• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Torsdag ser ut som en trasig gungställning :rolleyes:
Haha, klockrena beskrivningar av veckodagarna!

chinese-days-of-week-watch-dialpsd.jpg


Måndag = 1
Tisdag = 2
Onsdag = 3
Torsdag = trasig gungställning (wtf?)
Fredag = F is for Friday
Lördag = Highway, fullt ös medvetslös
Söndag = sängläge
 

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Japp, har bara hört gott om dom! Menar bara att om hjärtat i klockan är ett urverk för ett par hundralappar så tycker jag att Malms klockor är orimligt högt prissatta. För den slanten borde man få ett automatiskt ETA eller dito.
Ja, möjligt.. Vet inte vad verket kostar! Men kul med ett svenskt märke som gör snygga klockor, med bra kvalitet :) just kronografer gillar jag med mecaquartz... Dom blir oftast så sjukt tjocka när det sitter ett 7750 eller liknande.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Nej den var bara 20 mm där nere, vilket @HSK snabbt snappade upp och drog en ”storleken spelar ingen roll” vilket jag glatt bjuder på! :D

edit: har en till 20 mm gammal oyster men den använder jag emellanåt. Men inget är väl heligt kanske... men kort fråga, vad är det för projekt som får dig att söka så?
Jag vill byta spänne på Invictan till ett ”glidelock” men originalspännet är nitat i ena änden så jag behöver en likadan bit som sitter i andra änden.
Den inringade på bilden nedan.
76DD0D5E-8C4C-4397-9F1E-3DFC884DF7E2.jpeg


Jag har redan haft kontakt med Invicta och de säljer inte delen löst, har inte fått in kompletta länkar i lager ännu och kan inte ge svar på vad en sådan kommer kosta när den väl finns tillgänglig :(

Har scannat av Tradera men hittar ingen länk med solida länkbitar plus friktionsstift, hittar bara vikta...
Funderat på Tid & ting från @Hans Beck men läste någonstans att de har skruvade länkbitar :/
 

Kreacon

Audemars
Jag vill byta spänne på Invictan till ett ”glidelock” men originalspännet är nitat i ena änden så jag behöver en likadan bit som sitter i andra änden.
Den inringade på bilden nedan.
76DD0D5E-8C4C-4397-9F1E-3DFC884DF7E2.jpeg


Jag har redan haft kontakt med Invicta och de säljer inte delen löst, har inte fått in kompletta länkar i lager ännu och kan inte ge svar på vad en sådan kommer kosta när den väl finns tillgänglig :(

Har scannat av Tradera men hittar ingen länk med solida länkbitar plus friktionsstift, hittar bara vikta...
Funderat på Tid & ting från @Hans Beck men läste någonstans att de har skruvade länkbitar :/
Ah. Ok, tyvärr var min andra länk 16 mm vid Claspen. Lol att jag skulle skriva Clasp och telefonen autokorrigerade det till Clas-Petter.
Hoppas du finner något!
 

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Hmm blir ju lite sugen att kolla upp läget alltså, man får väl anta att Apollo inte släpper iväg någon till "drabbade" områden (med flit).
Privatjet eller ej så är sol ändå ganska gött på sommaren :rolleyes:
Ja, det ska bli gött. När jag bokade så fanns det bara några få flyg! Var inte helt lätt... Av länderna med "sol" så gick det bra att åka till Spanien, Grekland, Kroatien och Italien
 
  • Like
Reactions: v0n
Topp