• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sterling silver 925 armbandsur

Almoutasem

Basic
2-Faktor
Jag tycker att marknaden inte har tillräckligt med Silver klockor, även om man söker på chrono24 så hittar man mest fickur, klockor som kostar över 20k, eller helt enkelt stålklockor som är märkta "Silver" för att de är silverfärgade.

Finns det klockor som jag har missat?

Jag tycker att marknaden inte har tillräckligt med Silver klockor, även om man söker på chrono24 så hittar man mest fickur, klockor som kostar över 20k, eller helt enkelt stålklockor som är märkta "Silver" för att de är silverfärgade.

Finns det klockor som jag har missat?

Finns en del gamla 20- och -30-talare i silver, en del konverterade fickur också. Men varför saknar du det, undrar jag? Silver är väldigt mjukt och patineras/slits lätt. Inte optimalt för armbandsur.

Just nu kan vi testa hur klockan reagerar med tiden utan att producera den. Tudor har en grym silver modell som ligger i listan.

Patina har jag nog inga problem med, äger många Brons klockor. Slitage är inga problem heller, sålänge klockan är tillverkad på ett rätt sätt så kommer den klara sig tror jag, speciellt med tjocka luggar.

Jag saknar det för att jag samlar på relativt billiga klockor (under 10k), en aluminium klocka har jag haft innan, men jag gillade inte den riktigt, jag är ifrån mellanöstern och män där brukar gilla silver smycken för religösa anledningar. Platinum är också på listan.

Kan också adda att jag klarar inte något över 41mm (med korta luggar) och fickur är inte min grej, speciellt på armen.

Vintage Must de Cartier är ju guldpläterade 925 silver!
Jag köpte en 1615 och fick den trötta guldpläteringen bort polerad!
Så klockan ser ut att vara i nyskick nu

Kan starkt rekommendera 😊

Tar gärna en bild! Verkar som en väldigt bra ide!
Har inte hittat något roligt band till den än, därav ligger den fortfarande i plasten från urmakaren.
Den har ju en lemon dial så jag tänker mig att ett varmbrunt strukturerat läderband hade passat!
IMG_9182.jpeg

IMG_9184.jpeg

Tudor har ju en BB58 i silver men den är ju lite dyrare men grymt fin gillar den skarpt
IMG_7356.jpeg
Den ligger i listan, väldigt sjysst för priset ändå tycker
Har inte hittat något roligt band till den än, därav ligger den fortfarande i plasten från urmakaren.
Den har ju en lemon dial så jag tänker mig att ett varmbrunt strukturerat läderband hade passat!
IMG_9182.jpeg

IMG_9184.jpeg
Den var fräsch! Vad var kostnaden för guld borttagenen?

Den ligger i listan, väldigt sjysst för priset ändå tycker

Den var fräsch! Vad var kostnaden för guld borttagenen?
Är inte helt säker faktiskt, sorry
Det ingick i servicen som utfördes!
De undrade om de skulle guldpläteramen sa att jag var ute efter en tank som inte var i guld.
De varnade också om att silver är en mjuk metall vilket gör att den lättare repas.

Tillbaka
Topp