Laddar...
Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis

Säljes Steinhart 50th anniversary jg 74 limited edition 333 pcs.

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av J.TIMEX, 4 april 2019.

Royal Watches Sweden
  1. J.TIMEX
    Trådstartare

J.TIMEX Titan

Från:
    Tellus
    Pris:
    10000
    Returpolicy:
    Enligt överenskommelse.
    Prisjustering!

Sänker priset på denna unika samlarklocka, aldrig skådad på KS innan och kommer nog aldrig mer upp då denna finns bara i 333 exemplar och det finns inga till salu idag förutom denna. Passa på och införskaffa en framtida raritet. Flygare från Steinhart kommer med full set uttagen september 2012 samt sällan använd, mest legat och vilat sen ny. Känner att det är dags för den att vandra vidare till någon som uppskattar limiterade utgåvor!
    Skicket är mycket bra. Finns några repor på baksidan samt vid bezel vid klockan 2.
    Ser gärna F2F-affär till köpare med goda referenser för jag vill att köparen ska få möjlighet att bedöma klockans skick.
    Eventuellt kan klockan skickas till köpare med goda referenser inom Sverige med Postnords Värdefrakt som jag betalar men då endast efter mottagen swishbetalning och endast på köparens ansvar.

Tar gärna en grön Alpinist som inbyte eller Seiko SNA413P1 samt skx009 som delbetalning resterande i pengar till mig!
    Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen om inte rimlig summa nås.

Description
    This exclusive pilot watch was launched in collaboration with the legendary JG 74 on the occasion of its 50th anniversary. JG 74 is one of three fighter plane squadrons of the German federal air force and was known as the "Mölders", named after Legion Condor's Luftwaffe pilot Werner Mölders. Their air base is located in Neuburg in the southern part of Germany and was named after Wilhelm Frankl, a hero pilot of the First World War. Previously flying the F-86K "Sabre", followed by the F-104G "Starfighter" and later the F-4F "Phantom" the QRA squadron JG 74 where among the first to receive the Eurofighter 2000. The watch will be built in a limited edition of only 333 pcs. Special features of this Nav B Uhr II include a brushed stainless steel case with titanium bezel and double anti-reflective coated, domed sapphire crystal. Powered by the robust Swiss ETA 2824-2 automatic movement the white hands move precise across the black dial with its cockpit instrument inspired numerals that glow in a technical blue. The wide range of accessories, all rolled up in a classy leather pouch, round up this exclusive pilot watch package perfectly. A "must have" for every collector !

Movement
    ETA 2824-2 Swiss made, Automatic, Hacking second
    Case: Stainless steel
    Back: Stainless steel screwed, engraved
    Diameter: 44 mm
    height: 14,2 mm
    Weight: 103 g
    Dial: matt black with Logo JG 74
    Crystal: Sapphire domed, with double anti-reflecting coating on the interior side
    Bezel: Titanium
    Indices: Arabian, Superluminova, Bgw9
    Lug width: 22 mm
    WaterRes: Limited water resistannce, no swimming or shower
    Strap: Calf leather with rubber coating, black with white stitches, 22 mm
    Buckle: Screwed, stainless steel buckle OEM 22 mm. jg74 348.
    2019 klocka 431. Tack KS för ett trevligt forum och möjligheten till att annonsera.

Senast ändrad: 23 april 2019 kl 21:12
    wotan, Aerospace, Chuck och 4 andra gillar detta.
Gripenbro