• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor Vintage Visning (första gången de visas)

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har köpt en del som inte än visats här på forumet, jag tänkte att detta är värt en egen tråd.
Sammanlagt så har det blivit 8 klockor om kommit in och aldrig visats här.
Några är köpta här på forumet, någon har hittas på loppis och någon blev hemropad på auktion.
Enough said, här kommer bilder på dem.

Vi går ut starkt med en vintage Omega trippel. *BAM*
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg


Sen kommer det en City dubbel. Vad tycker ni om min "Speedy"? :)
Kronografen är jag helkär i, har suttit på handleden i princip varje dag sedan den anlände.

5.jpg


Vet inte mycket om detta märke, men den är så sjukt len och fin i uppdraget, med förvånansvärt lång gångreserv, 48h+

6.jpg


Samma sak gäller nästa klocka, en Lagodna VM som är väldigt len i uppdrag med ca 40h gångreserv, älskar urtavlan och index.

7.jpg


Jag ljög en aning när jag sa att alla klockor inte visats, Rutinan har visats förr, ber om ursäkt för det :)


8.jpg


THATS IT!
Tack för titten och att det fanns något ni gillade.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
På beställning av @theargonaut så kommer det här lite mer bilder på City kronografen. @vonbahr min tackar för hälsningen och hälsar tillbaka.

Vad vet jag då om klockan, inte ett smack om jag ska vara ärlig. Jag hade en köpes annons ute och blev kontaktad av @Carlton och efter väldig hårda förhandlingar ;) kom vi överens om ett pris som vi båda kunde leva med. Jag frågade givetvis honom om vad han visste om klockan och han sa också samma sak som jag säger nu, inte mycket. Han hade själv spontanköpt klockan av en herre han hade träffat på någon mini gtg, thats it.
Vad jag kan berätta om klockan efter att ha ägt den någon månad är att den håller tiden otroligt, vi snackar nån sekund per dag Max. Gång reserven är den bästa jag har på någon av mina klockor skulle säga, 50 timmar-ish. Klockan kom på ett tropic band som var i väldig bra skick. 19mm mellan hornen. Kronografen fungerar felfritt. Som min fru brukar säga "den ringen som sitter runt klockan på glaset", ja den lämnar väl lite mer att önska, inga klick när man snurrar och lite färgtapp och något större jack finns i den. Fast ifs, det är lite charmen med den också.
Wristshot från jobbet..
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Cool kronograf! Den och den guldfärgade seamastern sticker ut. :)

Jag fick den i ett byte för en tid sedan och börjar gilla den mer och mer efter som tiden går. Det enda som jag inte är helt såld på än är formen på bandhornen.
Tyvärr så är där lite att fixa på den, urverket är löst i boetten, glaset är ganska repigt, gången är väl det som är positivt håller tiden som en smäck.
 
Topp