• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Steinhart Racetimer Blue - sista prissänkningen

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag förköpt mig på klockor och det måste delvis finansieras genom att skifta ut ett ur ur rotation, så att säga. Det får tyvärr bli min härligt blåa Steinhart Racetimer.

Denna fina klocka innehar ett äkta Valjoux 7750-urverk som håller tiden mycket bra (har bara kontrollerat ett par gånger och det diffade +-4 sekunder på ett dygn). 44mm exkl. kronor, 22mm mellan hornen och väger blott 120 gram eftersom klockan är av titan. Schysst safirglas med AR-coating, få reflexer. Kommer med både titan-armband (med extra länkar) och ett blått fint läderarmband med orangea stygn. Båda sitter riktigt skönt på handleden.

Sparsamt använd, några små (nästan osynliga) scratches på ringen och på armbandet.

Klockan köptes ny från Steinhart i juni 2013 och har således nästan ett och ett halvt år kvar av sin 2-årsgaranti. Inköpspris var 955 euro, nu kostar den (när den är i produktion igen) 940 eur (med titanband, utan läderarmband!), så jag skulle vilja ha 7500 kr 7300 kr 7000 kr 6500 kr (exkl. ev. frakt, helst affär F2F i Stockholm) för den. Jag gissar att jag lägger ut den på WUS om några dagar.

Eftersom jag inte är en bra fotograf, så rekommenderar jag en titt i den här länken för bättre bilder på hur bra Racetimern gör sig.

Tack för titten, slå till nu ;-)

b6ZjGg2.jpg


747mkyI.jpg


uS8hES9.jpg


WBNvVX6.jpg


GxKN44k.jpg
 
Topp