• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

M1984

Omega
Jag har inget favoritlag direkt, men älskar att sitta och kolla, brukar dock sällan orka sitta uppe för 02 matcherna! Är det inte dags för säsongsstart snart?
 

Riley

Panerai
Jag har inget favoritlag direkt, men älskar att sitta och kolla, brukar dock sällan orka sitta uppe för 02 matcherna! Är det inte dags för säsongsstart snart?
Kan tipsa om NFL-gamepass för att se matcherna om man tycker kostnaden är värd det.
Skönt att kunna se matcherna i efterhand med reklamen bortklippt eller t.o.m. snap-by-snap.
Pre season är i fulgång. Spelats 3 av 5 matcher. Mina patriots har 3-0
Ska bli intressant hur Patriots klarar inledningen av säsongen med Brady avstängd.
Preseason är bara fyra matcher så bara Giants kvar att möta för Patriots.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Vikings-supporter sedan Ullevi-matchen '86.
Har dock blivit lite enklare att följa nu med Gamepass m.m . Kommer ihåg början av 90-talet när den enda fotboll man fick se var en timmes sammandrag på TV3 lördagen efter matcherna hade gått...
Hade vår fantasydraft i lördags. 16:e året vi kör (mer eller mindre samma gäng).
Känns som årets säsong är väldigt oviss, inget lag som sticker ut.
 

Peppo

Omega
Jag har inte heller något favoritlag, men däremot lite favoritspelare. Watt, Clay Matthews, Russell Wilson är roliga att följa. Egentligen föredrar jag college football men det är så satans meckigt att följa från Sverige.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Jag har inte heller något favoritlag, men däremot lite favoritspelare. Watt, Clay Matthews, Russell Wilson är roliga att följa. Egentligen föredrar jag college football men det är så satans meckigt att följa från Sverige.
ESPNplayer.com för NCAA.
De släppte Iphone and android app förra veckan, ska komma Chromecast-stöd och tror det redan fungerar med Airplay/AppleTV
 

Peppo

Omega
ESPNplayer.com för NCAA.
De släppte Iphone and android app förra veckan, ska komma Chromecast-stöd och tror det redan fungerar med Airplay/AppleTV
Ah, perfekt! Vore guld med Chromecast-stöd också. Hade faktiskt ett College Pass för några år sen, minns inte riktigt varför jag la ner det. Tack för tipset!
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Kan tipsa om NFL-gamepass för att se matcherna om man tycker kostnaden är värd det.
Skönt att kunna se matcherna i efterhand med reklamen bortklippt eller t.o.m. snap-by-snap.
Ska bli intressant hur Patriots klarar inledningen av säsongen med Brady avstängd.
Preseason är bara fyra matcher så bara Giants kvar att möta för Patriots.
Är lite nervös för hur det ska gå för dom. De får ju inte komma efter ditekt i början. Som tur är har dom ju Gronk och Edelman mfl som är sjukt stabila
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Hej då till Vikings säsong....
http://www.dailynorseman.com/2016/8...water-injury-torn-acl-other-structural-damage
Denna bild alltid lika aktuell.
COjcUBOVEAE67AR.jpg
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Gillade bilden, inte skadan ska påpekas.
Trist för Vikings och Teddy.
Får se om man litar på Hill eller försöker plocka in någon.
Känns tyvärr väldigt sent att plocka in någon på en trade. Om det inte är någon som spelat för Norv Turner innan och har lite koll på offenset. Dock kan jag inte se dem gå mer än max 8-8 med Hill som starter. Han är stabil men verkligen inte mer än så. Alltid gillat Hill enda sedan hans tid på Maryland, men han är inte en NFL starter...
Nästan så jag hade föredragit att testa med Stave som sett hyfsad ut under PS. Säsongen känns ändå över
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Enligt sonen är jag hardcore Atlanta Falcons .
Kollar de flesta matcher jag har tid till.
Perfekt med NFL för oss lågpresterande nattarbetare men är inte ett dugg insatt i trades etc.
 

Riley

Panerai
Enligt sonen är jag hardcore Atlanta Falcons .
Kollar de flesta matcher jag har tid till.
Perfekt med NFL för oss lågpresterande nattarbetare men är inte ett dugg insatt i trades etc.
Natt/skiftarbete och NFL-intresse är ju en klassiker!

Kom på att tråden borde väl egentligen heta något i stil med "stora tråden om amerikansk fotboll".
 
Schysst med en gris-skinns tråd!
Welcome to Pats!

Barkevious Mingo is still getting used to waking up in New England.
After toiling for three years with a Browns team allergic to winning, the pass rusher is now a member of the mighty Patriots after Cleveland traded him to Belichick Land for a 2017 fifth-round pick.
"It's a huge culture shock," Mingo said this week, per The Boston Herald. "I felt like the winning spirit was making its way into Cleveland with those new coaches, but it's definitely been established here for a long time, and I'm excited to be a part of it."
 

Riley

Panerai
Schysst med en gris-skinns tråd!
Welcome to Pats!

Barkevious Mingo is still getting used to waking up in New England.
After toiling for three years with a Browns team allergic to winning, the pass rusher is now a member of the mighty Patriots after Cleveland traded him to Belichick Land for a 2017 fifth-round pick.
"It's a huge culture shock," Mingo said this week, per The Boston Herald. "I felt like the winning spirit was making its way into Cleveland with those new coaches, but it's definitely been established here for a long time, and I'm excited to be a part of it."
Slökollade Patriots-Giants och kan konstatera att Mingo var riktigt vass.
Tror och hoppas att han får många chanser under säsongen.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Så skönt att se Giants vinna - även om det bara är preseason.

Sitter just nu och kollar senaste avsnittet av Hard Knocks, perfekt uppladdning :)
 

Riley

Panerai
Äntligen drar NFL igång i natt med en repris från vinterns Super Bowl 50, Panthers-Broncos.
Super Bowl 51 blir en repris av nr 49 mellan Seahawks-Patriots med revansch för Seahawks.

Naiv som jag är tror jag även att Bills har en seriös chans att nå slutspel.
 

Sonos

Omega
Håller med, äntligen drar det igång! Kommer ihåg denna tid som den bästa när jag pluggade i Usa och Kanada under 4 år. Kändes som det var NFL,NHL, College fotball dygnet runt mellan sep-feb. Fyfan vilket liv man levede! :D
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Offense är övervärderat! Två defensiva TDs av Vikings igår.
Hela laget startade slött. O-Line ser tyvärr lika svag ut som befarat, pass pro var väl OK men ingen push i run-block. Till viss del beroende på att Titans hade mycket folk vid LOS för att de inte trodde (med rätta) att Shaun Hill skulle slå dem. Gissar på att defense fick en rejäl utskällning i paus, var ett helt annat lag som kom ut i andra. Har fortfarande hopp om Trae Waynes på corner, men han måste visa lite mer vilja, märktes att det var åt hans håll Titans gick hela tiden. Får hoppas Xavier Rhodes är tillbaka snart.
Nästa vecka ser vi fram mot Bradford
 
Topp