• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steinhart, något att ha?

TouchingEvil

Cartier
Spar till en Rolle istället =)

image.jpg
 
Har en av deras Vintage Red som jag köpte på ebukten som faktiskt är en stor favorit för mig. Är den självklara semesterbeatern för mig och är faktiskt en riktigt bra klocka. Visst, man kan hetsa upp sig över hela homage grejen men vill man bara ha en klocka som inte kostar så mycket och man inte behöver vara super rädd om, varför inte?! Är en perfekt instegsklocka för kidsen.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar deras triton mycket, synd de inte görs i 40/42mm för då hade jag nog ägt en. En prov på att de kan designa med :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Dom har faktiskt några modeller jag tycker ser bra ut. Att dom gör hommager också är en annan sak.
Skulle kunna tänka mig en ocean two som en semesterklocka mest bara för att. Men då är seiko ett billigare alternativ. Det som stör mig mest är nog att nästan alla deras dykare inte kommer med lugholes. :rage: :rage:
 

V

Cartier
Dom har faktiskt några modeller jag tycker ser bra ut. Att dom gör hommager också är en annan sak.
Skulle kunna tänka mig en ocean two som en semesterklocka mest bara för att. Men då är seiko ett billigare alternativ. Det som stör mig mest är nog att nästan alla deras dykare inte kommer med lugholes. :rage: :rage:
Håller med om att Ocean Two ser riktigt bra ut även om den påminner om IWC Aquatimer. Det är dessutom samma urverk som i Tudor Pelagos vilket väl måste anses vara mycket bang for the bucks speciellt då klockan kostar ca 5.000sek mot nästan 35.000sek för Pelagosen.
 
Tycker Ocean One är en riktig skönhet i mina ögon till det priset, trots minst sagt klara referenser till något annat. Lol

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

Ricrob

Patek
Har haft en Steinhart, en Ocean One GMT och den hade en lös vridring som jag fick stumlimma och ändlänkar som kunde rotera uppåt.. Inte så nice mao.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Läste igenom denna gamla tråd. Själv haft en steinhart som beater. Hatade vridringen men satt fint på armen. Har man råd att ha en rolex, tudor, omega eller liknande som beater så går ju det före alla dagar i veckan. Köper jag ur för 20-25k där min budget går i dagsläget så behandlar jag inte de som skit. Jag har på mig de uren när jag ska ut på krogen, middagar, tillställningar osv eller bara sitta hemma och glo på den.

Med det sagt funderar jag på att köpa en steinhart ocean gmt 1 med pepsi som garanterat kommer repas och förstöras då jag kommer bada, dyka, ha på jobbet (Ica), tränas i, partajresor osv och förmodligen inte bekosta en service mer än att be en vän som är en urmakare ta en snabbtitt på den då och då i utbyte mot någon flaska rödtjut. Älskar att det är en gmt med 300m.

Så vad tycker ni med faktan i hand, bara köra? Bild snodd från instagram.
image.jpg
 

sveol

Cartier
Har själv en ocean vintage red som jag är Mycket nöjd med. Jag har en del andra klockor från Micro tillverkare i samma prisklass och jämfört mot dessa så är steinharten rent kvalitetsmässigt mycket bättre. Då menar jag bättre lume, ar och allmän fit och finish. Jag säger go for it tills du är redo för att lägga en arm och ett ben för en dubbel röd rååååålex

Btw ursäkta stavningen. Satans mobiltelefon..

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Då får det bli en när lönen trillar in. Långsiktigt är målet en 16760 men en po till våren/sommaren i första hand. :)

Edit: en dubbel röd är ruggigt fin men även om jag hade pengarna i fickan finns det mycket viktigare i mina ögon att lägga pengar på.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Ägt en OVM på nato som beater, och säga vad man vill om märket men det är rätt mycket kvalité för pengen, vridningen kändes lite trög iof, men kronan skruvas ut fint och uppdragningen känns skön. Gångavvikelsen var det heller inget fel på.
Som någon annan sa, man väljer inte mellan en Steinhart och en Rolex. Jag vet inte riktigt hur kvalité är på Seikos i samma prisklass (sumo t.ex) men jag äger en skx009 och den håller inte samma kvalité som Steinharten gjorde.. men inte samma peng heller..
 

Icaras

Rolex
Läste igenom denna gamla tråd. Själv haft en steinhart som beater. Hatade vridringen men satt fint på armen. Har man råd att ha en rolex, tudor, omega eller liknande som beater så går ju det före alla dagar i veckan. Köper jag ur för 20-25k där min budget går i dagsläget så behandlar jag inte de som skit. Jag har på mig de uren när jag ska ut på krogen, middagar, tillställningar osv eller bara sitta hemma och glo på den.

Med det sagt funderar jag på att köpa en steinhart ocean gmt 1 med pepsi som garanterat kommer repas och förstöras då jag kommer bada, dyka, ha på jobbet (Ica), tränas i, partajresor osv och förmodligen inte bekosta en service mer än att be en vän som är en urmakare ta en snabbtitt på den då och då i utbyte mot någon flaska rödtjut. Älskar att det är en gmt med 300m.

Så vad tycker ni med faktan i hand, bara köra? Bild snodd från instagram.
image.jpg

Om jag ska vara ärlig så har jag svårt för tänket. Att inte ha råd med något känns inte som en ursäkt att köpa rena designstölder. Varför då inte köpa en en motsvarande Seiko för samma prislapp som inte på något vis är homage? För de allra flesta som köper Steinhart verkar ju köpa dem pga att de ser ut som rollar men kostar en bråkdel... :(

Men visst... ser man inte det som ett problem så... :)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har både Rolex och Steinhart-klockor och måste säga att Steinhart är väldigt bra kvalitet för pengarna. Kolla denna recension:

Sen tycker jag det är dags att släppa homage-hatet nu när i princip samtliga etablerade märken gör klockor identiska eller nästintill identiska med Rolex design.
 
Topp