• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stört beteende

Jag köpte just en klocka i ren tristess.
Det är rätt oroväckande att jag den senaste tiden har jag suttit och svept KS Köp&Sälj bara för att hitta NÅGOT att köpa. Inte för att jag behöver en ny klocka och inte för att jag suktat länge efter en, utan bara för att. Enbart i ren tristess.

Någon som känner igen sig?o_O

image.jpeg

Nya smoking-klockan!?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Känner igen det där helt!
Nu har jag inte köpt nått på ett tag.. Får väll köpa en klocka till..

Det är ju ett plus on det är nått man ändå vill ha:)
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Känner igen det där.. dammsuger Köp&sälj och alla andra sajter efter något att köpa.
Inte för att jag behöver någon ny eller vet vad jag letar efter men vill bara köpa en ny!:D
 

RBJSWE

Cartier
Jag är STOR säljes-knarkare. Även fast jag inte "behöver" en ny klocka eller för den delen vill knapra mer av husköparkontot så ser jag så gott som dagligen klockor som jag försöker övertyga mig själv om att unna mig. "Dom tappar inte så mycket i värde" och "det här är ett RIKTIGT bra pris! Passa på!" använder min egen hjärna mot sig själv. Förjävligt! :( :)
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Ha ha du hann före mig tänkte likadant och skickade ett PM på den klockan men då var den såld, Jag kan ju köpa den av dig sen, behövde den inte heller men tänkte nåt litet måste ändå hända idag.
 

RBJSWE

Cartier
Ni som varit "i branschen" lite längre än undertecknad, resonemanget att man inte förlorar så mycket cash över tid i värdeminskning, har det varit så för er? Finns ju ett antal faktorer som påverkar såklart som typ klockmodell, skador och andra omkostnader osv. Ge mig en argument att titta på 50k-klockor ist för dagens 20k-klockor. :)
 

tissoter

Audemars
Ni som varit "i branschen" lite längre än undertecknad, resonemanget att man inte förlorar så mycket cash över tid i värdeminskning, har det varit så för er? Finns ju ett antal faktorer som påverkar såklart som typ klockmodell, skador och andra omkostnader osv. Ge mig en argument att titta på 50k-klockor ist för dagens 20k-klockor. :)

Ett argument, det finns finare klockor i 50k klassen.
 

Camo00

Patek
Jag köpte just en klocka i ren tristess.
Det är rätt oroväckande att jag den senaste tiden har jag suttit och svept KS Köp&Sälj bara för att hitta NÅGOT att köpa. Inte för att jag behöver en ny klocka och inte för att jag suktat länge efter en, utan bara för att. Enbart i ren tristess.

Någon som känner igen sig?o_O

image.jpeg

Nya smoking-klockan!?
Vadå?? Alla måste väl ha en fin Atlantic med zontavla..!
 

Calle med C

Panerai
Det där känner jag igen allt för väl. Det gör jag nästan dagligen. Dock måste det vara något jag verkligen gillar. Således går impulsköp bort.
Jag tror man önskar hitta något där man utbrister "wow, den har jag inte sett tidigare. Satans så snygg, den ska jag ha!". Och ibland inträffar det.
 

M.U

Rolex
Jag känner igen mig.. Vann en gammal schleten ryss i en tävling.. Pengarna gick ju till BCF så det gör bara gott ändå :) Kommer troligtvis aldrig ha på mig den klockan ändå..
 
D

Deleted member 1154

Guest
kan vi inte köpa 10st Klockor och sen skicka runt dem i en tråd till varann 10 pers, på så sätt har man en klocka på väg utan att det drabbar plånboken mer en för en klocka :)
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Har scrollat igenom köp&sälj i två veckors tid utan att jag behöver något, och så "råkade" jag slå jag till på en Casio G-Shock Steel för 5 minuter sen? Kanske något man bör gå och kolla upp hos doktor?
 

kalufsen

Panerai
Jag köpte just en klocka i ren tristess.
Det är rätt oroväckande att jag den senaste tiden har jag suttit och svept KS Köp&Sälj bara för att hitta NÅGOT att köpa. Inte för att jag behöver en ny klocka och inte för att jag suktat länge efter en, utan bara för att. Enbart i ren tristess.

Någon som känner igen sig?o_O

image.jpeg

Nya smoking-klockan!?
För lugnt på jobbet? :D
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag köpte just en klocka i ren tristess.
Det är rätt oroväckande att jag den senaste tiden har jag suttit och svept KS Köp&Sälj bara för att hitta NÅGOT att köpa. Inte för att jag behöver en ny klocka och inte för att jag suktat länge efter en, utan bara för att. Enbart i ren tristess.

Någon som känner igen sig?o_O

image.jpeg

Nya smoking-klockan!?
Känner mkt väl igen den känslan. Oroväckande..;)
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Impulsköp är bra. För min del är det närmast en hobby. Och ibland träffar man rätt och det är en jäkligt go känsla .
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Impulsköpen ( prisklass i nedre kvartilen) tenderar bli 1-3 dgr gamla. Tur jag har folk på jobbet som köper dom av mig sen..:angel:
 

pjmb

Cartier
Känner igen mig till 100%, kollade länge på den klockan också. Bra att du köpte den så jag kan släppa den! ;) riktigt snygg klocka btw
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nä men vi borde starta en tråd till med namnet "För-stört beetende"... Känner att det börjar bli dags för Clock-Flippers-Anonymous snart kanske, och en "du kan endast vara inloggad på KS 1h per dag spärr" som man själv kan anmäla sig till... Så fullt seriöst tror jag detta inte är ett Göteborgsskämt utan fullt allvar...
 
Topp