• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Ta-dah!
Gott folk. Härmed förklarar vi Passaround 2012 rivstartad. Uppe nu, eller inom kort, ska det ligga recensioner uppe av klockorna under "Recensioner och Köpguider". Jag har själv inte läst så det ska bli spännande. Total sågning vore lite av ett Västgötaklimax. Så schas in och läs med er så fort ni läst färdigt här.
Om en liten stund ska några testpiloter checka in så det blir en del uppdateringar under dagen i denna tråd också. Övriga deltagare vill jag be om att göra något kul eller informativt för forumet när ni har klockan/klockorna till låns.
Tråden gäller för samtliga tre Passaroundklockor. Alltså Doxa Sub 1200T, Longines Heritage Legend Diver och Glycine SST mögel.
Vad gäller admin av själva Passarounden så hänvisar jag till mail. Det blir bara plottrigt här annars.
Återigen stort tack till alla deltagare för den överväldigande och oavkortat positiva responsen. Jag är bara en av många som gör detta möjligt. Viktigast är givetvis 50 knäppskallar som hostar upp hundringarna. Sedan har vi sponsorerna som har gjort detta till den mest generösa vändan hittills.
Mer info om finaldatum följer. Diskussion om hur vi ska lotta följer.

Nu lite utrymme till våra sponsorer! Utan dem hade detta inte varit möjligt. Så ge dem lite kärlek tillbaka. Stödj och uppmuntra. Surfa in på Doxa och Uret redan nu. Kolla om det finns något av intresse. Det kan löna sig. Mer om det sedan...




advert_800x400.jpg

The Klocksnack watch Passaround project is among the most interesting we have seen in the watch industry in years, the idea is phenomenal and absolutely unique, We are happy to support this great project and like to reward the watch enthusiasts at Klocksnack by giving you all an opportunity to get familiar with the legendary pieces of DOXA that we are honored to present to you. Another gift of ours will be presented to you later. Until then have fun with the Doxa Sub 1200T."
http://www.doxawatches.com
Respekt och kärlek till dessa tillverkare som varit helt unikt entusiastiska för vår lilla grej!




uretse_klocksnack.jpg

"Uret.se är Skandinaviens största e-handlare för exklusiva klockor och har sedan 2006 försett tusentals kunder med sina drömklockor - till priser som är 10-30% lägre än i butik. Vi ser det som en självklarhet att stötta entusiaster som Klocksnack, det är ju sådana som ni som driver klockintresset och marknaden framåt! Vi önskar er mycket nöje med Longinesdykaren och se fram emot fler roliga samarbeten i framtiden."
http://www.uret.se
Mer respekt och kärlek till denna webbhandlare som också visat stor entusiasm och generositet.




Engstrmslogo.jpg

"Oj , öhh banner???? Jag kan inte sånt där. Jag sponsrar ju bara med lite överblivna kepsar och Rolex handdukar för att du är en snäll kille:)"
http://www.engstromsurmakeri.se
Finns ni i upptagningsområde Jönköping är det en skyldighet att besöka Fredrik!




Erikson-logo_Adress.jpg

"Känns helt rätt att stödja ert intresse för armbandsur, inte minst då vi delar passionen för dessa små underverk och alla ni är förutsättningen för vår verksamhet"
http://www.eriksonurhandel.se/
Trevligaste urbutiken i Stockholm, IMHO, förtjänar ett besök. Så där bra bemötande som man hoppas på när man står där med tjock plånbok och klåda i fingrarna.




hb.jpg

" Vi på Happy Beads vill gärna poängtera att klockor inte är den enda manliga accessoaren även om våra armband passar väldigt bra ihop med dem.För andra året stödjer vi vad vi tycker är en kanonrolig idé och passar dessutom på att bjuda på frakten på våra produkter."
http://www.happybeads.se
Handlare som jag hittade när jag själv letade beads. Trevliga och entusiastiska sponsorer av PA.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: STORA PASSAROUNDTRÅDEN - START KL 12.00 IDAG!

