• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor samling av vintageklockor 60-70tal, vill ni se?

Just ni är jag uppe på BB med sambon och om en dag eller två så borde man vara pappa :)

I väntan så postar jag två bilder på några klockor min bror hitta i gömmorna.

1.Tiger Shock Stop... aldrig hört talas om?

2.Är det Omega Pie Pan dom kallas? Utom en.


image.jpg
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Just ni är jag uppe på BB med sambon och om en dag eller två så borde man vara pappa :)

I väntan så postar jag två bilder på några klockor min bror hitta i gömmorna.

1.Tiger Shock Stop... aldrig hört talas om?

2.Är det Omega Pie Pan dom kallas? Utom en.


image.jpg
image.jpg

Tigern är inget speciellt intressant. Omegorna däremot... De kallas som du säger pie pan. Värdet beror på skick, modell och material. Rent allmänt är de lite äldre rätt dyra nu. Ingen vet iofs om de kommer fortsätta att gå upp i pris. Den längst till höger och den längst till vänster är intressantast enligt mig. Om du har tid och tillfälle hade jag gärna sett bättre bilder på dem.
 

V

Cartier
Det verkar vara en outtömlig guldgruva du sitter på :)
Lyckönskningar inför förlossningen...det måste vara en speciell känsla att veta att det snart är dags, mäktigt.
 
Det verkar vara en outtömlig guldgruva du sitter på :)
Lyckönskningar inför förlossningen...det måste vara en speciell känsla att veta att det snart är dags, mäktigt.
Tackar! Ja det är ganska nervöst, och lite skrämmande :)
Ja farsgubben hade gömt klockorna lite varstans och väl för oss. Och det gjorde han nog rätt i för vi var ganska duktiga på att pilla sönder saker :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Stämmer in i kören av hyllningar till Pie-pan modellerna som jag tycker hör till
dom snyggaste dressklockorna - nya som gamla!

Hoppas allt går bra på BB!
 

Icaras

Rolex
Man kan lugnt säga lugnt säga att din far hade god smak :)... Pajformarna är värda en slant, som Aurum säger hade det varit skoj med bättre bilder (gärna en och en).

Lycka till!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Just ni är jag uppe på BB med sambon och om en dag eller två så borde man vara pappa :)

I väntan så postar jag två bilder på några klockor min bror hitta i gömmorna.

1.Tiger Shock Stop... aldrig hört talas om?

2.Är det Omega Pie Pan dom kallas? Utom en.


image.jpg
image.jpg

Grattis till blivande far ! Å grattis till snygga pie pans.
Ska du sälja Grand Luxe modellen längst ner , den i helguld hoppas jag att jag har första tjing !
 
Tackar!
Tyvärr kan jag inte tinga några direkt, den med störst plånbok har förtur ;) men troligast är nog att de som ska säljas åker ut på auktion.
Sen är det inte helt säkert att alla ska säljas, vi tänker som så att dom finaste/mest åtråvärda är liten chans att vi snubblar över fler gånger.
 

Icaras

Rolex
Tycker att du ska spara minst en pajform, grym klocka att använda till finare tillfällen om du inte vill använda den alltid dvs ;)

Grattis till nykomlingen!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En fråga angående guld, 18k , 14k och doublé..
Vad är vad?
14k är väl ca 50%
18k är mer...
Doublé är väl guldpläterat? Framsidan brukar väl vara double på de flesta? Men ibland står det "14k på stål" i annonser?

14 k är 14/24 delar dvs drygt 58%. 18 k är därmed 18/24 vilket är 75%. Därför använder man även märkningen 750 för 18 k guld. Double är ett lager guld på stål. Finns olika tjockleker där tex Omega har en med ett tjockt lager guld och där glasringen är i solitt guld.
 
14 k är 14/24 delar dvs drygt 58%. 18 k är därmed 18/24 vilket är 75%. Därför använder man även märkningen 750 för 18 k guld. Double är ett lager guld på stål. Finns olika tjockleker där tex Omega har en med ett tjockt lager guld och där glasringen är i solitt guld.
14 k är 14/24 delar dvs drygt 58%. 18 k är därmed 18/24 vilket är 75%. Därför använder man även märkningen 750 för 18 k guld. Double är ett lager guld på stål. Finns olika tjockleker där tex Omega har en med ett tjockt lager guld och där glasringen är i solitt guld.

Aha det är så det menas ! Men hur såg du att det var solitt och inte double? :) att baksidan var guld?
 
Topp