• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steinhart Apollon - fick klämma lite idag!

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Min svågers Tissot gav sig, och plötsligt stod han utan klocka. Vänlig som jag är skickade jag glatt över en hel drös med länkar till diverse prisvärda microtillverkare (med en varning för de värsta hommagerna). Svågerns budget var 5-6 k, och han skulle ha klockan till kostym.

Ja, budgeten höll han, men när han berättade att han föll för Steinhart Apollon så var jag tvungen att kolla om verkligen uppfattat klockans dimensioner, för få klockor kan vara så långt från kostymklocka som denna bjässe (46 mm diameter, 17 mm hög).

Nåväl, vi träffades på födelsedagskalas idag, och klockan hade kommit så jag fick känna lite på den.

Mitt första intryck var hur snygg och cool den var. Idag är det inte ofta man ser klockor man så att säga inte har sett förr, men det har var en riktigt originell design, väl genomförd och med till synes gediget hantverk. Så för den som tänker sig en maffig klocka med dykaregenskaper och gillar möjlighet att lätt byta bezel och band så kan jag definitivt rekommendera Steinhart Apollon.

Kul att Steinhart, som ju är mest kända för att ganska ogenerat producera varianter av diverse sportrolexmodeller, lyckats ta fram en egen, mycket originell design som verkligen funkar.

Se några iPhone-bilder nedan. Tyvärr gör mina fotografiska kunskaper inte klockan rättvisa, men något kanske de säger för den intresserade.

/Klocksebbe

P.S. För den som undrar hur det gick med kostymerna så har min syster föreslagit att han klipper hål i manschetterna så att klockan får plats. Själv talar svågern om att göra en Agnelli och bära klockan utanpå skjortan. För egen del var jag tydlig med den rätta lösningen: Karln behöver köpa en klocka till, en riktig nätt dressklocka den här gången. D.S.







 

meo_swe

Audemars
Ganska orginell design, påminner lite om designen i Sjöö Sandström Landsort nästan.
Däremot var det inget jag skulle köpa.
 

jandan

Panerai
Jag har kollat på den, tycker den är riktigt cool, men storleken fixar jag tyvärr inte. Om den kom i en mindre variant skulle jag npg slå till på en sån. Gillar skarpt att man kan variera den så mycket!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skön svåger! Den får pluspoäng för originalitet, men storleken är ju helt sjuk. Någon kostymare är det ju inte direkt. :D
Dags att skicka över fler länkar till honom. :)
 

Jaguaren

Omega
Den var riktigt cool.
Kanske ska köpa en Steinhart.
Men folk härinne verkar inte gilla märket av någon anledning, eller?
 
Topp