• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sthlm Marathon 2015

Ska du springa Stockholm Marathon?
Med vilken klocka?
Vad har du för mål?
Andra tankar kring loppet?

Skriv sen gärna hur det gick!

Jag ska själv springa med min Suunto Ambit.
Siktar på 3:45-3:50.
F-n börjar det inte kännas lite tjockt i halsen!? Eller är det fantomsjuka!?

Kul ska det bli!
image.jpg
 

falten

Cartier
Ska du springa Stockholm Marathon?
Med vilken klocka?
Vad har du för mål?
Andra tankar kring loppet?

Skriv sen gärna hur det gick!

Jag ska själv springa med min Suunto Ambit.
Siktar på 3:45-3:50.
F-n börjar det inte kännas lite tjockt i halsen!? Eller är det fantomsjuka!?

Kul ska det bli!
image.jpg


Hehe jo börjar känna massor av fel nu så här inpå, pollen slog till som fasen för mig idag, får hålla tummarna att det går över, kör med garmin fr210, mål är under 3,15 om jag springer under 3,10 blir jag mkt nöjd!
I år ska jag inte springa snabbt ner för Västerbron andra varvet blev rätt stum i bena förra året när jag tog i för mkt där...
Annars vad har man att säga, blir nog rätt kallt och regnigt så tror jag kör långa tights å t-shirt


image.jpg
 

Johe

Omega
Yes, det ska jag!

Garmin Forerunner 305, haft den i 5 år och den verkar oförstörbar.

Målet är 3:30, vilket det alltid varit när jag sprungit. Detta blir fjärde maran, tredje i stockholm, men har bara nått 3:39:59 som bäst. Och har inte sprungit maradistansen på 2,5 år.

Tankar om loppet, ja, det kommer bli tufft men är jävligt taggad. Har skött träningen så bra jag kunnat hela året, bara missat två veckor pga förkylning. Vädret ser ut att bli sämre, men jag tröstar mig med att det vore värre med +25 och strålande sol. Och det kan knappast bli sämre än 2012, värsta jag varit med om...

Men kul ska det bli! Lycka till till er andra som ska starta!
 
Väderleksprognosen är en cliff hanger!
Kul att vi är några som ska springa.
Klocksamlare kanske inte är marathonlöpare i gemen?
 

Yo-han

Troll probationary
Bombade på köpenhamnsmaran igår jfrt förra året så tänkte försöka köra en sån efteranmälan på plats på tors eller fre.
 
Är vi inte fler KS:are som ska springa?

Prognosen säger idag 10 grader och upp till 10 mm regn. Slipper vi bara regnet kan det bli kanon!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag springer i vanlig ordning...
Ambit3 peak sapphire. Haft återkommande problem med inflammationer i höften så är glad om jag rullar runt på ca 3h. Startar i första led och kommer sikta på att öppna första milen precis sub40. Men som vanligt så är jag pragmatisk och anpassar mig efter dagsformen, så allt kan hända :)
 
Jag springer i vanlig ordning...
Ambit3 peak sapphire. Haft återkommande problem med inflammationer i höften så är glad om jag rullar runt på ca 3h. Startar i första led och kommer sikta på att öppna första milen precis sub40. Men som vanligt så är jag pragmatisk och anpassar mig efter dagsformen, så allt kan hända :)
Hej Tomas - önskar jag kunde ta rygg på dig ;-) Imponerande fart.
Har också ont i höger höft helt plötsligt. Skumt. Vad gör man åt det?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej Tomas - önskar jag kunde ta rygg på dig ;-) Imponerande fart.
Har också ont i höger höft helt plötsligt. Skumt. Vad gör man åt det?


Det är bara att ta rygg och köra så länge det håller ;) Dock är min fart inte imponerande, jag är ju bara marginellt snabbare än er. Det tempo täten håller, det är däremot imponerande!

Angående dina höftsmärtor. För mig när jag får lite överansträngningsproblem eller mindre skador brukar antiinflammatoriskt och lite extra stretching/rörlighetsövningar åtgärda det mesta. Så lite ibuprofen‎ morgon och kväll i ett par dagar. Stående regeln att aldrig ta tabletter precis innan ett pass, det ökar bara risken att skadan blir värre. Men har man ont morgonen på tävlingsdagen, då är det bara att ta till de medel som krävs.
 
Håller med. Tätens fart är utomjordisk!
Hmm ta tabletter, vet inte är rätt avig till det. Har vilat sen i söndags. Tar bara lite promenader och tycker det blir bättre för var dag så det ska nog funka på lördag. Dock undrar man ju vad som är orsaken. Blir ju fler massor efter denna...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Håller med. Tätens fart är utomjordisk!
Hmm ta tabletter, vet inte är rätt avig till det. Har vilat sen i söndags. Tar bara lite promenader och tycker det blir bättre för var dag så det ska nog funka på lördag. Dock undrar man ju vad som är orsaken. Blir ju fler massor efter denna...


Jag har tidigare också varit väldigt motståndare till läkemedel, men efter att ha varit sambo med en sjuksköterska och mina bästa väns fru blev läkare så har jag blivit lite mer påläst. Inflammationer kan vara långdragna obehandlade men behandlas snabbt. Jag tränade för fyra år sedan med inflammation i vänstra knät under en period vilket led till en ruptur i minisken som sedan tog ett tag att läka (där jag för övrigt ironiskt nog blev tvingad att äta antiflammatoriskt ändå). Så länge du inte dunkar en liter vodka om dagen har ibuprofen‎ inga kända biverkningar på majoriteten av befolkningen.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lycka till alles! Känns som detta kommer suga, känner fortf av pollenskit
Samma här. Men det är mest psykologiskt för mig åtminstone. Det rinner lite ur näsan och jag hostar upp lite slem. Jag har inte sett några större försämringar de träningsperioder när jag gått och varit pollen snuvig.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
C, ska ta höjd på 03,10 hare om det finns annars 3,15, sj då?


B. Jag kommer köra lite på känsla i åtanke hur min höft är... Men lägger mig nog med 3:00-haren till norrmälarstrand första varvet, sen får se om jag kan öka eller släppa.

Jag kommer nog vara lätt att spota. Är spinkig och kommer ha en tokskrikig orange löpjacka och en orange marathon des sables buff (satsar på varmklädd i år).
 

falten

Cartier
B. Jag kommer köra lite på känsla i åtanke hur min höft är... Men lägger mig nog med 3:00-haren till norrmälarstrand första varvet, sen får se om jag kan öka eller släppa.

Hoho, jadu under magiska 3an kan jag bara drömma om i år:) tanken är att närma den nästa år, lycka till på dig och hoppas höften håller!! Tror min nervositet släpper efter 10km och man känner sig fräsch:)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Sitter och tittar på alla som springer förbi. Stort Kudos till alla er som är ute och springer i regnet! [emoji4]
 
Topp