• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Steinhart Apollon Chronograph Titan *prissänkt*

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
*SÅLD*

Ett byte välkommnas, mot en billigare, rolig dykare.

Till salu är min Steinhart Apollon Chronograph i titan, köptes ny av mig i November 2012 och är i toppskick, inga repor eller dings.
Modellen får väl räknas som en av Steinharts mest innovativa modeller då den är helt designad av Steinhart själva. Som bilderna nedan visar är det ett 3-bezel system, som man kan byta fram och tillbaka till eget tycke och smak, vilket gör klockan mycket lätt att dressa om.
Jag köpte även varianten med titan-länk, men ville även ha både gummistronken och läder(ett grått och ett brunt), vilket också syns på bilderna nedan, jag har dock aldrig använt titan-länken utan bara monterat den idag för fotografering. I klockan tickar ett ETA Valjoux 7750 Elaboré med felfri krona som sköter sitt jobb galant.
Den får ingen handledstid längre vilket gör att jag säljer den. I övrigt en fantastisk klocka till ett bra pris (enligt min högst personliga åsikt)

Medföljer gör allt på bilderna, inklusive kvitto och cert, verktyg och box.

Specs: (snott av Steinhart´s sida, men vad bryr dom sig, dom har väl snott ett och annat själva)

http://www.steinhartwatches.de/en/Apollon-Chronograph,496.html

Movement
ETA Valjoux 7750 "elabore", Automatic, Swiss made
25 jewels
Golden rotor with logo
Functions
Hour and minute Superluminova white, Bgw9 / blue luminescent
Date by "6"
Case: Titanium
Back: See through glass, screwed
Diameter: 45 mm
height: 17,0 mm
Weight: 139 g
Dial: Black matt, sandwich
Crystal: Sapphire, domed, with double anti-reflecting coating on the interior side
Bezel: 1. Stainless steel, 2. Real bronze, 3. Stainless steel DLC
Indices: Superluminova white, Bgw9 / blue luminescent
Lug width: 24 mm screwed-in
WaterRes: 100 metres/330 feet 10 ATM
Strap: Leather calf grey vintage, 24 mm
Buckle: Stainless steel pin buckle PRE-V screwed-in 24 mm with logo

Jag köpte den för 985 euro, plus 2 extra läderstraps (ett från Steinhart själva samt ett från Sectime)

Jag tänkte mig en sisådär 7000:- 6000:- ink rekad frakt för den ( Bytesvärde 6500:- ). Edit, insåg att priset för alldeles för högt, så vi gör en sänkning.
Byte mot en rolig dykare, billigare än min klocka.
Micro-brands välkommnas, Helson, Laguna, Zenton, Steinhart osv osv

Nu till bilderna, tagna med Iphone så kvalitén varierar.







Här bjuder jag på en del av min panna (huvudet på bilden, inte Panerai)












Tack för titten
 

Erito

Omega
Har en Magrette Moana Pacific Diver ca 1,5 år gammal med nytt metall- armnand, gummi och skinnarmaband med låda o cert!
Intressearad av byte?

Erito
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
kan en vintage breitling top time chrono vara av intresse? brukar gå för 9-11k på chrono24, jag kan byta med 2k i mellanskillnad
 
Topp