• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jäkligt kul den här 😃😍

IMG_8555.jpeg

Bra på grönt gummi med 👌🏻
Blev Nite för mig, beställt ett orange mn till den och Canvas till aqualanden 🤓
IMG_9522.jpeg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
HAQ + titan, vad har ni för förslag gärna runt 5k? Stål kan också vara okej. Kikar lite på Casio Oceanus S100, ingen HAQ men är uppkopplad via radiosignal vilket är najs och också okej. Gärna inget som visar tiden digitalt.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
HAQ + titan, vad har ni för förslag gärna runt 5k? Stål kan också vara okej. Kikar lite på Casio Oceanus S100, ingen HAQ men är uppkopplad via radiosignal vilket är najs och också okej. Gärna inget som visar tiden digitalt.

Certina har ju en hel del modeller med precidrive... vissa av dom finns i titan.
De flesta är dock för stora för modellen så att säga... 40mm+
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
HAQ + titan, vad har ni för förslag gärna runt 5k? Stål kan också vara okej. Kikar lite på Casio Oceanus S100, ingen HAQ men är uppkopplad via radiosignal vilket är najs och också okej. Gärna inget som visar tiden digitalt.

Man får mkt pang för pengen i s100, fin finish och trevlig länk (tycker jag) och har inget negativt direkt att säga om den. Inte minst sett till priset begagnat. Lutar dock ändå åt att min lämnar, föredrar mer ”tooliga” klockor, så hojta till i pm om du är sugen 🙂
IMG_9532.jpeg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Man får mkt pang för pengen i s100, fin finish och trevlig länk (tycker jag) och har inget negativt direkt att säga om den. Inte minst sett till priset begagnat. Lutar dock ändå åt att min lämnar, föredrar mer ”tooliga” klockor, så hojta till i pm om du är sugen 🙂
IMG_9532.jpeg
Tycker den där otroligt lyckad. Riktigt fin! 😊
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Hej alla glada! EFTERLYSNING!

Jag har länge sneglat efter en Squale 30 ATMOS GMT (40 mm), helst i Pepsi eller Batman på en Jubilé-länk.

Så äntligen dök den upp, rent av här på KS! Men med min vanliga tur så var jag sekunden för sen och någon annan hann före mig.

Blev sådär desperat igen och tänkte att jag nu måste öka mina chanser till träff och skriver därför här.
Har du en eller vet du någon som har en som är sugen på att avyttra?! Säg till!
Hittelön utlovas i form av en swish på 100sek till Ukraina 🇺🇦!

Det här kan för övrigt vara KS bästa tråd vill jag påstå. Otroligt kul att se allas olika Micros och andra ”reasonably priced”.
Hej på er och glad fredag för tusan!

Just det: bild. (Lånad)
IMG_4363.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hej alla glada! EFTERLYSNING!

Jag har länge sneglat efter en Squale 30 ATMOS GMT (40 mm), helst i Pepsi eller Batman på en Jubilé-länk.

Så äntligen dök den upp, rent av här på KS! Men med min vanliga tur så var jag sekunden för sen och någon annan hann före mig.

Blev sådär desperat igen och tänkte att jag nu måste öka mina chanser till träff och skriver därför här.
Har du en eller vet du någon som har en som är sugen på att avyttra?! Säg till!
Hittelön utlovas i form av en swish på 100sek till Ukraina 🇺🇦!

Det här kan för övrigt vara KS bästa tråd vill jag påstå. Otroligt kul att se allas olika Micros och andra ”reasonably priced”.
Hej på er och glad fredag för tusan!

Just det: bild. (Lånad)
IMG_4363.jpeg
Du hittar en ny här: https://www.gnomonwatches.com/products/30-atmos-blue-red-gmt-ceramica-40mm-jubilee

Dock ser det ut som den bilden du postade har det gamla vridringsinlägget, där den röda delen är mer "metallisk" och mer åt körsbärs-hållet. Den nya som jag postade länken till Gnomon har det nya inlägget med mer klar-röd färg.

Och eftersom vi ändå är inne på ämnet, här är en bild på min gamla:
72E7g8x.jpg


Tyvärr med mercedes-visare. Men jag saknar den ändå.
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Du hittar en ny här: https://www.gnomonwatches.com/products/30-atmos-blue-red-gmt-ceramica-40mm-jubilee

Dock ser det ut som den bilden du postade har det gamla vridringsinlägget, där den röda delen är mer "metallisk" och mer åt körsbärs-hållet. Den nya som jag postade länken till Gnomon har det nya inlägget med mer klar-röd färg.

Och eftersom vi ändå är inne på ämnet, här är en bild på min gamla:
72E7g8x.jpg


Tyvärr med mercedes-visare. Men jag saknar den ändå.
Jäklarns vad fin! Den skulle du inte gjort dig av med!
Yes, tack för tips! :)
Vet att den finns att köpa ny från Gnomon men min förhoppning var att hitta en lite mer lokalt för att slippa köpa över nät från icke EU-land med allt var det innebär.
Ser nu också vad du menar med min bild och nej det är absolut inte viktigt att det är just den röda färgen. Batman varianten är också jäkligt schysst och minst lika aktuell.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jäklarns vad fin! Den skulle du inte gjort dig av med!
Yes, tack för tips! :)
Vet att den finns att köpa ny från Gnomon men min förhoppning var att hitta en lite mer lokalt för att slippa köpa över nät från icke EU-land med allt var det innebär.
Ser nu också vad du menar med min bild och nej det är absolut inte viktigt att det är just den röda färgen. Batman varianten är också jäkligt schysst och minst lika aktuell.
Gnomon är sjukt smidiga att köpa ifrån, du har klockan inom 2-3 dagar efter beställning. Jag gissar också på att många skulle varmt rekommendera att handla därifrån, med allt vad det innebär :)
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jäklarns vad fin! Den skulle du inte gjort dig av med!
Yes, tack för tips! :)
Vet att den finns att köpa ny från Gnomon men min förhoppning var att hitta en lite mer lokalt för att slippa köpa över nät från icke EU-land med allt var det innebär.
Ser nu också vad du menar med min bild och nej det är absolut inte viktigt att det är just den röda färgen. Batman varianten är också jäkligt schysst och minst lika aktuell.

Gnomon är sjukt smidiga att köpa ifrån, du har klockan inom 2-3 dagar efter beställning. Jag gissar också på att många skulle varmt rekommendera att handla därifrån, med allt vad det innebär :)

För att tala (mer) klarspråk, Gnomon brukar vara kreativa (på eget initiativ) när det gäller värde för moms/tull.
 
Topp