Hej allihopa
Måste tjuvstarta denna passaround då jag sitter i möte vid 12.
Under recensioner finns nu min högst personliga utvärdering om klockan.

Trevlig bekantskap är det.
LLD1.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
KUNGLIGT! Känns riktigt kul att vara med. Ser verkligen fram emot att få hem pjäserna för lite provkörning. Bra jobbat Eric!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Möglet har landat och startskottet för mögelpassarounden

PANG!!!

Jag har inte haft någon tid att bekanta mig närmare med klockan men ett första intryck är att den motsvarar alla mina förväntningar. Den har också en spännande proveniens som vi får ta del av genom det brev som den ursprunglige ägarens son skrivit.

Namnls-1.jpg




Spec.jpg



IMG_2764.jpg



IMG_2768.jpg



IMG_2770.jpg



IMG_4330.jpg



IMG_4336.jpg



IMG_5756.jpg



IMG_5757.jpg



IMG_5763.jpg



IMG_5770.jpg



IMG_5771.jpg



Jag hoppas att denna tråd fylls på efterhand med bilder, omdömen, intryck, hausseningar och kanske en och annan baissening.

Nu kör vi!

JoberMan
tf Mögelpassaroundsamordnare
 
En recension på vår Doxa SUB 1200T Numa Limited Edition finns nu i avdelningen för recensioner. Kul att passarounden nu är i full gång ! :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Finns det någon cirkulationslista på Longines? Vet inte mer än att RicRob ska börja med den...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Gavve skrev:
Finns det någon cirkulationslista på Longines? Vet inte mer än att RicRob ska börja med den...

Det spekuleras en del om listan och jag kan säga att jag börjar med den efter att Denke har haft den som kudde.
Så jag tror inte att ricrob kommer att få den först. Jag kommer att lämna den vidare i helgen till den som står överst på den lista som jag fick. Vem får ni nog snart veta. Tror att listan kommer att klargöras under dagen. Hänvisar där till eric
 

PierreS

Cartier
Äntligen är alla Passaround igång :mrgreen:
Ska bli jäkligt skoj att följa klockornas färd genom landet och läsa allas utlåtanden :D
 

Obeedoobe

Friends of KS
Fredagsmys!!!

Vad mysigt vi har det :D
Härligt att det har dragit igång på allvar. Tack till alla som har gjort detta möjligt!

Mvh
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Mycket riktigt anlände Longinsesen till Kungsholmen runt lunchtid idag. Den har redan fått besöka McDonalds och Systembolaget. Idag ska vi spendera resten av dagen att skjuta zombies tillsammans i RE6, imorgon kanske vi flyger ner en snabbis till Rivieran för lite spear diving. Ingen som misstycker hoppas jag om jag undersöker om den håller för vad den lovar.

Bild tagen direkt efter överlämnandet. Fler kommer att postas i recensionstråden för LLD.

7C457D05-3570-423E-9C4B-88FFA851F13C-62030-00003CD2D4817427.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Gavve skrev:
RicVin skrev:
Eric Jajjamensan P skrev:
Inte fått mail med Longineslistan. Skicka genast PM till mig. Jag har fått lite oroande rapporter.

Vad händer??

Vi är fler som är ivriga

Tror ni missförstått. Allt är coolers. Klockan är hos mig och trivs som fisken i vattnet. Det Eric menade var att de som är med på LLD-passarounden och som inte fått mail ska sända honom PM så får ni all info. Eric får rätta mig om jag har fel.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Det enda jag har fått är i vart fall en deltagarlista med kontaktuppgifter. Det står dock INGET i denna om överlämningsordning och Eric efterlyste i sitt mail en "general" som skulle rodda dessa i Stockholm. Sen dess är det ridå på information.

Jacob.dala som enligt denna tråd är den som har börjat med klockan är inte ens med på den lista som skickats ut så det är inte så konstigt att folk kanske undrar vad som händer...

