• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stanley Cup 2015

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nu gäller det. Ska bli riktigt kul!

Själv håller jag på Caps men dom kommer ju, i vanlig ordning, åka ut i första rundan...
 

Cryssarn

Rolex
Jag jag håller på Boston så in i helvete mycket att jag kommer ha svårt att titta om dom inte går vidare
 

SSL

Audemars
Tror Ducks tar hem det. Tar emot eftersom man sedan Arturs Irbe är en Shark!

Hade en hel sida med hockeybilder på bara Irbe.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Osäker på vilka som tar det..
Såhär såg det ut i augusti 2013 jallafall.
IMG_2420.JPG


Johnny vad ganska glad..

IMG_2395.JPG


Jag står och drömmer..

IMG_2443.JPG

Vilket jävla röjj det var, ingen annan som var där?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Sade ungefär hälften in på säsongen att Islanders anförda av John Tavares kommer plocka hem Stänkan, står fortfarande fast vid det som mitt hetaste tips.

Rangers tror jag åker i första rundan då de ställs mot Boston eller Pittsburgh (stort avbräck att Letang utgått skadad resten av säsongen dock).

Från östra tror jag Vancouver kan bli farliga iår; lite mindre press efter en i deras mått sämre grundserie.

NYI - VAN 4-2 i finalserien då
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nice Gavve!

Jag hoppas att Islanders tar sig vidare, för dom är väl inte 100% klara va?! Tyvärr ser ju värsta revalerna j.... NY Rangers starka ut för tillfället, borde komma ett litet formtapp snart! Ställs dom mot Islanders, så går vi vidare med 4-2 i matcher. Annars hoppas vi att Pittsburgh går hela vägen som mitt andra lag, håller med att Letangs skada är ett stort avbräck, men dom kan gå hela vägen om den dära fakking sopan i målet håller tätt, säger bara så här, sälj Fleury och köp in en blind höna istället så skall ni få se att gulden kommer omgående.
 

Gavve

Greven
2-Faktor

Boston åkte på däng mot redan avhängda Florida inatt vilket innebär att Islanders är klara. Står nu mellan Pens, Senators och Bruins om den sista två "wild-card" där Senators och Pens möts inatt. I praktiken är Ottawa redan slutspelsklara och Pens behöver i praktiken bara 1 poäng i det mötet tack vare Bruins förlust inatt.

Marc-Andre Fleury ja... draftad som 1a 2003, totalt idiotiskt att överhuvudtaget drafta målvakter, bara chansningar eftersom utvecklingskurvan för målvakter inte direkt är förutsebar. Betänk dock att han hållt 8 nollor iår på 62 matcher och att de första 7 av dessa sattes på typ de första 30 matcherna han lirade. Förvisso ingen matchvinnare a'la Carey Price, Jonathan Quick eller Henke men jag tror nog han kan hitta formen.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Ottawa möter Philadelphia (som redan är utslagen) nu på lördag. Räcker med oavgjort för avancering till SC slutspel.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ottawa möter Philadelphia (som redan är utslagen) nu på lördag. Räcker med oavgjort för avancering till SC slutspel.


Som jag skrev är de i praktiken klara redan.

Skulle vara kul om ett kanadensiskt lag vinner, men tror inte att det blir Ottawa. Visserligen har Hammond briljerat när han väl fick chansen, men krävs i sådana fall också att Erik Karlsson kliver fram och då snackar vi en 25-30 poäng under hela slutspelet. Sen behöver Bobby Ryan leverera, vilket han inte klarat av under ett slutspel tidigare. Vidare saknas det titlar i truppen, tyngsta är väl typ Zibanejed och Turris med JVM-guld.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jo, men de kan fortfarande missa slutspelet..? Som Erik sa i en intervju efter segern mot Rangers, - Ännu är inget vunnet än, nu ska vi bara avsluta jobbet och ta oss vidare till slutspelet.

Håller med dig.. Ottawa är ett lag utan slutspelserfarenheter, och det blir väldigt tufft för dem.
Förstamålvakten måste dessutom briljera genom hela cupen. Lagen som vunnit pokalen tidigare har ju haft målvakter som spelat otroligt bra och haft en avgörande roll, eller varit till stor hjälp till segern.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Jo, men de kan fortfarande missa slutspelet..? Som Erik sa i en intervju efter segern mot Rangers, - Ännu är inget vunnet än, nu ska vi bara avsluta jobbet och ta oss vidare till slutspelet.

