• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Steinhart vs Chr Ward

Om man är i valet o kvalet ang vilken klocka man ska köpa utifrån kvalité, vilket märke rekommenderas här på Forumet ?

624F6532-2AE7-43FA-AE3A-6A07C42AD00A.jpeg

Kör på cw. Äger en Trident GMT och den är mycket bra för pengen jag betalade (7.5k). Bättre än tex Hydroconquest som ligger i samma prisklass, enligt mig.

Senast ändrad:
Här på forumet kommer den stora massan alltid välja något annat framför Steinhart pga deras "lån" av design. Med det sagt så har jag personligen inget emot Steinhart men om vi pratar dykare tycker jag att Chr Ward Trident är roligare designmässigt än Steinhart ocean one. Kvalitetsmässigt upplever jag att båda märken är prisvärda :) Vilka modeller är det du kikar på?

Kvalitetsmässigt så skiljer de sig inte så mycket, beror på vad du gillar för design helt enkelt :)

Äger själv en Steinhart (ingen homage svär :rolleyes:) men utan tvekan Chr W. Både kvalité och finish. Har en polare som har en grymt fin c60 med den gamla loggan. Förstår inte deras val att byta! Den nya ser betydligt sämre ut :banghead:

Här på forumet kommer den stora massan alltid välja något annat framför Steinhart pga deras "lån" av design. Med det sagt så har jag personligen inget emot Steinhart men om vi pratar dykare tycker jag att Chr Ward Trident är roligare designmässigt än Steinhart ocean one. Kvalitetsmässigt upplever jag att båda märken är prisvärda :) Vilka modeller är det du kikar på?

Mest intresserad av C60 Trident, ev GMT modellen med röda vridringen..

Chr Ward är inte värd 2,5X priset av en steinhart, vill du köpa i den prisklassen så skulle jag hellre kolla på longines/certina eller tag heuer om du vill lägga på 1-2K mer.

De som säger chr ward bör även motivera vrf de skulle vilja lägga 2,5X mer..

Chr Ward är inte värd 2,5X priset av en steinhart, vill du köpa i den prisklassen så skulle jag hellre kolla på longines/certina eller tag heuer om du vill lägga på 1-2K mer.

2,5x mer? Hur kom du fram till det? Mig veterligen kostar en Steinhart ocean one ca 4k och en Chr Ward C60 (som får anses vara motsvarande modell) ca 8k. Vart hittade du de sista tusenlapparna i ditt exempel?

Är man ängslig som jag så välj Chr.Ward. Jag gick på en Trident pro 600, 38mm. Tickar alla alla mina boxar. Steinhart verkar vara bra bygge efter vad jag läst, men det är som sagt om det känns bekvämt att bära. :)

Är man ängslig som jag så välj Chr.Ward. Jag gick på en Trident pro 600, 38mm. Tickar alla alla mina boxar. Steinhart verkar vara bra bygge efter vad jag läst, men det är som sagt om det känns bekvämt att bära. :)
Kopior är aldrig roligt att bära. Mycket bättre val!

Du tänker inte på Daniel Wellington..??

Om man kikar i trådarna för respektive märke så verkar ägarna av klockorna vara väldigt nöjda så av det av döma känns väl kvalitén liknande.

Dock gillar jag designen överlag hos C Ward bättre, speciellt på deras Racing Kronograf och deras C65 dykare.

Men Steinharts Le Mans Kronograf är ju också ball, så om man står i valet och kvalet så är det väl bara välja den klockan man tycker ser bäst ut !

Tillbaka
Topp