• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Statisk elektricitet

Exxet

Rolex
Vet inte om det är rätt avdelning, i a f så köpte jag en ask med små packningar till tryckknapparna på chronographer mm, på bilderna ligger packningarna så fint samlade på botten av plastasken, m e n nu när jag fick den så sitter 40% fast på väggarna o locket, statisk el antar jag, hur får man bort det, törs knappt öppna, packningarna lär väl hoppa flyga åt alla håll :arghh:, dom väger ju inte så mkt dom små rackarna, så några tips om hur man får bort det statiska?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Vet inte om det är rätt avdelning, i a f så köpte jag en ask med små packningar till tryckknapparna på chronographer mm, på bilderna ligger packningarna så fint samlade på botten av plastasken, m e n nu när jag fick den så sitter 40% fast på väggarna o locket, statisk el antar jag, hur får man bort det, törs knappt öppna, packningarna lär väl hoppa flyga åt alla håll :arghh:, dom väger ju inte så mkt dom små rackarna, så några tips om hur man får bort det statiska?

Tyvärr bara att gilla läget och öppna försiktigt det funkar för mig.
 

rogart-63

Patek
Ha ha . Det där känner jag igen:) Har haft o-ringar överallt sen jag köpte en sån där box. Slog den i bänken men det hjälpte inte. Hälften av o-ringarna sitter i locket. Det är så många oringar att jag bryr mig inte om några försvinner. Kan man köra den i Demagnitizern tro? Ska genast testa.
 

Exxet

Rolex
Provade med min de-magnitizer men det såg likadant ut, hade väl inte väntat mig något annat heller i o f s , det är ju ett antal som Rogart-63 säger men lite irriterande när storlekarna blandas, ett I-landsproblem men likväl irriterande, och hur jordar man plast:confused:
 

Exxet

Rolex
Måste finnas någon vinylfreak som hade en Zapper för att ta bort statisk elektricitet från skivorna på 70-talet.
En sån har jag nog haft en gång i tiden men den är borta tyvärr, har i a f öppnat asken, det här skulle väl platsa i öppningstråden lr hur:)
Skulle tro att det är en kombination av statisk el och fett, ett jäkla pill att plocka ner alla i rätt fack, får ge f.n att vända på den.
 
Topp