• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
Startar dagen med Obbe!!
493D0988-D5E9-45CF-AA82-0A5A477433F1.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Min Hamilton Khaki Field Automatic (världens längsta namn ;)) känns inte bra när man drar upp den. Den vibrerar samt att det känns som att den hoppar över någon kugge. Annars fungerar den som den ska. Den är inte tappad eller nåt. Jag har ju garanti på den. Den är inte ens 1år.
Någon annan som har råkat ut för något liknande?
Garantiåtgärd. Förmodligen rotorn som snurrar. Googla så kan du hitta lite mer info. Inte jätte ovanligt dessvärre.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vackert! Phoibos har ej tilltalat mig tidigare. Vart får man tag på denna skönhet? :greedy:
Den grå är slutsåld på europeiska sidan, amerikanska och nordiska sidan. Tror nån grå(hehe)handlare nånstans (slutsåld hos LIW också) kan ha den men då får nog man räkna med moms och andra avgifter. Annars fanns blå och gröna kvar på phoiboswatchesnordic.se sist jag kollade.

Edit: blå och brons finns på nordiska sidan. Jag gillar den blå.
 
Senast ändrad:

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Dessa från DuFa såg inte alls dumma ut. @Zackrissonsur.se ÄR detta ngt ni kommer ta in?
DuFa Freitaucher Automatic

SPECIFICATION
Movement : Miyota 24 Jewels Self-winding Automatic with Date
Case : 316L Stainless steel with Unidrectional Turning Bezel
Dimension : Diameter 41mm / Thickness 12.5mm
Band : 22mm Stainless Steel Bracelet with Additional Tropic Rubber Strap and Tool
Water Resistance : 15 ATM
Weight : 100g

DF-9034-22-Q_2000x.jpg
DF-9034-11-Q_1ad7c019-c4b3-4486-b0b5-d1747d040270_2000x.jpg
DF-9034-33-Q_2000x.jpg
ja det är på gång att lägga upp dem, hela DuFa sortimentet kommer att finnas ligger dock lite efter i att lägga upp produkter, gäller framförallt DuFa och Nethuns men kommer att läggas upp nästa vecka:)
 

bluesdog

Cartier
69DB26BB-4D3A-4B16-B213-FC4AFE1C8C80.jpeg
A01D687E-F357-4249-BCB8-221C67EE6A36.jpeg
FFCAEAC3-6789-43ED-B6AF-E406EDA0A378.jpeg
7A64507F-53A1-403F-93A5-94F93A77DB73.jpeg
Sål lätt att ta bort insert från bezeln utan att ta bort bezeln från boetten!
Använd silicon spray på insert och bezeln, ta tag i ploppen och vred framåt tillbaka några ggr !
I mitt fall så lossade pluppen vilket glorde att det blev lättare att få insert att lossa i och med att jag satt dit en index nyckel vilket gjorde att det blev bättre grepp att vrida på insert
Det är acceleratorn i sprayen som löser upp silicon limmet som fäster !
Använd sedan nytt silicon för att fästa igen,använd sprayen för att ta bort gamla limrester på bezel och insert!
Lätt som en plätt, eller hur!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Började med SM64. Sjukt svårt och jobbigt med kameran för en som aldrig spelat det innan. Känns verkligen gammalt även om jag förstår att det var mindblowing när det släpptes. Körde Sunshine lite grann för att prova lite också. Ska försöka klara de i rad (inte alla stjärnor dock) och sen får vi se. Är egentligen ingen Mario-person, är mer för Zelda. Men även beställt Game and Watch för... det är coolt(?)

När jag ändå lyckats greppa mobilen här på fyllan (mitt batteri dog på stan och livet var fan underbart) slänger jag upp några bilder som är mer topic.
20200920_015700.jpg
20200920_015630.jpg

Förstår vad du menar :) Jag kommer väl ihåg när SM64 släpptes och minns väl wow-känslan jag fick. Började själv med Galaxy då jag önskar att spela det spelet med en vanlig kontroll istället för Wiimote.

Affordable klocka för topic

IMG_20200920_181523.jpg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Knepigt hur hjärnan fungerar, när jag var student så var det inga problem att lägga för mycket pengar på exempelvis en gaming PC men nu när man knegar och har det gott så kniper det i snåltarmen :eek:

Man tänker nog mer på framtiden nu är när man var student. Däremot ångrar jag inte de pengar jag lade på sociala nöjen som fester under studietiden. Det finns omtentor men inga omfester. :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Man tänker nog mer på framtiden nu är när man var student. Däremot ångrar jag inte de pengar jag lade på sociala nöjen som fester under studietiden. Det finns omtentor men inga omfester. :)

Förtydligande - det var inget självändamål att supa. Men de vänner man träffar under universitetstiden behåller man ibland livet ut. Jag har jobbat dagligen i mer än 20 år med några av studiekamraterna, och varit best man på två bröllop för vänner jag träffade på Uni...
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Man tänker nog mer på framtiden nu är när man var student. Däremot ångrar jag inte de pengar jag lade på sociala nöjen som fester under studietiden. Det finns omtentor men inga omfester. :)

Det är helt sant så klart! På tal om omtentor så lyckades jag tenta om min internredovisningstenta fyra gånger innan det satt :angel:

Min fru däremot gick igenom hela sin juristutbildning utan en omtenta :eek:
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Min Hamilton Khaki Field Automatic (världens längsta namn ;)) känns inte bra när man drar upp den. Den vibrerar samt att det känns som att den hoppar över någon kugge. Annars fungerar den som den ska. Den är inte tappad eller nåt. Jag har ju garanti på den. Den är inte ens 1år.
Någon annan som har råkat ut för något liknande?
Den behöver TLC av urmakare på garanti. Klassiskt fel på det urverket och dess kloner. Rotorn frikopplas inte som den ska vid manuellt uppdrag utan spinner med när du vrider.
 
Topp