• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Är själv en STOR Star Wars nörd! Har sett de tidigare filmerna (4, 5 o 6) ett otal gånger. Ser verkligen fram emot detta.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag är nog en av de få som var 18+ när jag såg filmerna för första gången (6 år sedan). Dygnade midsommarnatten efter att ha kommit hem till några kompisar och kunde inte sluta kolla, förändrade mitt liv till det bättre. Men kan inte påstå att jag är jätteinsatt.

Det bästa är att Star Wars har räddat många tråkiga jobbnätter! :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Även om det blir svårt att slå de första 3 filmerna ser jag fram emot fortsättningen. Var en stor Stjärnornas Krig-fantast redan i 10-årsålderna när jag och två grannar såg filmerna och lekte mycket med actionfigurerna och skeppen.
 
Grym trådstart!
Minns när jag var sex, sju år gammal och satt jämte farsan och kollade på originalinspelningen av "a new hope"! Satan va grynig och dassig den är nu när man har lite perspektiv!! Men redan då var jag fast!

Grät när Luke förlorade handen och Vader yttrade den klassiska "I'm your father" :bawling:

Har plöjt igenom filmerna hur många gånger som helst, och spelat ett otal spel på olika konsoler genom åren..


Det är långt till december... :banghead:
 

Ponlarsson

Panerai
Var en Star Wars-nörd av enorma mått när jag var runt 12-13. Såg filmerna massvis med gånger och slukade böcker inom "Expanded Universe". Därför hoppas jag innerligt att de nya filmerna tar hänsyn till, i alla fall, den så kallade "Thrawn-trilogin".
 

Biffbert

Cartier
Är något överjävligt taggad på detta, nu kommer upprättelsen efter de sketna episoderna 1-3!
Bara de inte gör nån lattjo-film i Pirates Of The Caribbean-stuk för då går jag berserkagång.
 

Icaras

Rolex
De första episoderna är hur man än tänker på det imponerande. Jag menar, episod IV släpptes 1977 och känns relativt ny trots att den snart fyller 40 :wideyed:

Såg hela IV, V och VI för första gången innan jag skulle se Episod I på bio 1999, blev helt tagen som 7-åring :)
 
När jag var mindre kunde jag spendera timmar på att sitta och bläddra igenom fakta om alla planter, skepp och karaktärer på hemsidan... Smittade tydligen av mig på lillebror. Han är värre! :)

Hehe, den ser visst lite annorlunda ut nu för tiden.. Börjar man bli gammal eller..?

http://www.starwars.com/databank
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Såklart de man växte upp med som varit det som är nåt att ha. Barnfilmerna som gjordes bara för att tjäna mer pengar på merchandise (JAR JAR BINKS FÖR HELVETE...) har jag absolut inget till övers för.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag funderar på att ge det en chans och då har jag alltid haft det svårt för just den genren. Hur ska jag lägga upp det? Vilken film börjar jag med?

Jag har precis fixat en träningscykel framför tv:n nämligen... All löpning på asfalt har typ sabbat mina knän.
 
Star Wars is the shit! Är så sjukt taggad, det enda jobbiga är att den kommer i december... Får hoppas på att den håller samma kvalité som de tidigare filmerna! :D
 
Topp