Laddar...
Erikson Urhandel

Stora tråden om- Cartier

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobias Eriksson, 8 september 2015.

1. Wemb

Wemb Stormtrooper

Den där är så fin!
    Letar efter en till sambon.
    Vad är det för ref?

Lisa gillar detta.
  2. Lisa

Lisa Rebel soldier

.

Senast ändrad: 16 juli 2017
  3. Oscar900218

Oscar900218 Stormtrooper

IMG_1977.JPG Precis hämtat min santos från service, firar med månadens burgare på Vigårda!:)

Pauledward, Mr_Jonas, Lisa och 3 andra gillar detta.
  4. Petomaani

Petomaani Ewok

Från:
    Finland
    Cartier Santos 100 XL with 18k gold bezel:

remag, Moorflax, Hoffa och 2 andra gillar detta.
  5. Andrée Varg

Andrée Varg Y-Wing pilot

Börjar med att citera mig själv... I fredags blev suget efter en ny Cartier för stort. Skred således till verket. Idag anlände tillskottet till samlingen. _DSC0958.JPG
    Denna gång en Cartier Tank Solo :)
    Sugen på ett brunt läder till. Någon som har koll på AD-priserna för läderband? 2-3k?

vikgul, Pauledward, Triumf och 4 andra gillar detta.
  6. Andrée Varg

Andrée Varg Y-Wing pilot

20170208_135214.jpg frösta dagen med nya Tanken :)

7. Andrée Varg

Andrée Varg Y-Wing pilot

Har någon koll på något schysst läderband som passar med Tank Solos viklås (förutom Cartiers egna läderband såklart)?

Triumf gillar detta.
  8. Utforskaren

Utforskaren Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Känner mig tvungen att dubbelposta denna nya Santos 100 här med. :)
    IMG_3766.JPG

Pauledward, Triumf, Tomas Eriksson och 3 andra gillar detta.
  9. PSV

PSV Ewok

Från:
    Stockholm
    Tank Americaine är min favorit. Värt att tänka på är att Cartier Tank lanserades 1917 så är 100 års jubileum.

(lånad bild)

10. Rusty

Rusty Rebel soldier

Är det någon som vet om Cartier han leveransproblem?
    Anledningen att jag frågar är att jag väntat över 3 månader på en enkel Cartier Tank i stål..

11. Ernesto

Ernesto AT-AT driver

Snyggt!

Tror det var 1500 kr när jag köpte min andra Tank. Lite prishöjning på det säkert så räkna med 2k.

12. Andrée Varg

Andrée Varg Y-Wing pilot

Tack! Var inne på Nymans häromdagen faktiskt. 2800 (kajman, tror jag) respektive 3800 (alligator) för ett nytt band så ganska saftig ökning där :eek:

13. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Nope men vill du beställa bespoke så sitter jag inne med adress till den bäste strapmakern there is. Dra ett PM om du vill ha den.

14. Ernesto

Ernesto AT-AT driver

Jag kan ha fel, vi bakade in det i priset på klockan så jag har inget kvitto på själva bandet utan det är en klumpsumma på klockan. Kanske var 2500 kr då...

15. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Mitt sug har blivit väl stort efter en tank american! Aldrig testat en i verkligheten. Någon som kan komma med lite synpunkter? Tänker mig 41x22 och vad är ett rimligt pris?

Tack på förhand :)

16. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Låter vettigt och rätt, men beror på hur du vill att uret skall sitta. Batterivarianten som jag hade sitter bäst iom att den är tunnare och att baksidan är böjd.

17. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Jag har kollat på automatiskt och manuellt urverk. Sitter dem betydligt sämre då skulle du säga? Har ca 16,5 cm handled.

18. Aurum

Se om du kan hitta profilbilder så ser du skillnaden. Jag hade inte tvekat så länge du inte lägger pengarna på en Collection Privee.

19. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Tack! Kommer säkert fortsätta ställa (dumma) frågor men kunskapen som finns på KS är ovärderlig :)

20. Aurum

Är ju därför vi hänger här, för att dela kunskap och åsikter! Tror även de mekaniska är bredare i förhållande till längden om man jämför med batterivarianten? Ser så ut på bilder iaf.

Oniel gillar detta.
  21. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Absolut, ville bara säga att det är väldigt uppskattat med hjälpsamheten och vänligheten :) ja det kan stämma!

22. Ernesto

Ernesto AT-AT driver

Jag tycker att det är en elegant klocka. Kanske lite feminin på fel person, men på rätt handled blir det håll-käften. Helt klart.

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

North, Lund, Alarik och 6 andra gillar detta.
  23. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

24. Ernesto

Ernesto AT-AT driver

Hade den förut, såld nu. Quartz! Jag har snäppet mindre handled än vad du har och den satt bra, föredrar dock min Reverso. Ca 42 x 23 mm.

25. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Ruskigt fin iaf :)

Ernesto gillar detta.
  26. alex_c

alex_c Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Hej, kul att du tittar på en Americaine, jag tycker de är otroligt stiliga. Som påpekats beror det på hur du gillar att klockor sitter. Jag hade den stora mekaniska varianten på min då 16,5 cm handled och den var i gränslandet för vad jag tyckte var ok storleksmässigt på en ändå ganska dressing klocka. Bilden nedan luras dock lite. Den är tagen med en iPhone som tenderar att få klockan att se större ut än vad den är i förhållande till handleden.

IMG_3212.JPG

Och här på ett stycke sambo med handleder med mindre omfång, skulle tippa ca 15 cm.
    IMG_3367.JPG

Pauledward gillar detta.
  27. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Riktigt snygg!! 45x26 mm då? Tror du att mid-size skulle varit bäst igentligen (41x22)? Har du kvar den? :)

28. alex_c

alex_c Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Det borde jag sagt, den jag visade var just "Large", ref nr 1740, dvs precis den nu nämner: 45x26 mm. Den på 41x22 skulle nog sitta bäst är min snabba bedömning.
    Inte kvar tyvärr! Ångrar att jag sålde den men det ger mig anledning att leta efter en liknande. Troligen i vitt eller rosa guld nästa gång - för den nyttiga variationens skull så klart :p

Oniel gillar detta.
  29. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

Jakten är väldigt rolig den också! Jag måste säga att jag är ambivalent i valet av material. I början var jag helt inne på wg till att senare vara inne på rose eller GG och nu tror jag att jag kommit tillbaka till wg. Men det hjälpte mycket av att du hade den större varianten då är det mid-size som jag ska gå på :)

alex_c gillar detta.
  30. Oniel

Oniel Y-Wing pilot

hej har nu hittat en Tank americane för 38k som verkar lovande. är detta ett för bra pris? borde jag lägga till x antal tusen? försökt läsa mig till fakta men svårt...

Mårtenssons ur Brookfield