• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Stor paketöppning] Compiss undrade, Guskleto frågade och Hook prickade rätt :P

KenKun

Patek
2-Faktor
Tavlan är helt magisk!

image.jpeg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
I stort sett perfekt line-up när du kör tusenmetersintervaller i 3:30-takt.

Eller när du ska koka ägg.

För övrigt bästa kronografverket som går att köpa, om du frågar mig. Väldesignat, tåligt och pålitligt. Verket hade Rolex nya balansfjäder långt innan det blev publikt. För att bara nämna en detalj. En personlig reflektion är att boetten är väldigt formskön. Vacker, helt enkelt.

Enjoy!

Mvh A
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Stort grattis till tre superfina klockor! :)

Men jag måste fråga: Är det inte lite trist att alla är samma grundmodell?
(Skulle i och för sig inte ha något emot tre likadana Ferraris i olika färger :D)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
I stort sett perfekt line-up när du kör tusenmetersintervaller i 3:30-takt.

Eller när du ska koka ägg.

För övrigt bästa kronografverket som går att köpa, om du frågar mig. Väldesignat, tåligt och pålitligt. Verket hade Rolex nya balansfjäder långt innan det blev publikt. För att bara nämna en detalj. En personlig reflektion är att boetten är väldigt formskön. Vacker, helt enkelt.

Enjoy!

Mvh A
Håller med. Daytonan sitter bäst av alla Rolex jag har fått testa :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Stort grattis till tre superfina klockor! :)

Men jag måste fråga: Är det inte lite trist att alla är samma grundmodell?
(Skulle i och för sig inte ha något emot tre likadana Ferraris i olika färger :D)
Hehe, alla är som sagt lika, fast ändå inte, i mina ögon :)
Äger även andra klockor. Hade varit tråkigt om jag bara ägde Daytonas.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Helt underbar samling! Love it! Såg en svensk kille i Portofino förra året som sportade en Daytona platina. Var tvungen att säga: "snygg klocka" till hans förvåning. Den har en svinball "wrist presence" :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Helt underbar samling! Love it! Såg en svensk kille i Portofino förra året som sportade en Daytona platina. Var tvungen att säga: "snygg klocka" till hans förvåning. Den har en svinball "wrist presence" :)
På pappret låter det hur fel som helst. Keramisk ring i brunt, diamanter... Men... Jag älskar den :)

Ja för fan; kräng de där Daytonorna så nafsar du på Grand Complications hos nån av de tre stora. Eller varför inte Lange och Datograph eller nåt ;)

Med det sagt; överjävligt brutal den där Platonan som sagt! :)

Vi får se om jag är redo, om 20 år :)
 
Topp