• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Oddset

Cartier
Gillar mitt skarpt! Köpte den nyare modellen med vanligt spänne.

Snabb leverans också. Beställde en fredagkväll och det kom på måndagen.

FD02530C-24BC-4EC1-AF02-C33D5DE3D53F-794-0000007C0928A913_zpsea4dfe5e.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Härligt! Beställde du från deras officiella hemsida? Ska nämligen lägga en order om några veckor på band till Dipsyn och ett orange till ExpII:an.
Är gummit mjukt?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ser bra ut oddset - men om det ska vara den STORA rubber b-tråden så får du börja med att bjucka på fler bilder! :lol:

Föredrar deras nya lösning med vanligt spänne i stället för att använda viklås i metall, mkt snyggare med bara gummit. Tyckte den andra lösningen (med metallviklås) inte såg helt 100 ut...
 

jabla

Sarlacc
Har ett rött till min GMT och gilar det skarpt och väntar bara på att säsongen skall börja.
Rattmuff av, gummi på :D
Kör med ett spänne från en jubilee länk då blir det lite smidigare och mer centrerat när man har smalare handleder.
 

Bilagor

  • GMT_RubberB.jpg
    GMT_RubberB.jpg
    39.9 KB · Visningar: 784

Oddset

Cartier
Josef B skrev:
Härligt! Beställde du från deras officiella hemsida? Ska nämligen lägga en order om några veckor på band till Dipsyn och ett orange till ExpII:an.
Är gummit mjukt?

Precis, slog till direkt när de släppte band med det vanliga spännet. Nja, inte särskilt mjukt. Ser fram emot bilder här i Stora Rubber B tråden :)

jabla skrev:
Har ett rött till min GMT och gilar det skarpt och väntar bara på att säsongen skall börja.
Rattmuff av, gummi på :D
Kör med ett spänne från en jubilee länk då blir det lite smidigare och mer centrerat när man har smalare handleder.

Snyggt som tusan :cool:

Själv är jag inne på denna combon (måste bara skaffa en Exp 1 först, bandet passar på båda). Stulen bild från TZ.

rubberb-exp1.png
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gällande svart gummi på Sub - tror det blir för mkt svart helt enkelt, vridringen och gummibandet "smälter ihop" och kontrasterna försvinner.

På Explorer 1 så finns ju ingen svart vridring - vilket i mina ögon gör att det ser mycket bättre
 

Ricrob

Patek
Oooooh RubberB! Äntligen har jag en klocka som kan vara kul att dunka gummi med! Hjälp mig nu, vad passar bäst på min 116613LB?! Måste ju köpa ett (iaf till sommarn)!

Edit: såg att det givetvis är blå som skulle passa min bäst, blir till att googla bilder på kombon.
 

par

Patek
2-Faktor
Oooooh RubberB! Äntligen har jag en klocka som kan vara kul att dunka gummi med! Hjälp mig nu, vad passar bäst på min 116613LB?! Måste ju köpa ett (iaf till sommarn)!

Edit: såg att det givetvis är blå som skulle passa min bäst, blir till att googla bilder på kombon.

Lägg upp här vad du hittar. Väntar med spänning
 

Ricrob

Patek
Lägg upp här vad du hittar. Väntar med spänning
Lättare sagt än gjort.. Finns ju nada, så det borde innebära att man blir först ut i världen att köpa och fota den kombon! :D

Hittade denna 16613 men en ruggigt dålig vinkel och ljus har ju maskerat guldet duktigt.. (Ganska mulligt inslipad bezel btw)
yhe9wg5.jpg


..och denna vitguldare (undrar f.ö. om den är äkta? Mod kanske? Ser skum ut..) där guldet leker ninja.
5HFHbkX.jpg


Men jag måste säga att det ser ut att flyga! Med lite fantasi, så rör det sig lagom i brallan för en framtida beställning iaf. ;)
 

DrDre

Patek
Gällande svart gummi på Sub - tror det blir för mkt svart helt enkelt, vridringen och gummibandet "smälter ihop" och kontrasterna försvinner.

På Explorer 1 så finns ju ingen svart vridring - vilket i mina ögon gör att det ser mycket bättre

Det är precis min erfarenhet också. Helhetsintrycket blir väldigt svart. Jag är väldigt nöjd med RubberB till min Milgauss. Den lyfter flera steg upp genom att byta länken mot RubberB. Det matta i tavlan och bandet passar väldigt bra ihop, den får ett modernare utseende och så får man bort en hel del av det blanka från länken. Gummi och blankt tycker jag passar bra ihop.



 

Asplund

Patek
2-Faktor
Det är precis min erfarenhet också. Helhetsintrycket blir väldigt svart. Jag är väldigt nöjd med RubberB till min Milgauss. Den lyfter flera steg upp genom att byta länken mot RubberB. Det matta i tavlan och bandet passar väldigt bra ihop, den får ett modernare utseende och så får man bort en hel del av det blanka från länken. Gummi och blankt tycker jag passar bra ihop.




Det där ser faktiskt bra ut! typ den enda jag sätt som passar :)
 

DrDre

Patek
Det där ser faktiskt bra ut! typ den enda jag sätt som passar :)

Jag har bara sett RubberB live på två klockor, min och en vintage Rolex Submariner. Jag tyckte väl inte att det var så förfärligt snyggt på Submarinern och hade mycket hellre kört på ett äktra tropic på den klockan. På bilder tycker jag att RubberB också verkar funka bra på 116710, där man också får bort det blanka i länken, men jag har inte sett det i verkligheten.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vet att det finns "olika" åsikter på forumet om hur snygga Rubber B är. Själv har jag varit sugen på att testa men hulken funkar ju inte så bra med andra färger än grönt. Och Rubber B finns inte i grönt. Så, inspirerad av denna tråd samt att jag hade tråkigt på jobbet (väntade på Fryken ) , mailade jag Rubber B och frågade om de hade nåt grönt på gång. Fick detta svar:

Hello Gustaf,
We have a release for the Submariner Ceramic coming in February and will include something unique and innovative for fans of green.
Thank you for your interest in Rubber B, and have a nice day.
Sincerely,
Nick C.
________________________________
RUBBER B Customer CareMade in Switzerland


Så till våren kan ni se fram emot en Green overdose (on steroids)! :D:D:D

Trevlig kväll
garfield
 
Topp