• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stendöd iphone 5s

Wi

NLA
2-Faktor
Använde telefonen och plötsligt slocknade den. Den reagerar inte när man försöker starta den, reseta den, ladda den eller koppla upp till datorn.
Någon som har erfarenhet av detta, hur löste det sig?

Så jävla typiskt att garantin gick ut för en månad sen...
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Går den att starta upp i Recovery Mode? Vet att det fungerar på Android, aldrig köpt någon Appleprodukt , men borde väl finnas liknande alternativ?
 

joca

Patek
2-Faktor
Använde telefonen och plötsligt slocknade den. Den reagerar inte när man försöker starta den, reseta den, ladda den eller koppla upp till datorn.
Någon som har erfarenhet av detta, hur löste det sig?

Så jävla typiskt att garantin gick ut för en månad sen...

Fick liknande problem med en gammal iPhone.
Lämnade in för lagning och det löste problemet, minns inte vad som var fel tyvärr.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Har du testat med att starta genom att hålla inne "sleep/wake" och hemknappen samtidigt tills Apple-logon dyker upp, om den nu gör det.

Sök även på DFU-mode, kanske var det som länkades till tidigare i tråden?
 

Apansson

Torpare
Åk inte till någon random reparatör - boka en tid och dra till Apple store. Jag pajade glaset på min, och fixade jag det hos Apple så gick det på hemförsäkringen. Tog en utbytestelefon och behövde bara pröjsa självrisk på 750kr. Kolla med försäkringsbolaget, alternativt ring Apple och kolla läget, fråga snällt om de kan lösa det för att garantin gick ut så nyligen.
 

MBx

Cartier
Var med om en liknande sak med min gamla telefon iPhone4. Den "dog" och gick inte att skaka liv i (typiskt nog på en lång tjänsteresa). Inte ett livstecken vid inkoppling till dator eller eluttag. Efter några dagar reagerade telefonen på laddning och fungerade felfritt sedan dess!? Köpte en iPhone5 på tjänsteresan och sålde 4:an på Tradera och har inte hört något från köparen.
 
Topp