Håller med dig.. Ottawa är ett lag utan slutspelserfarenheter, och det blir väldigt tufft för dem.
Förstamålvakten måste dessutom briljera genom hela cupen. Lagen som vunnit pokalen tidigare har ju haft målvakter som spelat otroligt bra och haft en avgörande roll, eller varit till stor hjälp till segern.


Sorry jag som tänkte fel; glömde att NHL har ROWs som första särskiljare, dvs antalet vinster där straffvinster är exkluderade. Det krävs alltså 1 poäng för Ottawa för satt säkra avancemang
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor

Skönt, mindre svettigt i år om man jämför med förra året.

Tyvärr tror jag inte att det bär hela vägen till Lord stanleys pokal... Man saknar en riktig målspruta som typ Tavares... Samt att målvaktssidan inte övertygar. Har länge sagt att Jimmy Howard saknar den där skärpan. Synd...
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Skönt, mindre svettigt i år om man jämför med förra året.

Tyvärr tror jag inte att det bär hela vägen till Lord stanleys pokal... Man saknar en riktig målspruta som typ Tavares... Samt att målvaktssidan inte övertygar. Har länge sagt att Jimmy Howard saknar den där skärpan. Synd...


Franzén missar resten av säsongen va? Annars är ju Datsyuk tillbaka och saknas ju inte rutin i laget i övrigt. Tar de bara sig förbi första rundan och Zäta och Datsyuk är hela kan det nog gå långt!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Franzén missar resten av säsongen va? Annars är ju Datsyuk tillbaka och saknas ju inte rutin i laget i övrigt. Tar de bara sig förbi första rundan och Zäta och Datsyuk är hela kan det nog gå långt!

Japp Babcock har bekräftat att Franzén är borta resten av säsongen. Känns som att Zidlicky har bättre bättre flyt på målskyttet än Zäta. Även om han levererat fina framspelningar. Pavel är dock alltid Pavel, han kan ju vända och vinna matcher själv.

Det skall bli spännande!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Franzen lär att lägga av rätt så snart. Så sjukt mycket skador på denna grabb. :(
Detroit känns lite för gammalt att orka hela vägen till pokalen. Dessutom har de flesta vunnit några gånger redan.
 

Carlton

Cartier
Ber till de övre makterna att Boston inte kniper en av de två 'osäkra' platserna.. Ogillar deras spelsystem skarpt!

Hoppas väl lite på NYI men det är främst för att jag verkligen unnar Tavares det. Annars håller jag ett extra öga på Blues =)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Satsade en hundring innan säsongen på att Rangers ska ta hem det hela så får väl hoppas på att de gör det (har aldrig fått rätt på min "innan säsongen betting" tidigare) Men de ser starka ut och tog hem presidents trophy så ser inte omöjligt ut. Men övrigt så hoppas jag på att Ottawa torskar ikväll så Boston har en möjlighet att gå vidare.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Satsade en hundring innan säsongen på att Rangers ska ta hem det hela så får väl hoppas på att de gör det (har aldrig fått rätt på min "innan säsongen betting" tidigare) Men de ser starka ut och tog hem presidents trophy så ser inte omöjligt ut. Men övrigt så hoppas jag på att Ottawa torskar ikväll så Boston har en möjlighet att gå vidare.


Rangers har inte ens chans till att vinna, dom har inte laget som krävs att vinna... Grundserien en annan sak!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Rangers har inte ens chans till att vinna, dom har inte laget som krävs att vinna... Grundserien en annan sak!

Jag vet, men de alla de lag som jag tror mera på var redan tagna i våran interna betting på jobbet. Men kan alltid hoppas så man kanske kan bli en tusenlapp rikare ;)
Personligen håller jag på Boston men även där så ser det kört ut i år.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Jag vet, men de alla de lag som jag tror mera på var redan tagna i våran interna betting på jobbet. Men kan alltid hoppas så man kanske kan bli en tusenlapp rikare ;)
Personligen håller jag på Boston men även där så ser det kört ut i år.

Tror inte på Rangers heller.... Men samtidigt som man inte ska kladda på Presidenten så gjorde Messier det 93/94. Ett omen?

lY2W07K.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tror inte på Rangers heller.... Men samtidigt som man inte ska kladda på Presidenten så gjorde Messier det 93/94. Ett omen?

Brukar väl vara tvärtom för alla andra lag, att spelarna inte ska röra pokalen innan de vinner cupen eller åkt ut men som du sa det gick trots (eller tack vare) det bra föra gången NYR tog hem cupen.
Man ska inte helt räkna ut Rangers även om jag inte tror de räcker hela vägen.
 
Topp