• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steampunk Hardcore ”,Seiko Chrono vs Swiss fickur...

Pdson

Omega
Rotade i klockskrotet o rengjorde ett 1890 tals swiss fickursverk, samtidigt dök de upp en chrono boett från Seiko...under deb tiden dök de upp även div goda öl..... O de slutade så här :)
Jag tyckter de vart rätt coolt, kronan är en moddad krona från en Seikodykare , tavlan har nog fått tukt under många år utan boett, givetvis måste sek visaren bli röd, uppdragarbommen är en moddad bom från annat fickur. Seikoboetten har nog vart under vatten många år men pssar in med tavlan , saknas bara ett tuktat brunaktigt band, både tavla o boett med patina som verkligen passar ihop :)
87776487-6841-465C-AFCD-50FB0E216133.jpeg
D4556C64-D034-4F98-B2B7-2A0E0F25029F.jpeg
AA441BDE-57BD-4F5F-91D6-A22329A12BDD.jpeg
 

Pdson

Omega
haha tack för kommentarerna, den vart faktiskt cool. den har fått 2 dagars armstid nu, o de får nog fortsätta så under veckan :)
 

Psykel

Patek
Jag har själv ett likande projekt i huvudet som jag tänkte se om jag kan få till, men än så länge går jag bet.
 

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Egentligen är ju verket oväsentligt, urtavla, visare, boett och krona räcker ju för att det ska se steampunkigt ut.
 
Topp