• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steinhart, något att ha?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underbart att Rber blivit KS största Steinhart ambassadör! Jag hoppar till varje gång denna tråd bumpas:)
 

Johanw

Cartier
Känns som att huruvida man är för eller emot baserat på om man ägt en eller inte. Jag köpte min innan jag hängde på KS (kanske inte ens KS fanns) och var/är imponerade över kvalitén kontra pris. Ägde för den delen en Seiko SKX031 som kände leksaksaktig i jämförelsen (en klocka hatarna tycker man borde ha istället). Tom att jag blev besviken när jag fick min Tudor sub för att jag trodde att om man fick sån kvalité för 3500:- då måste Tudorn vara 5ggr bättre. Men knappast. Inte heller tror jag Rolexen ger 10ggr bättre kvalitétsskillnad. Har man sen båda undrar man över dessa hatare här på forumet när man går loss på hur lika dom är. Jag upplever stora skillnader i utseendet där främst storleken avspeglas, men sen har jag ju inte bara tittat på lite bilder på internet och eldat upp mig. Lägg ner denna elitism. Ser jag någon med en Steinhart vet jag dom gjort ett aktivt val att köpa en klocka utanför standard butikssortiment och antagligen är detta inkörsport till klockvärlden där man brukar byta upp sig allteftersom?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Typ 10 tussar iofs men jag förstår din poäng. Strikt ekonomiskt lär DJn vara en bättre affär då de står still i pris men Steinhart tappar 50% så fort du öppnar kartongen. Har man inte tänkt att flippa spelar det förstås mindre roll.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är denna jag tänker på som IWC hommage
1137311088nbc2_stahl_2014_03.jpg

iw13790-pilot-dial2.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Känns som att huruvida man är för eller emot baserat på om man ägt en eller inte. Jag köpte min innan jag hängde på KS (kanske inte ens KS fanns) och var/är imponerade över kvalitén kontra pris. Ägde för den delen en Seiko SKX031 som kände leksaksaktig i jämförelsen (en klocka hatarna tycker man borde ha istället). Tom att jag blev besviken när jag fick min Tudor sub för att jag trodde att om man fick sån kvalité för 3500:- då måste Tudorn vara 5ggr bättre. Men knappast. Inte heller tror jag Rolexen ger 10ggr bättre kvalitétsskillnad. Har man sen båda undrar man över dessa hatare här på forumet när man går loss på hur lika dom är. Jag upplever stora skillnader i utseendet där främst storleken avspeglas, men sen har jag ju inte bara tittat på lite bilder på internet och eldat upp mig. Lägg ner denna elitism. Ser jag någon med en Steinhart vet jag dom gjort ett aktivt val att köpa en klocka utanför standard butikssortiment och antagligen är detta inkörsport till klockvärlden där man brukar byta upp sig allteftersom?

Du har helt rätt. Jag har ägt en Steinhart Ocean One bland andra klockor som är respekterade på forumet.
Kvaliten i Steinharten var överlägsen det mesta, speciellt med tanke på priset.

Jag kan förstå hatet om man bara sett Steinharten på bild. För Steinhart Ocean One är inte så lik Submariner alls egentligen. Det enda som är likt är tavlan. Och säg inget annat om du inte har sett både Submariner och Ocean One IRL. Säg speciellt inget annat om du hållit båda bredvid varandra. Enorm skillnad.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Du har helt rätt. Jag har ägt en Steinhart Ocean One bland andra klockor som är respekterade på forumet.
Kvaliten i Steinharten var överlägsen det mesta, speciellt med tanke på priset.

Jag kan förstå hatet om man bara sett Steinharten på bild. För Steinhart Ocean One är inte så lik Submariner alls egentligen. Det enda som är likt är tavlan. Och säg inget annat om du inte har sett både Submariner och Ocean One IRL. Säg speciellt inget annat om du hållit båda bredvid varandra. Enorm skillnad.
Lite lustig retorik? Diskussionerna skulle dö ut rätt snabbt, om man bara fick uttala sig om klockor som man har sett och jämfört i verkligheten?
Låt oss säga att Ocean one inte liknar Submariner... vill man verkligen ge pengar till ett företag som är allmänt kända för att göra homager av andra kändare modeller?
 
Topp