• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor samling av vintageklockor 60-70tal, vill ni se?

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Kul!

här får du snart en datapunkt på en klassisk memosail med ORIGINALSTRAP!
http://www.ebay.com/itm/VTG-MEMOSAIL-10-MIN-17-JEWELS-YACHT-CHRONOGRAPH-VALJOUX-CAL-7737-/321564158851?pt=Wristwatches&hash=item4adeb7ab83

$_57.JPG
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Riktigt mycket härliga bilder och klockor.
Heuern var ju grymt charmig och Helvetia har jag en sweet spot för så den fick det att vattnas ordentligt i munnen:)
Välkommen till forumet!
 
Kul att Memosail'en var attraktiv den också, trodde först det var en blaj-modell o tänkte inte ens fota den :D den ena, undre, är nästintill nyskick och den andra har lite repor.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Beklagar sorgen men uppskattar att du tar dig tid att dela med dig av skatten! Ser en hel del godis där som kittlar, knepigt med arvegods när fler ska dela på kakan och tiden/viljan inte finns att välja alternativ som känns bäst känslomässigt eller ger mest klirr i kassan. Lycka till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ni hade rätt.... det här med klockor var ju ganska kul ändå, fasiken nu när massa PM rullar in så blir man ju mer o mer fäst vid klockorna :D


Jag tycker du borde spara åtminstone en av de bättre klockorna själv. Kul för kommande generationer och att komma ihåg personen som en gång ägt dem. Kan bara tänka mig om 20-30 år när framtida generationer frågar om det inte fanns några klockor i släkten och någon säger: Jo XX hade över 300 klockor men vi sålde allihopa...
Menar inte att du ska få dåligt samvete och spara alla, men spara iaf en eller ett par, historien har ju visat att klockor även kan vara rätt bra investeringsobjekt
 

Galaxy

Rolex
Beklagar sorgen, men som många tidigare nämnt är det ju fantastiskt roliga klockor. Du kan ev. förvänta dig några PM med bud på vissa klockor av mig med :)

Är inte Heuer Montrealen väldigt värdefull btw, om allt är original?
 
Jag tar gärna emot all hjälp jag kan få :) vissa av klockorna folk är intresserade av hittar jag ingen som helst info eller ungefärligt pris på, och då blir det ju lite svårt att få rätt pris.
Men jag har ingen brådska att bli av med något så när det väl är dax att avyttra något har jag nog bättre koll :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag tar gärna emot all hjälp jag kan få :) vissa av klockorna folk är intresserade av hittar jag ingen som helst info eller ungefärligt pris på, och då blir det ju lite svårt att få rätt pris.
Men jag har ingen brådska att bli av med något så när det väl är dax att avyttra något har jag nog bättre koll :)

Släng upp vilka du undrar över, finns folk här som hittar info på de mest konstiga ställen. För att få mer exakta svar så överväg att skaffa en boettöppnare och lupp så kan du få fram referenser och urverk.
Är du nybörjare så rekommenderar jag en boll eller annat gummi så skadar du inte boetten eller boettlocket om man slinter.
 
Topp