• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stillastående minutvisre

naggge

Silver
Har en Bulova Accutron som surrar på fint men där varken tim- eller minutvisaren rör sig en millimeter. Sekundvisaren snurrar på som den ska.

Är det någon här som vet vad lämplig fix borde vara och vart jag kan vända mig?
Kanske någon här som kan hjälpa mig?

image.jpg

Länge sedan jag fixade min Accutron, men det låter som om minnutröret har släppt!
Med lite tur så är det "bara" att klämma till!:)

Lite ot, men vet du vad ett sådant verktyg som man klämmer till minut röret med heter?
Jag har använt mig av en tageltång med en tunn bit wire inuti röret, men det känns lite risky...

Har kollat guide för att klämma åt minutröret men känner inte riktigt att jag har modet att göra det själv. Får bli en tur till någon kompetent urmakare :) tack för råden!

Lite ot, men vet du vad ett sådant verktyg som man klämmer till minut röret med heter?
Jag har använt mig av en tageltång med en tunn bit wire inuti röret, men det känns lite risky...
"Cannon Pinion Tightener" Helt enkelt. ;)
Det finns att köpa nytt hos Cousins, men brukar dyka upp på Ebay ibland.
Finns lite olika utföranden dock, själv kör jag med den som ser ut som en "ändavbitare", funkar alldeles utmärkt för mig.

Tillbaka
Topp