• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Största fyndet!

JoakimN

Omega
Berätta om era största fynd! Har ni varit på en random auktion i någon liten håla, och plötsligt är den där, ett perfekt näst intill orört exemplar av valfritt märke i övre prisklassen som ropas ut för ett fyndpris! Eller har ni fyndat något på Blocket/valfri annan site?

Är nyfiken vilka klipp ni gjort under ert liv som klocknördar ;)
 
Hade en Breitling Duograph 762 som jag köpte på "köp nu" på Tradera för 11", lämnade in den till kaplans som sålde den för 70 nånting, kommer inte ihåg exakt och orkar inte logga in och söka :)
Den högra, den vänstra sålde jag med på kaplans, blev inte lika hög vinst på den..... Det var om jag inte missminner mig en 765.


//N
 

JoakimN

Omega
Hade en Breitling Duograph 762 som jag köpte på "köp nu" på Tradera för 11", lämnade in den till kaplans som sålde den för 70 nånting, kommer inte ihåg exakt och orkar inte logga in och söka :)
Den högra, den vänstra sålde jag med på kaplans, blev inte lika hög vinst på den..... Det var om jag inte missminner mig en 765.


//N

Jädrar, det kallar jag fynd haha
 

joca

Patek
2-Faktor
Inget "superfynd" men fick en Omega SMP i fint skick för 6500 för ett par år sedan.
Att jag sålde den för billigt (dock dyrare såklart) är väl en annan femma :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade en Breitling Duograph 762 som jag köpte på "köp nu" på Tradera för 11", lämnade in den till kaplans som sålde den för 70 nånting, kommer inte ihåg exakt och orkar inte logga in och söka :)
Den högra, den vänstra sålde jag med på kaplans, blev inte lika hög vinst på den..... Det var om jag inte missminner mig en 765.


//N
Den kommer jag ihåg, du skulle behållt den...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inget wow direkt men köpte en Steinhart, äldre versionen som inte tillverkas längre för 3 papp. En snubbe på ebay säljer likadana regelbundet, senast sålde han en för 10.000 kr. Enligt mig ett jäkligt bra klockfynd :)
Eller så säljer han dem till "högsta budet" vilket brukar vara 2000kr? Bara för att han annonserar för 10 betyder inte det att han säljer för 10, eller ser du säljbudet?
 
  • Like
Reactions: Ale

Mforce

Vacheron
2-Faktor
köpte en väl fungerande Orient Touchtron (första klockan som med touchstyrd LED-skärm om än inte direkt high-tec med dagens mått) för 150:- på tradera.
Inte högre prisklass men som Orientnörd ett jättefynd.
Ligger vanligtvis ute för 4-5k på bukten.
20141125_150650_8-480x640-jpg.87615
 

Hawk100

Rolex
Hade en Breitling Duograph 762 som jag köpte på "köp nu" på Tradera för 11", lämnade in den till kaplans som sålde den för 70 nånting, kommer inte ihåg exakt och orkar inte logga in och söka :)
Den högra, den vänstra sålde jag med på kaplans, blev inte lika hög vinst på den..... Det var om jag inte missminner mig en 765.


//N
Jäklar vilka snygga ur! Första gången jag verkligen känner att jag skulle vilja ha en Breitling!!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

nissehult

Patek
2-Faktor
Inget loppis-fynd direkt, men det var en tråd där en PP Calatrava hittades i familjelådorna och rustades upp? Ett dröm-fynd i mina ögon.
 

par

Patek
2-Faktor
Ropade hem en manuell Siffert 73363 på ebay för typ 13 000kr med fel visare. Den slutade funka ganska direkt och efter att jag letat ebay och diverse utländska handlare av vintage delar i 6mån fick tag i nästan 100 rätt gamla heuer visare. Så en service för 2500kr gjordes i samband med bytet av visare. Såldes sedan till US för 26-27 tusen vilket var för billigt:p Men % den bästa värdeökningen jag gjort:) Ovanligt att lyckas göra fynd på ebay. Ångrar i efterhand att jag tog så få bilder på den också.
 

Bilagor

  • VTl2h5e.jpg
    VTl2h5e.jpg
    122.5 KB · Visningar: 270
Hade en Breitling Duograph 762 som jag köpte på "köp nu" på Tradera för 11", lämnade in den till kaplans som sålde den för 70 nånting, kommer inte ihåg exakt och orkar inte logga in och söka :)
Den högra, den vänstra sålde jag med på kaplans, blev inte lika hög vinst på den..... Det var om jag inte missminner mig en 765.


//N
Så jäkla coolt!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en välfungerande Roamer Rotodate för 25 kr på Myrorna för drygt fyra år sen. Ångrar att jag sålde den, men fick nån 5-hundring :( Procentuellt, mitt bästa fynd.

 

Apansson

Torpare
Gjorde typ 25% vinst på en sexsiffrig sportrolex på 5 månader i fjol... Fynd vet jag inte, men bra affärer i både köp och sälj för min del.
 
Topp