• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker du om Lädernato?

  • Skäms när jag ser det!

    Röster: 12 44.4%
  • Vad är det för jävla fråga? Borde förbjudas!

    Röster: 20 74.1%

  • Totala väljare
    27

Gummo

Joker
2-Faktor
För några år sedan fick jag för mig att prova lädernato på min 5513. Skäms fortfarande när jag tänker på det! Kolla vad fult!
IMG_8781.JPG


Ropade in lite klockor och armband på förra vintageträffens välgörenhetsauktion. Bl.a. ett blått lädernato :facepalm:
IMG_8778.JPG

Har äntligen fått tummen ur och bett min femåring om hjälp att förhindra så att det förstör någon annans klocka i framtiden!
IMG_8779.JPG

IMG_8780.JPG

Så varsågoda, fortsätt gärna spy galla över denna obehagliga armbamdstyp!
 

Hugii

Audemars
Håller med, lädernato låter sexigt tills man har fått hem det och testat.

Älskar nato, men hatar lädernato :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh!! Jag "hatar" typ alla natoband.. ändå har jag ett oöverstigligt antal i olika färger och material. Håller nu på att "patinera" ett i läder... kommer bli skitsnyggt på Speedyn sen. Kommer säkert att använda det en dag eller 2...;-)
IMG_1209.JPG


Tänk lite åt detta håll...
IMG_1210.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Äh!! Jag "hatar" typ alla natoband.. ändå har jag ett oöverstigligt antal i olika färger och material. Håller nu på att "patinera" ett i läder... kommer bli skitsnyggt på Speedyn sen. Kommer säkert att använda det en dag eller 2...;-)
IMG_1209.JPG


Tänk lite åt detta håll...
IMG_1210.JPG
Fin färg på skinnet på den nedre men en fullständigt hopplös modell av band. Ditt band kommer garanterat aldrig bli så fint som det på bilden bara genom att ha det i fickan. Skaffa ett snyggt rallyband istället så slipper du skämma ut dig mer än du redan gjort :D
15967968436_f5412be621_z.jpg
7988969411_759f2b09eb_z.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fin färg på skinnet på den nedre men en fullständigt hopplös modell av band. Ditt band kommer garanterat aldrig bli så fint som det på bilden bara genom att ha det i fickan. Skaffa ett snyggt rallyband istället så slipper du skämma ut dig mer än du redan gjort :D
15967968436_f5412be621_z.jpg
7988969411_759f2b09eb_z.jpg
Modeband...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fin färg på skinnet på den nedre men en fullständigt hopplös modell av band. Ditt band kommer garanterat aldrig bli så fint som det på bilden bara genom att ha det i fickan. Skaffa ett snyggt rallyband istället så slipper du skämma ut dig mer än du redan gjort :D
15967968436_f5412be621_z.jpg
7988969411_759f2b09eb_z.jpg
Käften!! Kommer bli asasnyggt!! Kanske...;-)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Förvisso men rätt snygga.
Hörni, på riktigt - testa ett av mina skinn-NATO. Jag är (förstås!) partisk, men hävdar likväl att det är de bästa som går att köpa.
Även de bästa lädernaton är tyvärr just lädernaton.
Käften!! Kommer bli asasnyggt!! Kanske...;-)
Tyvärr så tror jag inte det. Om du har det mellan skinkorna istället för i fickan kanske det får fin patina!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tror din 5513 (?) hade sett ok ut om du inte valt ett så fult lädernato :D
Jag tycker lädernato är ok på rätt ur men bör vara tunnare, och få patineras naturligt (smörjas då och då). Då helt ok!

Edit: haters gonna hate hehe
IMG_1010.JPG


IMG_1009.JPG

Fast var rätt b på 6105 ska erkännas ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tror din 5513 (?) hade sett ok ut om du inte valt ett så fult lädernato :D
Jag tycker lädernato är ok på rätt ur men bör vara tunnare, och få patineras naturligt (smörjas då och då). Då helt ok!

Edit: haters gonna hate hehe
IMG_1010.JPG


IMG_1009.JPG

Fast var rätt b på 6105 ska erkännas ;)
Nämen stackars Seikos :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Topp