• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor samling av vintageklockor 60-70tal, vill ni se?

Så nu orkar jag inte lägga upp fler, tar ju en evighet att ladda upp en o en :) skulle absolut kunna sälja av ett gäng här och på Tradera men eftersom jag inte vet om klockorna är värda 50:- eller 5000:- så är risken stor att jag säljer iväg dom för billigt.
Har försökt söka lite på klockorna på Kaplans men hur söker man på gamla auktioner? När jag skriver in i sökrutan överst så får jag bara resultat från dom som är aktuella ?
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Ball Heuer. Flummigt att lysmassan i visarna blivit grön.
image.png
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Först och främst beklagar jag sorgen! Men det är en fantastiskt rolig samling, väldigt spridd! Som redan sagts tror jag, ta det Väldigt lugnt med försäljningen och var Jävligt försiktig med eventuella "riddare" som vill vara snälla och hjälpa med att kika på klockorna och värdera! Självklart med ett hopp om att tjäna parraken på din okunskap i området!

Just saying.
 

Freddie L

Panerai
Beklagar sorgen!

Men herregud vilken kavalkad av häftiga klockor. Och bankfacks-klockorna har du inte sett ännu? Ha is i magen och vänta på rätt tillfälle med försäljningen. Ju mer DU vet om klockorna desto bättre betalt antagligen. Och här på Klocksnack kan du nog få hjälp med de flesta.
 

rogart-63

Patek
Så nu orkar jag inte lägga upp fler, tar ju en evighet att ladda upp en o en :) skulle absolut kunna sälja av ett gäng här och på Tradera men eftersom jag inte vet om klockorna är värda 50:- eller 5000:- så är risken stor att jag säljer iväg dom för billigt.
Har försökt söka lite på klockorna på Kaplans men hur söker man på gamla auktioner? När jag skriver in i sökrutan överst så får jag bara resultat från dom som är aktuella ?

Skull du inte kunna sälja om det är nåt som någon ABSOLUT vill ha ?Och verkligen kan VERIFIERA sitt bud med relevant marknadsmässigt pris . Från Kaplans,Chrono 24,m,m. Tror nog att du kommer tjäna mer pengar på det sättet än att lämna det till auktionsfirma .Sen är bara frågan orkar du ?
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Så nu orkar jag inte lägga upp fler, tar ju en evighet att ladda upp en o en :) skulle absolut kunna sälja av ett gäng här och på Tradera men eftersom jag inte vet om klockorna är värda 50:- eller 5000:- så är risken stor att jag säljer iväg dom för billigt.
Har försökt söka lite på klockorna på Kaplans men hur söker man på gamla auktioner? När jag skriver in i sökrutan överst så får jag bara resultat från dom som är aktuella ?


På kaplans, gå in på värderingsstöd och sedan "Gå till värderingsstöd", där kan du söka på avslutade auktioner.
Heuern är bankfacksmaterial, Longines Cometen är riktigt funky!
 

Maro

Audemars
Detta visade sig bli en galen tråd:) jag önskar dig lycka till med försäljningen... Du kanske får ett pm framöver:)
 

Guinness

Cartier
Häftig samling, gärna uppdateringar om det kommer fram fler klockor:)

Googla namnen på klockorna så får du en ganska snabb bild på prisläget i flera fall. Ovanligare klockor kan vara svårare att få fram ett pris på. Tänk dock på att skick etc påverkar mycket.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan köpa din Seiko electronic och SEIKOn med orangeurtavla av dig om du vill... På allvar alltså.

Du bör nog hålla hårt i en del andra, bland annat din Heuer.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vilken fantastisk samling! En Sea-Devil till på forumet, ping MacRulez4ever! Tack för att du lägger upp bilder. Håller med kollegorna; ta det piano med försäljningen, det kommer alla arvtagare att tjäna på. Och du kommer sannolikt att få ett svårbotat fritidsintresse, det verkar ju ligga i släkten! Tråkigt med dödsfallet, bara.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Härligt, de som är värda pengar av de du visat nu är typ:

Heuer Montreal
Longines Comet
Guldkronograf
Tissotkronograf
Helvetia Waterstar
Aquastar Regate
Tissot Sonorus

Kanske Mondia Parade
Omega Speedmastern är tyvärr fake. Omegorna får du väl i snitt 2000kr för om det inte är i guld eller något speciellt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Så nu orkar jag inte lägga upp fler, tar ju en evighet att ladda upp en o en :) skulle absolut kunna sälja av ett gäng här och på Tradera men eftersom jag inte vet om klockorna är värda 50:- eller 5000:- så är risken stor att jag säljer iväg dom för billigt.
Har försökt söka lite på klockorna på Kaplans men hur söker man på gamla auktioner? När jag skriver in i sökrutan överst så får jag bara resultat från dom som är aktuella ?
Lägg upp dig som kund och registrera ett kundkonto på kaplans då får du tillgång till deras värderingsstöd med alla varor de sålt både på auktion och i butik sen flera år tillbaka.
 

Oddset

Cartier
Ojoj, det bankfacket skulle man kunna säljer biljetter till bara för att få vara med när det öppnas.

Live feed? :)
 
Tac
Härligt, de som är värda pengar av de du visat nu är typ:

Heuer Montreal
Longines Comet
Guldkronograf
Tissotkronograf
Helvetia Waterstar
Aquastar Regate
Tissot Sonorus

Kanske Mondia Parade
Omega Speedmastern är tyvärr fake. Omegorna får du väl i snitt 2000kr för om det inte är i guld eller något speciellt.
Tack för feedback ! För vissa klockor hade jag avfärdat som kinderägg-klockor, typ Comet'en :D
Ja jag hade på känn att den där Speedmastern var fake, har sållat bort ett par Rolex-kopior.

I bankfacket är det nog inte såna här häftiga klockor utan mer guld Longines o Omegor skulle jag tippa på.
 

V

Cartier
Hej och välkommen till forumet.

Jag beklagar sorgen men vilket fantastiskt arv personen har efterlämnat. Det jag skulle börja med är att börja värdera hur mycket klockorna är värda för mig känslomässigt. Är det någon eller några klockor som du har speciella minnen av? De skulle jag se till att spara oavsett penningvärde.

Sedan beror det ju så klart på hur bråttom du har, men det bästa sättet att få en uppfattning om värdet är som tidigare sagts att titta på avslutade auktioner i kombination med att börja hänga här, (vilket också är trevligt av andra anledningar).
 

falten

Cartier
Beklagar, men sicka trevliga klockor! Mer bilder gärna :) heuern var riktigt fin! Diggar tissot seastar o regattan också !
 

KMS

Rolex
Tac
Tack för feedback ! För vissa klockor hade jag avfärdat som kinderägg-klockor, typ Comet'en :D
Ja jag hade på känn att den där Speedmastern var fake, har sållat bort ett par Rolex-kopior.

I bankfacket är det nog inte såna här häftiga klockor utan mer guld Longines o Omegor skulle jag tippa på.

Välkommen!

Hoppas du är säker på att Rolexarna är fake, kan bli dyrt annars.:)
Tror nog Exakt Poljot kronografen och Memosailarna kan vara värda lite också.
Heuern känns väl som mest inkomstbringande om du tänkt sälja.
Funkar alla? Det är också en faktor man bör räkna in.
 
Topp