• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stoppur.

Jonte73

Audemars
Hej ropade hem detta förra veckan.
I princip nyskick, finns inte ett märke på boetten eller tavlan.
Glaset som är i något blå nyans är i skick 9/10.

Vad vet vi om detta ? Har trålat runt men inte hittat något vettigt kring märket.
Ca årtal vore kul.
Såg ett annat härinne som bara har en knapp, skillnad ?
Och oj vad det tickar härligt högt, går exakt dessutom. Ett kul fynd till äggkokningen framöver.
Jonas.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Fint skick den var! Bättre än jag trodde. Någon gissade på att min Stadion var från 70-talet. Antagligen samma på din?

(Gick en NOS stadion för 1,3 på Tradera igår)
 

Jonte73

Audemars
Var tvungen att öppna.
Ingraverat från service antagligen 54480/1561

Och en stämpel vid balansen BF 416
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ingeröd

Omega
Med bara en knapp/kronan används den för start-stopp-nollställning; ditt har separat knapp för det sistnämnda. Kan inget om märket, men med tanke på minutvisaren markeringar för 20/40/45 min så är det väl tänkt för sportbruk :)
 

Jonte73

Audemars
Med bara en knapp/kronan används den för start-stopp-nollställning; ditt har separat knapp för det sistnämnda. Kan inget om märket, men med tanke på minutvisaren markeringar för 20/40/45 min så är det väl tänkt för sportbruk :)

Hehe funktionen kring knapparna har jag listat ut.
Tänkte mer om det var någon annan skillnad.
Typ årtal eller nåt ;-)
 
Topp