• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

bluesdog

Cartier
A2CA9934-AD2B-43C8-863A-CC1F69723A6E.jpeg
Får följa med på trädfällning idag!
 

Husse

Patek
Idag kör vi Squale Matic! Är det 12 grader och snålblåst så kan man väl få försöka hålla kvar sommaren på något sätt? :cool:
PSX_20190916_084101.jpg
Här har det nyss slutat regna, termometern har stannat på 7 grader.
När jag var och jagade efter strömstaren nere vid Ljungan var det bara 3 grader, liiite kallt om fingrarna.
Ajfånen höll på att göra en deep freeze. Hann få ner den i fickan innan den dog!
Gilla INTE att dom är så känslig för kyla! :(
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
För mig som gillar grönt är det ju grym tavla på den högra!
Lugn, jag älskar orange oxå! :)
Jag gillar också grönt! :D Då kanske denna är något för dig? Både grönt och orange... ;)
PSX_20190916_114408.jpg

PSX_20190916_114417.jpg


Här har det nyss slutat regna, termometern har stannat på 7 grader.
När jag var och jagade efter strömstaren nere vid Ljungan var det bara 3 grader, liiite kallt om fingrarna.
Ajfånen höll på att göra en deep freeze. Hann få ner den i fickan innan den dog!
Gilla INTE att dom är så känslig för kyla! :(
Usch, då är det mycket bättre här. Uppe i 15 grader här nu men jag ser inte framemot när det börjar krypa ner mot nollan... :meh: Märkligt att den är så känslig, det har jag aldrig upplevt. Du får köpa nya Nokia 800 Tough, den ska tåla ner till - 20°C! Passar i tråden också för den är definitivt affordable. :D
nokia800tough_022.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag gillar också grönt! :D Då kanske denna är något för dig? Både grönt och orange... ;)
PSX_20190916_114408.jpg

PSX_20190916_114417.jpg



Usch, då är det mycket bättre här. Uppe i 15 grader här nu men jag ser inte framemot när det börjar krypa ner mot nollan... :meh: Märkligt att den är så känslig, det har jag aldrig upplevt. Du får köpa nya Nokia 800 Tough, den ska tåla ner till - 20°C! Passar i tråden också för den är definitivt affordable. :D
nokia800tough_022.jpg
Funderar seriöst att överge smartphone och köra lite digital detox med den luren :) 1500kr är ganska dyrt för en featurephone men den verkar ju robust med en okej batteritid också :)

Önskar innerligt att någon mobiltillverkare tillverkar en liten smidig featurephone med ordentligt med minne, bra kamera och sjukt lång batteritid och att KaiOS får Swish, BandID och bankerna att snyta fram appar till operativsystemet. Sjukt trött på att telefonerna blir större och större...
 

Husse

Patek
Jag gillar också grönt! :D Då kanske denna är något för dig? Både grönt och orange... ;)
PSX_20190916_114408.jpg

PSX_20190916_114417.jpg



Usch, då är det mycket bättre här. Uppe i 15 grader här nu men jag ser inte framemot när det börjar krypa ner mot nollan... :meh: Märkligt att den är så känslig, det har jag aldrig upplevt. Du får köpa nya Nokia 800 Tough, den ska tåla ner till - 20°C! Passar i tråden också för den är definitivt affordable. :D
nokia800tough_022.jpg
Vacker sekundvisare och en härlig boett, verkar inspirerad från -50, -60 talets tunna men kraftiga boetter som dessutom är sköna att bära!
Den telefonen är nästan för bra för att vara sann! :)
Rejäl batteritid och tålig.
Dessutom billig!
 

Husse

Patek
Funderar seriöst att överge smartphone och köra lite digital detox med den luren :) 1500kr är ganska dyrt för en featurephone men den verkar ju robust med en okej batteritid också :)

Önskar innerligt att någon mobiltillverkare tillverkar en liten smidig featurephone med ordentligt med minne, bra kamera och sjukt lång batteritid och att KaiOS får Swish, BandID och bankerna att snyta fram appar till operativsystemet. Sjukt trött på att telefonerna blir större och större...
Håller med fullständigt!
Snart ingen skillnad på en padda eller telefon storleksmässigt!
Vill ha en telefon som ryms i fickan utan risk för att bli kastrerad!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Håller med fullständigt!
Snart ingen skillnad på en padda eller telefon storleksmässigt!
Vill ha en telefon som ryms i fickan utan risk för att bli kastrerad!
Trevligt att jag inte är ensam i världen om att tycka så, oftast så känns det som att jag är det :)

