• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stiltje på marknaden här?

Ministern

Founder
2-Faktor
Den låg ute minst en vecka och var sedan markerad "såld" det är allt jag vet, just då fanns det flera GMT ute för 44-45k, men det var några månader sen.

Tycker det är relativt rimligt ändå, detta ex gick för exakt 40250 kr. ungefär samtidigt vilket inte är långt ifrån.

http://www.pantbanken.se/auktioner/...=20&offset=&kontor=&sortering=&listposition=0

Jag vet att det är vanligt att folk överskattar marknadsvärde, tittar du på HD och slutpris så finns det en viss diskrepans.. Fråga Fryken..
 

aadde81

Cartier
Busenkelt. Blir det inte sålt (här) så är priset för högt (här). ;)

Jo sjävklart men parternas skillnad i värdering verkar ha ökat = affärerna minskar. Är ganska insatt i marknaden för begagnade båtar, där har priserna sjunkit kraftigt på senare år, vilket många säljare inte verkar insett. Känner igen en del båtar på Blocket som har varit till salu minst ett år. Men de väntar väl på "rätt" köpare (som aldrig verkar dyka upp).
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo sjävklart men parternas skillnad i värdering verkar ha ökat = affärerna minskar. Är ganska insatt i marknaden för begagnade båtar, där har priserna sjunkit kraftigt på senare år, vilket många säljare inte verkar insett. Känner igen en del båtar på Blocket som har varit till salu minst ett år. Men de väntar väl på "rätt" köpare (som aldrig verkar dyka upp).


Det är kanske med klockor som med bilar och båtar, att objektet i fråga sällan är så mycket värt som man själv vill….. ;)

Själv brukar jag tokhöja priset om jag inte får en klocka såld. Har hittills funkat till 100%.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är kanske med klockor som med bilar och båtar, att objektet i fråga sällan är så mycket värt som man själv vill….. ;)

Själv brukar jag tokhöja priset om jag inte får en klocka såld. Har hittills funkat till 100%.

För att sedan toksänka så köparen känner att den gjort en bra affär!
 

Frosse

Cartier
Tror vi väntar på nästa DJ eller BB. Efter x har lagt sig lite så kommer det bli mer action tippar jag på :)
 
Topp