• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stephen Bell UK, refcheck.

Ricrob

Patek
Håller på att göra affär med denna man, är det ngn här som varit i kontakt med honom och kan dela med sig av sånt som jag kan behöva veta?

//Ricrob
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Denke skrev:
Vet du om han har något nick på ex tz-uk.com ?
EnglishTacca är hans login om jag fattat det rätt..?

//Ricrob

Testade att hitta honom på tz-uk.com men lyckades inte. Det finns ett forum för ref.checks där som kan vara bra att kolla i. Men jag hittade honom som sagt inte. Är du säker på nicket och på forumet?
 

Ricrob

Patek
Denke skrev:
Ricrob skrev:
Denke skrev:
Vet du om han har något nick på ex tz-uk.com ?
EnglishTacca är hans login om jag fattat det rätt..?

//Ricrob

Testade att hitta honom på tz-uk.com men lyckades inte. Det finns ett forum för ref.checks där som kan vara bra att kolla i. Men jag hittade honom som sagt inte. Är du säker på nicket och på forumet?
Såg nu att han heter så på Paneristi på Network54, sorry! Han länkade till en tråd där ngn refcheckar honom och det ser kanon ut, nu undrar jag bara efter att ha fått hans bankinfo, om det finns ngt sätt att knyta bankkontot till hans namn,mså att inte ngn scammer bara uppger att han är Steve och länkar till massa bra ref's men i själva verket är någon annan..?
 

Ricrob

Patek
OBS! Det var en bedragare, läs detta och lägg namnet på minnet!


Kontaktades av en (som kallade sig) Stephen Bell idag, som sett min wtb på WUS. Han hade en PO som jag vill ha råtill ett riktigt bra pris, pga dollarkursen, tänkte jag först och gnuggade händerna... Han skickade massor av fina bilder och info om klockan, som var knappa året gammal och dessutom hade förlängd garanti i över fyra år till! Han begärde 2300USD skeppat och klart, vilket först lät super, sedan lite för super och när ngt är lite för bra för att vara sant, så är det ju oftast det också.. FECK!

Jag frågade efter referenser och undrade hur vi skulle gå vidare, och fick veta att betalning via bankkonto eller "pengagram" var det som gällde. Jag sa ok och när han skickade sina bankuppgifter såg jag att namnet inte stämde med namnet Stephen Bell, så jag googlade det namn som stod..

Here is the details below, kindly send a copy of the payment slip
to me, once you are through with the payment.

Name of Account :- Mr A.F. Orilua.

Account Number:-  11512579

Sort Code:-   400319

IBAN NUMBER:- GB76MIDL40031911512579

BIC:- MIDLGB2140U

Name of Bank :-  HSBC

BANK ADDRESS :- 8 Canada Square London UK. E14 5HQ

Thanks in advance.

Steve

Om vi säger så här, tack Google! Testa att googla på Mr AF Orilua, så ser ni!
 

Ricrob

Patek
Update!

Tänkte i min kokande ilska på en massa saker jag ville säga eller göra mot den där råttan men som den myspappan man är, så sansade jag mig och skrev "Deal's off" inte mer och inte mindre. En timme senare kommer ett "Why ?" inget mer och inget mindre där heller. Då blev jag ganska sugen igen på att vräka ur mig helvetets alla kval men tänkte, va fan ska man starta ett cyberbråk som man inte har en aning om var det tar vägen, så jag svarade inte.. Då kan man ju tycka att han borde fatta men icke! I dag kom ett nytt mail "Hi! I'm still waiting to hear from you. Thank"s Steve". Steve.. Joråsåattee! Mitt svar fick bli "As i said, deal's off! Unless you're willing to send me the watch in advance? I promise that i will pay you as soon as it arive's!". Sen har det varit tyst och jag hoppas faktiskt att plantan fattat vinken nu, fy fan vad jag hatar honom!

Skrev även ner ett långt och utförligt mail till den riktige Steve Bell, dessvärre studsade det tillbaka och sen tröttnade jag och lade ner.. Over and out!
 
Topp