• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora hype tråden >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Här noterar vi och diskuterat KS hyper genom tiderna. Tycker hyperna är en del av av forumets själ, de får en en sådan impact på stämningen och trenderna. Det är något forumet ska vara stolt över, det finns själ!

En hype jag minns och själv var involverad i var GS hypen. Minns den som en varm period, Quartz och japansk perfektion öppnade sig för oss. Glömmer aldrig unboxen när jag blev snabbt salongad på risvin :D https://klocksnack.se/threads/2-år-på-ks-firas-med-historisk-lunch.31160/#post-680926

Diskutera nuvarande och föregående hyper!
 

Hugii

Audemars
Big three börjar växa :)

Känns som att den klassiska resan gick via omega SM, rolex DJ, Rolex GMT, Rolex DD...... och 12 månader senare big three :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
GMT Master-hajpen 2014 minns man ju. Likaså DD-säsongen aug 2014 tom aug 2015.

Är djupt oroad över den bubblande hajpen med månfas. Djupt oroande.

Problemet med månfasen är att det inte finns i mellanmjölk segmentet, longines master var som många andra påpekade väldigt tjock :(
 

Apansson

Torpare
Frågan är om denna håller sig lika länge som patek hypen, som är en lååång och väldigt stabil hype. Tippar faktist på det?
Nja, jag vet inte. Tror många som droppar de pengarna på en klocka vill ha något märke som "smäller" lite mer. Men vafan, kan man droppa 90-95k på en modern ståldaytona så är väl allt möjligt nu när folk fått upp ögonen. Strålande ur är det dock!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Big three börjar växa :)

Känns som att den klassiska resan gick via omega SM, rolex DJ, Rolex GMT, Rolex DD...... och 12 månader senare big three :)

Galen utveckling och tror faktiskt inte det avstannar. När Rolex drägglandet lagts sig (sd4000 finns klart på min hinna konstant) så tror jag att patek/VC/ap är nästa steg för alla wisar.

Funderar faktisk starkt på att belåna mig för en patek Phillips nautilus. Anser mig inte vara galen.
 

Hugii

Audemars
Galen utveckling och tror faktiskt inte det avstannar. När Rolex drägglandet lagts sig (sd4000 finns klart på min hinna konstant) så tror jag att patek/VC/ap är nästa steg för alla wisar.

Funderar faktisk starkt på att belåna mig för en patek Phillips nautilus. Anser mig inte vara galen.
Carpe diem-generationen hahah :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ingen har väl missat Tudor BB. Jag var själv nära att köpa en sån men klarar mig inte utan datum. Rekommenders varmt som mest klocka för pengarna av många men jag vet inte egentligen varför.

Jupp kan bara hålla med, det sjuka men just BB som hypas är att klockan har en likvärdig finish kontra Rolex. Vill jämföra BB med 14060m men bbs länk tillhör 116610 kvaliteskänsla. Förstår hypen helt klart.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Vit explorer, när var det, typ två år sen?

Big three ja. Även jag drogs med i det och köpte en AP ROO men njaej, not for me. PP är jag inte alls lockad av men måhända en overseas nån gång...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Nåt som börjar hajpas nu och med all rätta för det är en sköning, det är denna
image.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Tricket ligger väl i att förstå när en hype håller på att dö så att man kan avyttra sin dinka innan den är iskall på köp och sälj. Alternativt köpa en grym dinka och kunna pruta skamlöst på den för att ägaren inte vill vara siste man på nästa hype...
 
Topp