• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Nu så :)
Hämtat paket :happyhappy:
IMG_20200709_110705.jpg

Ätit Lunch, men nu äntligen fått öppna mitt paket med :happyhappy:
IMG_20200709_125517.jpg
IMG_20200709_125507.jpg
IMG_20200709_125627.jpg
IMG_20200709_125251.jpg

Första intrycket är att det är en sjukt välbyggd klocka, bra tyngd och sitter som en smäck :) Förstår att du är nöjd @Von :)
Tack @M26 för snabb leverans och att du släppte denna :)
Nu är bara frågan, piss-patina eller ägg-patina? Tror ni vet svaret :D
Grattis till bronzon. Mycket bra :).
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Och hade inte du den till salu ett tag? Eller det var någon annan? :bag:
Edit: Jäkligt hård är den! :)
Thanx! Jo stämmer var till salu men nu är den så parinerad+fulsnygg att den får stanna, en superbekväm beater :)


Men många ”förskjutna” boetter med bandet från fel håll. Motsatt till @Chuck s nedan. Men det är kanske bara Google som luras.
Bättre helbild med betongstänk på som bonus

Bry dig inte om ölspillet i soffan :D
88D8AC15-F7AF-4518-A939-E89D4F577CB4.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag har en fråga som inte alls passar här inne men tänker att någon kanske har koll på vintage ändå :) Någon som vet någon bra klockpulare i sydvästra Skåne alt. någon hjälpsam KSare som kan serva en Certina DS och kanske t.o.m. kan hitta nya vidare till den utan att det kostar skjortan? :)
A0C60766-0EDC-498C-972B-789A59633E48.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag har en fråga som inte alls passar här inne men tänker att någon kanske har koll på vintage ändå :) Någon som vet någon bra klockpulare i sydvästra Skåne alt. någon hjälpsam KSare som kan serva en Certina DS och kanske t.o.m. kan hitta nya vidare till den utan att det kostar skjortan? :)
A0C60766-0EDC-498C-972B-789A59633E48.jpeg
Ah du fick tag på en klassisk DS till slut, ser fin ut :)
Vad är det som är galet då? Kanske inte ens behöver kosta på den en helservice tänker jag.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ah du fick tag på en klassisk DS till slut, ser fin ut :)
Vad är det som är galet då? Kanske inte ens behöver kosta på den en helservice tänker jag.
Impulsköp på auktion. Såg ut som f.... Den har antagligen torkat igen, sen borde den kanske få nya visare också. Ingen showstopper men den putsades upp fint, ärlig boett, bra plexi, rejält patinerad tavla men på ett charmigt sätt ;)

Tveksamt om jag får en DS som fungerar billigare och bättre än att köpa någon av dem som ligger på köp&sälj... men kunde inte låta bli att chansa då det är en riktigt gammal DS. Sitter ett 25-36 i den, svårt att se serienummer men kanske tom kan vara från 59-60 :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Impulsköp på auktion. Såg ut som f.... Den har antagligen torkat igen, sen borde den kanske få nya visare också. Ingen showstopper men den putsades upp fint, ärlig boett, bra plexi, rejält patinerad tavla men på ett charmigt sätt ;)

Tveksamt om jag får en DS som fungerar billigare och bättre än att köpa någon av dem som ligger på köp&sälj... men kunde inte låta bli att chansa då det är en riktigt gammal DS. Sitter ett 25-36 i den, svårt att se serienummer men kanske tom kan vara från 59-60 :)
När jag ser bokstäverna DS så tänker jag...
4E60E94A-B8B3-4E57-9672-DCFF752F58EC.jpeg

Grannen hemma hade en vinröd sådan när jag var grabb.
 
Topp