• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jäkla regn. Hann klart med det där jäkla gräset iaf. Jäkla skit! :shifty:
Casio_regn.jpg

Medans jag klippte gräs (på annan adress) så hade @thewordfox vägarna förbi hemma hos mig och passade på att lämna ett band som behöver modifieras :),
Band.jpg

och Ica meddelade att de hade ett paket till mig. Den här dagen kanske slutar bättre än den började :D
Paket.jpg
Min World Tour of mellersta Sverige :D
Ditt paket dyker säkert upp i morgon :oops:
Här är den. Min första ryska klocka, en Boctok (Vostok) :hilarious::p
Vostok1.jpg

Länken åkte av direkt :pirate:
Vostok2.jpg
Vostok är oerhört prisvärda och underhållande klockor. Borde använda mina oftare...
 

[Bobo]

Rolex
Kör! Jag kan nog beställa en. Dock vill jag nog inte har hela av Bobo "limited edition", utan helst kissfri. Om det är möjligt? :cool:
Fresta mig inte.:stop:
Om det skulle bli av så skulle det nog inte bli i ett material som skulle vinna på att utsättas för mitt egna vatten (som det så poetiskt kallades av någon:p).

Jag har tidigare haft idéer om att slipa ner onödigt långa luggar och borra nya hål, men en hel boett känns lite mer tekniskt.
Mycket att tänka på med dimenschanger för packningar och glas...

Men det kanske finns färdiga ritningar som man kan utgå ifrån, förstås...
Det är skönt när man löser problemen man tänkt fråga om medan man skriver frågan.:D

Jag snor helt enkelt någon annans ritning och använder den att utgå ifrån. Hur det ser ut på insidan bryr jag mig inte så mycket om...

Ok. Game plan. Leta efter ritningar som passar ett ETA 2824 eller ett seiko nh35 och som är utrustad med dykring. Det känns jobbigt att designa också...

Fan. Nu kom jag nog på hur jag ska göra.
Jag köper en Sharky Turtle, fräser boetten helt rund ända in till vridringen och sen borrar/fräser jag ut motsvarande hål i min nya boett och svetsar ihop skiten.

Det här går att göra.
Om jag utgår ifrån en Turtle (eller annan skx) tänker jag att det finns massor av glas, vridringar och visare/tavlor att välja bland.:)

Det är den tiden på dygnet...

Det är ett långskott. Men om jag fortfarande tycker att det verkar kul i morgonljus så kanske jag börjar leta ritningar.;)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
När vi nu ändå är inne på Vostok så måste jag, även om detta är mysigaste tråden by far, ändå tipsa om ”Ryska klockor på KS?”-tråden för den vetgirige.
Finns några riktiga rävar där som besitter fantastiska kunskaper inom området. :pompus: :cigar:
Gubbstruttsmileysar på det!
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Nä vi nu ändå är inne på Vostok så måste jag, även om detta är mysigaste tråden by far, ändå tipsa om ”Ryska klockor på KS?”-tråden för den vetgirige. Finns några riktiga rävar där som besitter fantastiska kunskaper inom området. :pompus: :cigar:
Gubbstruttsmileysar på det!
Är det en obefogad fördom att de alltid är av dålig kvalitet? Finns det några riktigt välgjorda ryska klockor som inte är eller kostar som en Konstantin Chaykin? :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ser mycket bra ut!
Har själv några äldre från CCCP tiden liggandes.
Vad är det för variant/ref?
Trevligt! Några bilder? :snaphappy:;)
Variant/ref är: Vostok Amphibian SE 020B38
Nä vi nu ändå är inne på Vostok så måste jag, även om detta är mysigaste tråden by far, ändå tipsa om ”Ryska klockor på KS?”-tråden för den vetgirige. Finns några riktiga rävar där som besitter fantastiska kunskaper inom området. :pompus: :cigar:
Gubbstruttsmileysar på det!
Tack för infon. Jag får gå in där och läsa på lite :)
Tur att klockbudgeten är nollad, nu när du släpper reffen så lättvindigt! =)
Ja bandet är @Von s gamla patinerade läder. Oklart vilka vätskor som använts. Fan oxå. Med den gliringen har jag nog sabbat för mig själv.
Ja här finns inga hemlisar gentemot en klockbroder! :p;)
Haha, vi kanske får fråga @Von om han vill dela med sig om hur patineringen gått till? :D Bandet "ser" iaf riktigt häftigt ut :snaphappy::watching:
 

Kreacon

Audemars
Trevligt! Några bilder? :snaphappy:;)
Variant/ref är: Vostok Amphibian SE 020B38

Tack för infon. Jag får gå in där och läsa på lite :)

Ja här finns inga hemlisar gentemot en klockbroder! :p;)
Haha, vi kanske får fråga @Von om han vill dela med sig om hur patineringen gått till? :D Bandet "ser" iaf riktigt häftigt ut :snaphappy::watching:
Ja jag gillar det! Trevligt när saker skänks bort och kommer till användning i tråden.
Försöker hinna ikapp med vad som skrivs men det går för fort.
 