Går vi enligt den deltagarlistan eller? Jaganata-BME-RicRob-Porsan... osv
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror ni missförstått. Allt är coolers. Klockan är hos mig och trivs som fisken i vattnet. Det Eric menade var att de som är med på LLD-passarounden och som inte fått mail ska sända honom PM så får ni all info. Eric får rätta mig om jag har fel.[/quote][/quote]

Mitt inlägg var mer en fråga till Eric vad det var för oroande rapporter han fått.. :shock:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Både jag och Denke saknas på listan men vi ingår i eventet. Jag har upplyst Eric om detta så det löser sig säkert.
Mvh J
 
Nu ägnar vi oss åt klockorna i tråden. Alla inblandade har fått mail. Frågor på det maila mig. Allt är under kontroll. Enskilda frågeställningar i öppen tråd kan skapa lite oreda i onödan. Som sagt alla administrativa frågor på mailen. Alla har tillgång till varandras mailadresser.
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Doxan är på väg till mig men verkar ha fastnat i postens klor.... Jag besökte det lokala utlämningsstället i går i hopp om att den fanns där trots att jag inte fått en avisering, men icke. Nu ser jag fram emot lite måndagstrevligheter!
 

Ricrob

Patek
Jomppe skrev:
Doxan är på väg till mig men verkar ha fastnat i postens klor.... Jag besökte det lokala utlämningsstället i går i hopp om att den fanns där trots att jag inte fått en avisering, men icke. Nu ser jag fram emot lite måndagstrevligheter!
Är det hittepå för att vinna ett par extra dagar med den, så kommer du återfödas till en flatlus, bara så du vet! ;)
 

max

Dancing Queen
Möglet har precis varit i konserthuset och tittat på "Flying Bach".
Var lite skeptisk till denna klocka men måste säga att jag gillar den mer för var blick jag ägnar den. Första klockan jag trivs med på länk.
Ska mysa med den någon dag nu så får vi se hur vi kommer överens :)

Mogel.jpg
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
DOOOOOOXAn är i cirkulation!

Länken är justerad, klockan inställd efter ett tyskt atomverk och klockan har tagit plats på min arm!
Första intrycket är bra, klockan sitter bra på armen och är lagom stor för mig.
Nu ska den få hänga med i vått o torrt i 48 timmar innan den åker till Upplands Väsby på onsdag.
/John

 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Ricrob skrev:
Jomppe skrev:
Doxan är på väg till mig men verkar ha fastnat i postens klor.... Jag besökte det lokala utlämningsstället i går i hopp om att den fanns där trots att jag inte fått en avisering, men icke. Nu ser jag fram emot lite måndagstrevligheter!
Är det hittepå för att vinna ett par extra dagar med den, så kommer du återfödas till en flatlus, bara så du vet! ;)

Hittepå eller inte får du aldrig veta :lol:
Nä, det är faktiskt sant, den låg på ngn postterminal över helgen. Hursomhelst är den beräknad att åka vidare på onsdag så tidsplanen håller.
/John
 

BME

Cartier
Nu är det inte långt kvar innan jag får börja min kläm och känn period på LLDn...
Skulle ha tagit på mig en kronograf så jag kunnat använda lite roliga nedräknings varianter!
Känner mig inte direkt vansinnigt produktiv på arbetet för tillfället! :D
 

BME

Cartier
Då har man vart och hämtat LLDn för några dagars klämmande och kännande! :D
Vill börja med att tacka Jaganata för en trevlig liten pratstund i samband med överlämnandet!

Första intrycket, eller 2a, 3e kanske då jag klämt på en LLD tidigare och nästan köpt en också men det har vart i butik och så här länge har jag hitills inte haft den i min närhet, är positiva lite tveksam till visarna kanske som påpekats tidigare.

Får bjuda på en bild iaf på väg från överlämningsplatsen...
Två saker som jag har i min "ägo" för tillfället men snart blir av med...(Gissa vilken som kommer saknas mest.. ;) )

IMG_1786_zps7de2d738.jpg
 
Topp