• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora skjort-tråden

zerud

Basic
2-Faktor
Nuförtiden när Etonskjortorna börjar från 1700 spänn är jag nyfiken på vad folk rockar för skjortor.
Allt från dressat till mindre dressat är av intresse!

Bra tråd! Efter förhållandevis pissmånga år i vit skjorta-bransch har jag fortfarande ingen tydlig go to. Tips på krispiga kostymskjortor tas tacksamt emot. Så jag har tyvärr inget eget tips utan jag har nog minst tio olika märken och är inte särdeles nöjd med något.

La Chemise och Stenströms.

Jag gjorde nyss en upgrade i garderoben då mina skjortor blivit för trötta. Nytt jobb, ut med det gamla och in med det nya. Jag körde en pragmatisk linje, beställde hem skjortor som var lite slitna el fula av 8 olika märken. Lite olika storlekar. Mest för att få en känsla av tyget, passform osv. Utifrån detta blev valet chemise och Stenströms för mig.

Längtar till nya jobbet där jag kan återgå till kostym igen. Känns trevligt, stiligt och snyggt. Nice med en fin skjorta under. Kört skjorta tröja i 5år nu..

La Chemise och Stenströms.

Jag gjorde nyss en upgrade i garderoben då mina skjortor blivit för trötta. Nytt jobb, ut med det gamla och in med det nya. Jag körde en pragmatisk linje, beställde hem skjortor som var lite slitna el fula av 8 olika märken. Lite olika storlekar. Mest för att få en känsla av tyget, passform osv. Utifrån detta blev valet chemise och Stenströms för mig.

Längtar till nya jobbet där jag kan återgå till kostym igen. Känns trevligt, stiligt och snyggt. Nice med en fin skjorta under. Kört skjorta tröja i 5år nu..
Chemise ser schyssta ut, ligger hyffsat prismässigt också!
Stenströms tycker jag är lite overpriced likt Eton, kanske för att man jämför med när man kunde köpa tre skjortor för 800kr på deras sample sale för 10 år sedan. 😅

Favoriterna på sistone kommer från Ströms egna märke. Tyvärr har de också gått upp i pris, men nu kör de kampanj.

Canali, ISAIA och Eton är de som jag personligen tycker funkar bäst till kostym/kavaj. Stenströms funkar i regel bra med, men har en tendens att vara lite ojämn i kvalitet/passform

Jag har bara från Kamakura och Drake's. Drake's känns mer premium och sitter lite bättre men de kostar nästan tusenlappen mer än Kamakura. Vet inte vilken skjorta det säger mest om, kanske att Kamakura är väldigt prisvärda?

Tillbaka
Topp