Kreacon

Audemars
Har funderar lite på nånting 38 mm casual. Har provat 36 mm men det var för litet för mig.
DC26A66B-61D4-40EA-979F-73E38C91CE9C.jpeg

D1 Milano lockar men gillar att ha en bra länk till.
2E44E36C-2333-4BB3-9255-DA71AB647AB3.png

Gillar ju borstat, matt och målat.
Sneglat på Borealis Adragan efter den postades i tråden men den är 40 mm och rätt slutsåld.
EB3D2A55-8E47-48B3-9E42-96D9B25CA5B9.jpeg

CW har väl några schyssta 38or och ogillar inte lökvisarna. Men gillar sällan tavlorna. Tycker om fetstilta.
typ som denna. Som för övrigt är perfa i borstad titan och Quartz vilket jag inte har något emot. Tvärt om.
36229BA4-76B3-4EBE-BCE8-3C7AC1DDC2B2.jpeg

Ƀ͢͢͢Ƀ 36 är oxå go men för liten och klart över de andra i pris.
D6B83608-E3F2-46AE-A34C-8E03414A56D1.jpeg

Tisell Explorer verkar ju oxå riktigt prisvärd men tror det är för mycket polerat för min del.
Sinn 556i kommer jag ofta tillbaka till.
17E6190F-9F05-4424-9802-331694FBFDEA.jpeg

Kanske vore något.
Hur som helst, momentum är lockande med sitt fetstilta och Quartz men frågan är om det är möjligt att hitta en länk i titan med passande ändar.
Yes håll till godo, nu har jag svamlat färdigt för ikväll!
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Har funderar lite på nånting 38 mm casual. Har provat 36 mm men det var för litet för mig.
DC26A66B-61D4-40EA-979F-73E38C91CE9C.jpeg

D1 Milano lockar men gillar att ha en bra länk till.
2E44E36C-2333-4BB3-9255-DA71AB647AB3.png

Gillar ju borstat, matt och målat.
Sneglat på Borealis Adragan efter den postades i tråden men den är 40 mm och rätt slutsåld.
EB3D2A55-8E47-48B3-9E42-96D9B25CA5B9.jpeg

CW har väl några schyssta 38or och ogillar inte lökvisarna. Men gillar sällan tavlorna. Tycker om fetstilta.
typ som denna. Som för övrigt är perfa i borstad titan och Quartz vilket jag inte har något emot. Tvärt om.
36229BA4-76B3-4EBE-BCE8-3C7AC1DDC2B2.jpeg

Ƀ͢͢͢Ƀ 36 är oxå go men för liten och klart över de andra i pris.
D6B83608-E3F2-46AE-A34C-8E03414A56D1.jpeg

Tisell Explorer verkar ju oxå riktigt prisvärd men tror det är för mycket polerat för min del.
Sinn 556i kommer jag ofta tillbaka till.
17E6190F-9F05-4424-9802-331694FBFDEA.jpeg

Kanske vore något.
Hur som helst, momentum är lockande med sitt fetstilta och Quartz men frågan är om det är möjligt att hitta en länk i titan med passande ändar.
Yes håll till godo, nu har jag svamlat färdigt för ikväll!
Borde inte en traska summiter passa?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tungan ser lite bred ut för mig. Hittar ingen info om det? Det var problemet med det senaste spännet jag kom över (tack ändå @FOQ ! :)) i övrigt såg det schysst ut och fraktkostnaden var ju ändå överkomligt för ett enmansköp, även om det är surt att allt för stor procentsats hamnar på frakten och inte produkten.
Huereka! Steinhart har ju brons (dock lite dyrare).. kan detta vara ngt? Borde gå att slipa ner logotypen om man vill.
https://www.steinhartwatches.de/en/oem-18mm-satiniert-bronze-mit-logo.html
 
Topp