- Pris
- 4800
- Returpolicy
- Vid F2F inom 24h i samma skick. Ej om skickas.
- Bilder Skickat
- Ja
Hej!
Säljer min grymma Ocean 39 Explorer dial uttagen av mig i december 2018. Jag måste säga att storleken på 39 mm är helt perfekt, jag har 18 mm handled. Supercool på vintage läderbandet också som kan köpas till för 100 kr extra och stållänken har hög kvalitet för prisklassen. Eftersom jag är ett Tudorfan har Steinharten fått mig att vilja ha en BB58 efter att ha bekantat mig lite med storleken i fråga. Jag är ingen tidsfascist och upplever att klockan går bra och det sitter ju ett riktigt schweiziskt urverk i klockan från ETA. Denna klocka var nån specialutgåva och finns inte Steinharts normala sortiment. Mycket fint skick men lite dings och swirls främst på spännet.
Lite specifikationer:
Väl mött / Svenne
Säljer min grymma Ocean 39 Explorer dial uttagen av mig i december 2018. Jag måste säga att storleken på 39 mm är helt perfekt, jag har 18 mm handled. Supercool på vintage läderbandet också som kan köpas till för 100 kr extra och stållänken har hög kvalitet för prisklassen. Eftersom jag är ett Tudorfan har Steinharten fått mig att vilja ha en BB58 efter att ha bekantat mig lite med storleken i fråga. Jag är ingen tidsfascist och upplever att klockan går bra och det sitter ju ett riktigt schweiziskt urverk i klockan från ETA. Denna klocka var nån specialutgåva och finns inte Steinharts normala sortiment. Mycket fint skick men lite dings och swirls främst på spännet.
Lite specifikationer:
- Maker: Steinhart Germany - Swiss Made
- Movement: Swiss ETA2824-2 Automatic Movement. Elabore grade.
- Dial: Deep Matte Black with hour markers
- Luminous: "Old-Radium" SuperLuminova. Markers, hour, minute, second hands
- Date: No date
- Case: Satin brushed top and polished sides. Stainless steel
- Bezel: 120 clicks. Polished. Stainless steel
- Crown: Screwdown Steinhart signed crown
- Lug: 20mm
- Crystal: Domed sapphire crystal with anti reflective coating on the inside
- Strap: Satin brushed stainless steel bracelet with screw links and fliplock. 20x16mm.
- Water resistance: 100m / 330ft
- Dimensions: 39mm in diameter, 47mm lug to lug, 12mm thick, 14mm thick (with sapphire)
- Power Reserve: ~40 hours
Väl mött / Svenne
Senast ändrad: