• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Defreud

Panerai
2-Faktor
Efter att ha sålt av ett par klockor fick jag råd med den första klockan jag kände att jag verkligen ville ha, nämligen en Seiko Blue Moon. Kan stirra i flera minuter på den där urtavlan. Det är väldigt svårt att ge den rättvisa på bild. Funderar dock på om jag ska byta ut länken mot antingen läder eller mesh.
20200630_202208.jpg
 

Chamber

Omega
2-Faktor
Efter att ha sålt av ett par klockor fick jag råd med den första klockan jag kände att jag verkligen ville ha, nämligen en Seiko Blue Moon. Kan stirra i flera minuter på den där urtavlan. Det är väldigt svårt att ge den rättvisa på bild. Funderar dock på om jag ska byta ut länken mot antingen läder eller mesh.
20200630_202208.jpg

Bra val. Den där tavlan är helt magisk!
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Huereka! Steinhart har ju brons (dock lite dyrare).. kan detta vara ngt? Borde gå att slipa ner logotypen om man vill.
https://www.steinhartwatches.de/en/oem-18mm-satiniert-bronze-mit-logo.html

Bra hittat. Jävligt snyggt också. Tråkigt med loggan dock :arghh:
Jag hittade den här sidan (UK) som säljer spännen i brons. Bilder och priser är dock väldigt lika som ebay-spännet som länkades till tidigare så det är nog samma säljare :rolleyes: Priserna är ju annars helt ok.

https://dukstraps.com/duk-shop/buckles/
https://www.ebay.co.uk/itm/BRONZE-b...pgrade-clasp-18mm-20mm-22mm-NEW-/381885687111
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tur att klockbudgeten är nollad, nu när du släpper reffen så lättvindigt! =)
Ja bandet är @Von s gamla patinerade läder. Oklart vilka vätskor som använts. Fan oxå. Med den gliringen har jag nog sabbat för mig själv.
Ja här finns inga hemlisar gentemot en klockbroder! :p;)
Haha, vi kanske får fråga @Von om han vill dela med sig om hur patineringen gått till? :D Bandet "ser" iaf riktigt häftigt ut :snaphappy::watching:
Du kan vara lugn kreacon, inga kroppsvätskor inblandade :stop:
Bandet har legat i en låda säkert tio år, blev en del "krogmiljö" i ungdomen så antar vi kan kalla det naturlig fyllepatinering :angel:
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha sålt av ett par klockor fick jag råd med den första klockan jag kände att jag verkligen ville ha, nämligen en Seiko Blue Moon. Kan stirra i flera minuter på den där urtavlan. Det är väldigt svårt att ge den rättvisa på bild. Funderar dock på om jag ska byta ut länken mot antingen läder eller mesh.
20200630_202208.jpg
Yes, tavlan på den är så mumma!! Och den måste verkligen ses IRL för att få en uppfattning om hur bra den är!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha sålt av ett par klockor fick jag råd med den första klockan jag kände att jag verkligen ville ha, nämligen en Seiko Blue Moon. Kan stirra i flera minuter på den där urtavlan. Det är väldigt svårt att ge den rättvisa på bild. Funderar dock på om jag ska byta ut länken mot antingen läder eller mesh.
20200630_202208.jpg
Jag tänkte först att det var en SRPB41J1, men det är inte det va? Den ser ljusare ut. Finare. Är det nån limiterad historia?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har funderar lite på nånting 38 mm casual. Har provat 36 mm men det var för litet för mig.
DC26A66B-61D4-40EA-979F-73E38C91CE9C.jpeg

D1 Milano lockar men gillar att ha en bra länk till.
2E44E36C-2333-4BB3-9255-DA71AB647AB3.png

Gillar ju borstat, matt och målat.
Sneglat på Borealis Adragan efter den postades i tråden men den är 40 mm och rätt slutsåld.
EB3D2A55-8E47-48B3-9E42-96D9B25CA5B9.jpeg

CW har väl några schyssta 38or och ogillar inte lökvisarna. Men gillar sällan tavlorna. Tycker om fetstilta.
typ som denna. Som för övrigt är perfa i borstad titan och Quartz vilket jag inte har något emot. Tvärt om.
36229BA4-76B3-4EBE-BCE8-3C7AC1DDC2B2.jpeg

Ƀ͢͢͢Ƀ 36 är oxå go men för liten och klart över de andra i pris.
D6B83608-E3F2-46AE-A34C-8E03414A56D1.jpeg

Tisell Explorer verkar ju oxå riktigt prisvärd men tror det är för mycket polerat för min del.
Sinn 556i kommer jag ofta tillbaka till.
17E6190F-9F05-4424-9802-331694FBFDEA.jpeg

Kanske vore något.
Hur som helst, momentum är lockande med sitt fetstilta och Quartz men frågan är om det är möjligt att hitta en länk i titan med passande ändar.
Yes håll till godo, nu har jag svamlat färdigt för ikväll!
Kan ju definitivt rekommendera Sinn 556i, det är så sjukt mycket klocka för pengarna. Riktigt bra kvalitet och väldigt stilren. Här är min! :)
IMG_2534.jpg


IMG_2155.jpg
 

Kreacon

Audemars
Kan ju definitivt rekommendera Sinn 556i, det är så sjukt mycket klocka för pengarna. Riktigt bra kvalitet och väldigt stilren. Här är min! :)
IMG_2534.jpg
Ja känns som den funkar fint till det mesta. Är det bara bezeln som är polerad? Ligger en bashad ute på KoS med 3-6-9-12 vad den modellen nu heter, då får jag med det fetstilta oxå. På Nato förvisso men det borde få att köpa till en länk. Ska bara hitta någon nedgrävd spargris, har ingen lust att avyttra något för att finansiera. :shifty:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja känns som den funkar fint till det mesta. Är det bara bezeln som är polerad? Ligger en bashad ute på KoS med 3-6-9-12 vad den modellen nu heter, då får jag med det fetstilta oxå. På Nato förvisso men det borde få att köpa till en länk. Ska bara hitta någon nedgrävd spargris, har ingen lust att avyttra något för att finansiera. :shifty:
Det finns ingenting som är polerat faktiskt, även bezeln är borstad. :) Den som ligger på K&S är en 556A (som står för Arabic). Jag tycker att det är väldigt dyrt för en som saknar länk och dessutom är rätt illa åtgången. En lös H-länk kostar 2800kr och en Fine-link 3500kr så det är inte värt det om man inte hittar en klocka som är väldigt billig. Jag köpte min fullset för 8', i nästan mint condition och bara 8 månader gammal. Köpt i februari i år.

Försökte ta en bild på bezeln. :snaphappy: Borstningen är inte riktigt så grov som bilden visar men det blev inte bättre med mobilen.
PSX_20200701_110334.jpg
 

Crispie

Rolex
Efter att ha sålt av ett par klockor fick jag råd med den första klockan jag kände att jag verkligen ville ha, nämligen en Seiko Blue Moon. Kan stirra i flera minuter på den där urtavlan. Det är väldigt svårt att ge den rättvisa på bild. Funderar dock på om jag ska byta ut länken mot antingen läder eller mesh.
20200630_202208.jpg
Svinsnygg. Jag röstar för läder! Är personlig väldigt svag för det så det bidrar till den åsikten men jag tror att det skulle bli snyggast. Utmaningen blir att hitta "rätt". Det kan bli snyggt med många olika.
 
Topp