Först klurade jag på banantelefonen, men denna verkar ju betydligt häftigare om än dubbelt så dyr.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Bara måste få ventilera lite. Tyvärr märkte jag en gångavvikelse på min BB på ca -15/20 sekunder per dygn och är nu inlämnad som garantiärende.
Tar 4-5 veckor innan den är tillbaka :arghh: (trodde i min enfald att dom fixade sånt här på någon dag).
Är inte superkänslig med dessa saker egentligen men nog förväntande jag mig mer av en Tudor, inte nån cosc men ändå.
Överreagerar jag? Hur ställer ni er till gångavvikelser rent generellt, hur mycket +/- är "ok"?
 

FOQ

Audemars
Bara måste få ventilera lite. Tyvärr märkte jag en gångavvikelse på min BB på ca -15/20 sekunder per dygn och är nu inlämnad som garantiärende.
Tar 4-5 veckor innan den är tillbaka :arghh: (trodde i min enfald att dom fixade sånt här på någon dag).
Är inte superkänslig med dessa saker egentligen men nog förväntande jag mig mer av en Tudor, inte nån cosc men ändå.
Överreagerar jag? Hur ställer ni er till gångavvikelser rent generellt, hur mycket +/- är "ok"?

Den borde gå bättre än så kan man tycka. Således ingen överreaktion. Synd på väntetiden bara.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Bara måste få ventilera lite. Tyvärr märkte jag en gångavvikelse på min BB på ca -15/20 sekunder per dygn och är nu inlämnad som garantiärende.
Tar 4-5 veckor innan den är tillbaka :arghh: (trodde i min enfald att dom fixade sånt här på någon dag).
Är inte superkänslig med dessa saker egentligen men nog förväntande jag mig mer av en Tudor, inte nån cosc men ändå.
Överreagerar jag? Hur ställer ni er till gångavvikelser rent generellt, hur mycket +/- är "ok"?
Personligen är det nog kopplat till urverk och pris på klocka. Ett NH35 i en klocka för 1000:- som går +30 känns helt okej (även om de oftast går bra mycket bättre än så). För en klocka i den prisklassen som Tudor är skulle jag precis som du ställa betydligt högre krav. En Tudor för ≈20k ska naturligtvis gå bättre än så imo
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Funderar seriöst att överge smartphone och köra lite digital detox med den luren :) 1500kr är ganska dyrt för en featurephone men den verkar ju robust med en okej batteritid också :)

Önskar innerligt att någon mobiltillverkare tillverkar en liten smidig featurephone med ordentligt med minne, bra kamera och sjukt lång batteritid och att KaiOS får Swish, BandID och bankerna att snyta fram appar till operativsystemet. Sjukt trött på att telefonerna blir större och större...
För min del räcker det med Swish och Bank-ID, sen hade jag kunnat ha en sån som vandrings- och resetelefon. Upp till 43 dagars standbytid skojar man inte bort heller... :D Tycker inte att 1500kr är så farligt, det är som en G-shock med inbyggd telefon! ;)
 

FOQ

Audemars
Personligen är det nog kopplat till urverk och pris på klocka. Ett NH35 i en klocka för 1000:- som går +30 känns helt okej (även om de oftast går bra mycket bättre än så). För en klocka i den prisklassen som Tudor är skulle jag precis som du ställa betydligt högre krav. En Tudor för ≈20k ska naturligtvis gå bättre än så imo

På min Nodus går NH38 +1-2. Klart större krav på Tudor. Brukar det inte vara en inkörning?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vacker sekundvisare och en härlig boett, verkar inspirerad från -50, -60 talets tunna men kraftiga boetter som dessutom är sköna att bära!
Den telefonen är nästan för bra för att vara sann! :)
Rejäl batteritid och tålig.
Dessutom billig!
Jag ska definitivt beställa en sån klocka. Har fortfarande inte bestämt om jag ska köra på orange sekundvisare eller om man ska beställa silver eller vit istället. Kör man via kickstarterkampanjen så får man själv välja.

