• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Statistik för Klocksnack.se - Lite transparens

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar transparens och att dela med mig, så här kommer ett axplock från statistiken.
Vi slog upp portarna för ganska exakt 2 veckor sedan. Självklart genererade nyhetens behag mycket trafik, fast även om den stora vågen är förbi trillar det, sakta men säkert, in fler trevliga människor.

En personlig reflektion, som inte speglas i råa statistiksiffror är kvaliteten på innehållet. Kunde aldrig drömma om att den skulle bli så hög. Jag och @Denke hade en tanke om att vi inte skulle piska medlemmarna att enbart snacka klockor, gör man det självdör sidan. Man måste ha lite blandat - vill någon snacka mat eller dra någon anekdot om något helt annat i en tråd så är det fritt fram.
Trots detta levereras kvalitetstråd efter kvalitetstråd. Ingående analyser och presentationer av klockor, man märker hur passionen lyser igenom mellan raderna hos er.

Kan inte göra något mer än att be er fortsätta på samma spår, så länge ni tycker det är kul. Plattformen finns här på plats för att sprida kunskap och kärlek till klockor.

Ska sluta prata nu, här kommer statistiken.

7995712702_39b55e4d87_o.jpg

Jag gillar nog mest att vi lyckas hålla kvar varje besökare (i genomsnitt) 14 minuter per besök.

7995712766_8008a725d1_o.jpg

Det här är också intressant. Mobile First! Bara att erkänna; dass-surfning slår det mesta.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Förvånansvärt vad många det är som har en Ipad/Iphone och hellre surfar på den än på datorn. :p
 

Knight

Cartier
Posterna antal besök och sidvisningar skiljer en hel del ;)


Ett besök enligt Google Analytics påbörjas när en person börjar surfa på en webbplats. By default så får ett besök vara upp till 30 minuter, varefter ett nytt besök registreras. På ett forum så blir antalet sidvisningar naturligt mycket högre än antalet besök (även om detta är normen rent generellt) ;)

Du kanske redan visste detta, men förhoppningsvis lärde sig någon något ;)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ett besök enligt Google Analytics påbörjas när en person börjar surfa på en webbplats. By default så får ett besök vara upp till 30 minuter, varefter ett nytt besök registreras. På ett forum så blir antalet sidvisningar naturligt mycket högre än antalet besök (även om detta är normen rent generellt) ;)

Du kanske redan visste detta, men förhoppningsvis lärde sig någon något ;)


Givetvis uppskattar jag att du upplyser mig/oss, tack för informationen!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Alltid mobilen när man är på vift... endast kvällstid som man kanske kikar in på datorn :)
 

J&B

Omega
Men hur använder man en dator när man ligger i soffan? Nej, iOS är nästan uteslutande det jag använder. Fördelen är också att det funkar på muggen :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Men hur använder man en dator när man ligger i soffan? Nej, iOS är nästan uteslutande det jag använder. Fördelen är också att det funkar på muggen :)


Bärbar dator med trådlös mus. :rolleyes:
Ligg ner och löka i soffan med 2-3 kuddar under huvudet och vinkla ner skärmen till behaglig vinkel.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Dubbla skärmar på jobbet innebär KS på en skärm och jobbgrejer på den andra. Jag står alltså för en stor del sidvisningar i Windows :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Använder i princip aldrig dator till surf hemma längre. Mobil och Ipad är för bekvämt och KS funkar suveränt mobilt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Spännande!

Antal medlemmar med 500, 1000 och 1500 inlägg?
Äh, here goes... (hoppar lite mellan de som visar samma antal)
9500+ inlägg: 1 st.
8500+ inlägg: 2 st.
7500+ inlägg: 3 st.
7000+ inlägg: 4 st.
6000+ inlägg: 8 st.
5500+ inlägg: 10 st.
5000+ inlägg: 14 st.
4500+ inlägg: 18 st.
4000+ inlägg: 22 st.
3500+ inlägg: 28 st.
3000+ inlägg: 40 st.
2500+ inlägg: 57 st.
2000+ inlägg: 74 st.
1500+ inlägg: 101 st.
1000+ inlägg: 139 st.
500+ inlägg: 226 st.
 
Topp