• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Josef B

Bestraffaren
Har hört om ett ställe strax utanför Simrishamn. Men denna får duga i Birkastan, Bakfickan.

4 formaggio med salami
20170108_140514.jpg
 

Edin

Panerai
Ska bli kul att följa denna tråd.

Mon favorit i stan är hittills Primo Ciao Ciao Bondegatan. Ingen bild tyvärr...
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Skövdes bästa pizzeria är utan tvekan Ekebackens. Bättre kebab har jag aldrig ätit.
IMG_0851.JPG


Sen finns det ju restauranger som gör bra pizza också.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Man måste ju banka upp det i kategorier hörni, man vill inte alltid ha ruccola på pizzan ;)

Bakispizza: Bästa bakispizzan är en Gyrospizza (utan tomat) från Piccolo Angelo på Verkstadsgatan i Hornstull. Absolut gigantisk, hemmagjort kött, och trevlig personal. Som balsam för själen efter en utekväll.

Finpizza: Jag tycker löjromspizzan på Brillo är riktigt vass om än inte särskilt prisvärd, om man inte kan välja mellan löjrom och pizza är det en perfekt kombination.

Allround: Bästa allround-pizzan jag käkat är annars på Pizza Hatt på Upplandsgatan, den surdegspizzan med surkål och korv kan jag drömma mig tillbaka till! Jäkla mysig liten restaurang, missa inte.

Inte pizza men nästan: Linje Tio:s pissaladiére. Ett "flatbread" med säsongsbetonade toppings, godare än någon pizza i Stockholm :). I skrivande stund är den toppad med konfiterad lök, boquerones, oliver, och parmesan. Deras höstversion med kantareller och gruyere är bäst hittills, men ett besök hos dem rekomenderas varmt :)
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
I Vasastan finns för övrigt Haga Deli som har haft övergoda pizzor i 20+ år. De har bara ett fåtal att välja på vilket faktiskt är bra. Inte megastora, men gudomliga i sin enkelhet. Som italiensk pizza skall vara. Rekommenderas. Pastan är också väldigt bra för sin ganska låga prisklass.
 

Isodor

Audemars
Har ingen superkoll, men ogillar sk. "Turkpizza".

Där jag oftast äter vassare pizzor så tycker jag Boccone vid strömkajen är bra, speciellt vid lite folk. Är det mycket folk så snålar de på toppingen..

Även italienska i mall of Scandinavian, maccheriano eller vad den heter, har väldigt goda pizzor. Bra tunn och god deg.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Rålis pizza & kök eller Georges som kännarna säger serverar en utsökt 80-tals pizza som nu är ovanliga då pizzor idag skall vara superstora och utan fyllning eller vedugnsbakade med mozzarella.
 
Topp