• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Statsministerns klockjakt i julruschen.

Jag gick in på forumet just för att se snacket kring detta, och jag undrar även vad han har på armen på "vaccinationsbilden"?

Bilagor

• Screenshot_20201229_133750.jpg
    Screenshot_20201229_133750.jpg
    142.2 KB · Visningar: 81
Nyheten når oss nu att statsministern setts på köpcenter i jakt på klocka i ett "noga planerat besök" på Stjärnurmakarna. Vad tror ni han köpte och till vem?
Aqua Terra till tanten är min gissning, som inte bygger på något alls egentligen.

Edit: I ljuset av vad han själv burit tidigare kanske jag drar tillbaka gissningen, och tror på ett billigare alternativ från Swatch Group.

Hoppas på Sjöö Sandström - finns väl inget bättre val? Royal Steel 36 är ett modest och stiligt val. Royal Capital i guld (om det finns några kvar) är ett lite mer extremt men fortfarande bra val (tidningarna hade dock skrivit en jävla massa skit om ett sådant köp så det kanske inte är någon värst bra idé).

• Like
Reactions: HSK
Hoppas på Sjöö Sandström - finns väl inget bättre val? Royal Steel 36 är ett modest och stiligt val. Royal Capital i guld (om det finns några kvar) är ett lite mer extremt men fortfarande bra val (tidningarna hade dock skrivit en jävla massa skit om ett sådant köp så det kanske inte är någon värst bra idé).
Håller med! Ett svenskt företag som sköter tillverkningen (nåja, monteringen i alla fall) mitt i Stockholm. Ett bra statement för en statsminister! 👍

Håller med! Ett svenskt företag som sköter tillverkningen (nåja, monteringen i alla fall) mitt i Stockholm. Ett bra statement för en statsminister! 👍
Design och montering är bra nog. ;)
Tror inte ett så "litet" företag som Sjöö Sandström skulle kunna investera de pengarna det tar för att tillverka alla komponenter in house (förutom urverket) och fortfarande tjäna pengar på sina klockor. (en rejäl prisökning skulle behöva ske utan någon nämnvärd kvalitetsökning antagligen)

Men blir Sjöö Sandström större internationellt så skulle de mycket väl kunna göra något sådant.

Enligt SVT "var han i Gallerian för att hämta ut en tidigare inlämnad sak." Låter snarare som att han har hämtat något från service?

Tillbaka
Topp