• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stevanella Orologi

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade bra kontakt med dem i våras när jag var på jakt. Riktigt snabb på att svara på mail.

Rekade en del på nätet och kunde inte hitta något illa.

Blev dock ingen affär då det i det allra sista skedet visades sig saknas korrekt cert. "Original COSC Certifikat" blev ett "stämplat butikskvitto med garanti". Blev lite snopen då jag frågat flera gånger om cert.
 

Lupus

Breitling
Vad jag förstår det som verkar en del begagnade klockor sakna cert som säljs på b l a crono24.

Men klockan kan väl fortfarande vara äkta? Vad kan det bero på om cert saknas? (Förutom att den inte är äkta eller är en franken)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Vad jag förstår det som verkar en del begagnade klockor sakna cert som säljs på b l a crono24.

Men klockan kan väl fortfarande vara äkta? Vad kan det bero på om cert saknas? (Förutom att den inte är äkta eller är en franken)
Det finns inget som säger att klockan inte är äkta bara för att cert saknas.

Nu handlar hela frågan om att Stevanella var mycket otydliga med detta i min kontakt. Se mina svar som en referens vid ett ev. framtida köp från dem. Inte huruvida en klocka är äkta.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Jag har köpt en 16570 (2011 fullset) genom dem, de svarade på mail direkt, gav 2 veckors returrätt med full återbetalning om uret ej motsvarade mina förväntningar, levererade klockan med fedex en dag efter att betalningen mottagits.
 

Lupus

Breitling
Ja det där med att ha cert till klockan (liksom original box) verkar ofta saknas. Undra vad det beror på? Att folk är slarviga eller att det förekommer oegentligheter.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
I januari köpte jag en Rolex Air-King från Stevanella. Mycket snabb mailkontakt. Klockan skickades snabbt efter pengarna överförts. Leverans till dörren 3 arbetsdagar efter överföringen. Välförpackat och motsvarade helt bilderna och det beskrivna skicket. Kan med andra ord rekommendera Stevanella Orologi.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag beställde precis en must de Cartier från dem och fick syn på denna tråd. Låter som bara bra feedback vilket känns glädjande:)
Återkommer med feedbacken nör jag fått den men än så länge har mail svaren varit väldigt snabba och trevliga:)
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Köpte en Tudor Black Bay. Betslade via trusted check out på måndagen klockan levererades på onsdagen.
Klockan var helt i sin ordning ny med plast kvar box mm.
Enda nackdelen är att det står uttagen 2010 på certet.
Gör väl inget om jag inte behöver krångla med garanti. Konstigt bara då heritsge black bay inte fanns 2010.
 
Topp