Telefonen verkar grym tycker jag, saknar tiden när man aldrig behövde ladda och man inte behövde vara så rädd om den. Ska man ha ett sånt tough-skal till en smartphone så får man inte ner den i fickan längre. :bored:
 

v0n

Patek
2-Faktor
På min Nodus går NH38 +1-2. Klart större krav på Tudor. Brukar det inte vara en inkörning?
Jo men den är inte ny, kan ju inte skylla på säljaren heller då förmodligen alla inte är lika nördiga som vi. De satte instrument och grejer på och märkte direkt att den gick utanför spec :(
 

v0n

Patek
2-Faktor
Personligen är det nog kopplat till urverk och pris på klocka. Ett NH35 i en klocka för 1000:- som går +30 känns helt okej (även om de oftast går bra mycket bättre än så). För en klocka i den prisklassen som Tudor är skulle jag precis som du ställa betydligt högre krav. En Tudor för ≈20k ska naturligtvis gå bättre än så imo
Känns ändå skönt att höra att ni resonerar likadant. Det blir några långa veckors väntan, känns bara så jävla glädjedödande just nu...
 

FOQ

Audemars
Jo men den är inte ny, kan ju inte skylla på säljaren heller då förmodligen alla inte är lika nördiga som vi. De satte instrument och grejer på och märkte direkt att den gick utanför spec :(

Jaha, fasen vad synd. Ja, alla är kanske inte lika känsliga. Antar ingen retur osv. Tråkigt för dig att vänta. Det som är bra att du går en klocka som går bra :)
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Jaha, fasen vad synd. Ja, alla är kanske inte lika känsliga. Antar ingen retur osv. Tråkigt för dig att vänta. Det som är bra att du går en klocka som går bra :)
iom den hade garanti kvar så vill jag inte belasta säljaren som är en reko snubbe, stör mig dock på att jag var lite snåldum och inte köpte helt ny när man ändå var i farten, men det är lätt att vara efterklok. Tack för positiva ord, det är ändå som det är, blir förhoppningsvis bra i slutändan :)
 

Hjelm

Rolex
iom den hade garanti kvar så vill jag inte belasta säljaren som är en reko snubbe, stör mig dock på att jag var lite snåldum och inte köpte helt ny när man ändå var i farten, men det är lätt att vara efterklok. Tack för positiva ord, det är ändå som det är, blir förhoppningsvis bra i slutändan :)
Den tudorn jag ägt gick äckligt bra. 0,5 sek för snabbt över två veckor. Men gött att det gick på garantin!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Den tudorn jag ägt gick äckligt bra. 0,5 sek för snabbt över två veckor. Men gött att det gick på garantin!
Jo lite så vill man ju ha det om man nu ska använda den mest varje dag som tänkt :) Är samtidigt lättad att jag stod på mig att köpa ett ex under garanti, det var liksom ett av grundkraven, fan va grinig man vart om det inte varit så.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jo lite så vill man ju ha det om man nu ska använda den mest varje dag som tänkt :) Är samtidigt lättad att jag stod på mig att köpa ett ex under garanti, det var liksom ett av grundkraven, fan va grinig man vart om det inte varit så.

Gött att du köpte en under garanti. Hade stört mig väldigt mycket med en klocka i den klassen som gick så mycket efter. Som skrivs ovan kan man ju acceptera lite diff på en billigare klocka men som referens har mina 2 senaste Hamilton khakis med H-10 plussat i snitt 3-4 sekunder/dygn.

Grym klocka som jag själv gärna skulle äga någon gång hursomhelst. Håller tummarna att tiden går snabbt så du snart har den på handleden igen. :)
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Gött att du köpte en under garanti. Hade stört mig väldigt mycket med en klocka i den klassen som gick så mycket efter. Som skrivs ovan kan man ju acceptera lite diff på en billigare klocka men som referens har mina 2 senaste Hamilton khakis med H-10 plussat i snitt 3-4 sekunder/dygn.

Grym klocka som jag själv gärna skulle äga någon gång hursomhelst. Håller tummarna att tiden går snabbt så du snart har den på handleden igen. :)
Precis, men hade ju bara stört ihjäl sig även om det egentligen inte är så farligt. Om sanningen ska fram har jag aldrig lagt speciellt mycket vikt vid gångavvikelser innan då man som bekant byter klocka som kalsonger i våran lilla värld :)
Störtskön klocka i övrigt, hoppas verkligen ingen blir avskräckt nu...
 
Senast ändrad:

M26

Rolex
2-Faktor
Hade ju lätt röstat på damascus stålet även om den där klockan är aningens för burdus för mig :eek:
Tycker Aged Steel funkar bäst med designen och man måste nog se den i förhållande till vad den ska efterlikna :cool:

IMG_0974.jpg
IMG_0973-660x330.jpg
IMG_5838_600x600.jpg


Grym design! Kul! Annorlunda! Jag är absolut intresserad.
Visst, nu återstår bara att vänta in priset och när leveransen kan ske. Så jäkla häftig enligt min mening
 
Topp