• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Största klockrelaterade misstag ni gjort?

Tänkte att det är ju inte bara guld och gröna skogar och hittade ingen liknande tråd.
Vad är ert största klockrelaterade misstag hittills?
Jag kan börja med mitt misstag. Eftersom student som jag är så har man inte riktigt råd med en speedmaster så tänkte att en seiko sndc99 fick duga tillsvidare.
61D530E5-7129-4FF7-BF0A-3CC3A254E2C0.jpeg

Jag tycker verkligen att speedmasters passa fruktansvärt bra med läderband, så tänkte jag också att denna seiko skulle bäras. Sagt och gjort beställde jag klockan och ett passande läderband. Utan att dubbelkolla om endlinken var intergrerad. Det var den såklart.
Nu agerar klockan en bra sommarklocka och beater istället, och måste ändå spara den då det var klockan som drog igång intresset för klockor för mig.
659E4013-EFBF-4FF7-95B2-42C3BA05B70C.jpeg

Dela gärna med er av era misstag!

Inget mer än att köpa en 48,7 mm klocka på nätet utan att veta hur stor den är i verkligheten.:rolleyes: Nu vet jag iaf min gräns. Max 47mm i fortsättningen

Tänkte att det är ju inte bara guld och gröna skogar och hittade ingen liknande tråd.
Vad är ert största klockrelaterade misstag hittills?
Jag kan börja med mitt misstag. Eftersom student som jag är så har man inte riktigt råd med en speedmaster så tänkte att en seiko sndc99 fick duga tillsvidare.
61D530E5-7129-4FF7-BF0A-3CC3A254E2C0.jpeg

Jag tycker verkligen att speedmasters passa fruktansvärt bra med läderband, så tänkte jag också att denna seiko skulle bäras. Sagt och gjort beställde jag klockan och ett passande läderband. Utan att dubbelkolla om endlinken var intergrerad. Det var den såklart.
Nu agerar klockan en bra sommarklocka och beater istället, och måste ändå spara den då det var klockan som drog igång intresset för klockor för mig.
659E4013-EFBF-4FF7-95B2-42C3BA05B70C.jpeg

Dela gärna med er av era misstag!

Hade jag också lätt gått på, ser verkligen inte ut som en integrerad länk

Oj, många, Rolex OP, Sub no date, Omega Bullhead, AP Diver, En Hublot, sedan köpte jag en Hublot till, el rättare sagt nästan blev tvungen att tvångstrada.....sedan tycker jag DJ 36 2 tone är bland de vackraste klockorna på bild, men känns lite fjantig på handleden......

Gå med här!
Skapat så mycke begär efter att läst all information med mera.
Hade man vart nöjd annars? Troligen inte.. GO KS!!

Intressant tråd ändå! mitt största misstag är dock inget jag skäms över.
Köpte en DW back in the days innan klockintresset började på riktigt....hade slängt den i klädhögen som åkte in i tvättmaskinen och det sabbade klockan helt.

Tillbaka
Topp