Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för input. Dock tycker jag priset för en CW är lite väl högt, skulle de ligga i ca 600-700 EUR klassen hade vi pratat, men priset stör mig lite. Överhype:at varumärke därför jag drar mig lite från CWCW alla dagar i veckan. Brs design med ett stort antal trevliga och lite egna modeller. Bra kvalité, vettigt pris. Steinhart prickar dom två sista men missar grovt på den första.
Håller inte alls med dig där. Har haft flera CW och en mängd märken som är långt dyrare och CW slår långt över sin prisklass. Fullt jämförbart kvalitetsmässigt med Oris, Tag Heuer, Sinn etc.Tack för input. Dock tycker jag priset för en CW är lite väl högt, skulle de ligga i ca 600-700 EUR klassen hade vi pratat, men priset stör mig lite. Överhype:at varumärke därför jag drar mig lite från CW
Har du provat klockan? Med tanke på att du skriver att märket är överhypeat måste du basera det på något.Tack för input. Dock tycker jag priset för en CW är lite väl högt, skulle de ligga i ca 600-700 EUR klassen hade vi pratat, men priset stör mig lite. Överhype:at varumärke därför jag drar mig lite från CW
Överhypat vad grundar du det på?Tack för input. Dock tycker jag priset för en CW är lite väl högt, skulle de ligga i ca 600-700 EUR klassen hade vi pratat, men priset stör mig lite. Överhype:at varumärke därför jag drar mig lite från CW
Säkert CW är definitivt inte överhypat iaf.Kan det vara så att TS ville ha stöd för att köpa Steinhart? ...![]()
Vad anser du att CW är värda då? Tycker de ligger ovanligt högt med tanke på materialet som används+ urverket. Finns ju brands så som Steinhart som ligger mer rätt i pris för vad man får. Sen absolut, man kan bara köpa CW på deras hemsida (om man vill ha ett fräscht ex. Sen även finns det absolut en diskussion om man gillar homage eller inte. Jag personligen har inget emot homage i sig.Säkert CW är definitivt inte överhypat iaf.
Värda mer än va dom kostar.
Har haft Steinhart och Pegani tidigare för att jämföra kvalitén. Har du själv känt på båda? Och då menar jag inte via youtube.Tycker CW är bland de bästa 'bang for buck' man kan hitta under 10k. I mitt tycke tveklöst jämförbart med Oris i alla kategorier. Jämför Steinhart med Pegani design före CW.
Kan det vara så att TS ville ha stöd för att köpa Steinhart? ...![]()
Finish och hantverk är mer än vilken stål som används. Kolla div recensioner, de flesta är eniga att CW slår över sin prisnivå.Vad anser du att CW är värda då? Tycker de ligger ovanligt högt med tanke på materialet som används+ urverket. Finns ju brands så som Steinhart som ligger mer rätt i pris för vad man får. Sen absolut, man kan bara köpa CW på deras hemsida (om man vill ha ett fräscht ex. Sen även finns det absolut en diskussion om man gillar homage eller inte. Jag personligen har inget emot homage i sig.
Tycker dom lätt är värda det som kostar grym finish på dom väger lätt upp mot en Oris.Vad anser du att CW är värda då? Tycker de ligger ovanligt högt med tanke på materialet som används+ urverket. Finns ju brands så som Steinhart som ligger mer rätt i pris för vad man får. Sen absolut, man kan bara köpa CW på deras hemsida (om man vill ha ett fräscht ex. Sen även finns det absolut en diskussion om man gillar homage eller inte. Jag personligen har inget emot homage i sig.
Har haft båda piss i havet jämfört med CW.Har haft Steinhart och Pegani tidigare för att jämföra kvalitén. Har du själv känt på båda? Och då menar jag inte via youtube.
Har du testat en Steinhart tidigare så du har den som referens mot en Oris?Tycker dom lätt är värda det som kostar grym finish på dom väger lätt upp mot en Oris.
Så vad är det som gör att CW tar "längre" kliv med nästintill liknande material förutom design? Vi kan ta GMT versionen som Olko säljer då det blir mer jämt:Har haft båda piss i havet jämfört med CW.
Mer respekt med en CW på armen speciellt härinne där folk pissar på Steiny.Så vad är det som gör att CW tar "längre" kliv med nästintill liknande material förutom design? Vi kan ta GMT versionen som Olko säljer då det blir mer jämt:
![]()
Word@fozec Du är helt ute och cyklar. Vill du ha en Steinhart, köp en Steinhart. Vill du ifrågasätta våra åsikter, skapa inte en tråd där du ber om dem.
Jag har ägt flertal Steinharts och tycker att det man betalar för är rättvist. Jag är rädd att betala ca 10-11K för en GMT version från CW som lever upp i samma standard som en Steinhart i slutändan, RENT kvalité mässigt. Det som lockar mig mest som sagt med CW är att man kan ställa om deras länk utan att behöva verktyg.Mer respekt med en CW på armen speciellt härinne där folk pissar på Steiny.
Har du ens ägt en CW eller Steinhart?
Vart vill du komma?
Förstår inte hur jag är ute och cyklar. jag bad om era osikter utan att sjunka till en längre nivå. Jag kommer med in input och får höra era egna (ni som faktiskt HAR ägt en CW av nyare modell och kan beskriva finishen tex).