• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stackars noob

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har lite att bikta. Jag biktade mig visserligen nyligen, men nu behövs det igen. Jag har nämligen haft nedvärderande tankar om en noob.

Jag var inne i en uraffär idag och där stod en kund som verkade ha väntat ett tag. När han fick hjälp så var han upprörd och beskrev att hans nyköpta klocka aldrig visste vad det var för månad. Det gäller inte alla månader, utan bara vissa månader.

-Det är för att den inte har en "perpetuell kalender" försökte det chockade butiksbiträdet förklara.
-Jaha, men det kan väl inte stämma att man ska behöva lämna in klockan varje månadsskifte för att det ska bli rätt?
-Neej, men alltså.... Du kan ju ändra datum själv...
-Hur då?
-Det beror på vad det är för klocka, men du har ju inte med den, så läs manualen när du kommer hem.

Tack för bikten.
 

Mangusta

Cartier
Låter som en bekant till mig som hade fått en Rolex av sin man men hon använde den bara på helgerna och därmed var den ju död varje gång hon skulle använda den. Anyway, hon beklagade sig till sina vänner och vännerna sa till mig att Rolex är ju en så dålig klocka för att "batteriet dör ju hela tiden". :bag: :facepalm: Hon tog tom klockan till affären för att klaga på den och det usla batteriet. :D
 
Topp