• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Här ska inte sjungas några fåniga sånger.
Prototyp V.2 :cigar:
Hca8xfo.jpg
Coolt! Ett klassiskt "tennis-bund" ✌️

Minns ni förresten den episka bandtävlingen som gick av stapeln för ett par år sen?
Om jag inte helt missminner mig vann ett snofsigt band tillverkat av knaperstekt bacon, @Watcharound eller @moggelito ? 🤔

Finner inte mina bidrag, annan bild från samma tidsepok får duga
3vZ6rqT.jpg

#makemikrotrådengreatagain ❤
Hörde någon politiker häromdagen som drog metaforen ”det är som att kissa i byxorna, det blir snabbt kallt”. Osäker på om jag hört det förut. Definitivt inte av en politiker. Menas det att det först är skönt att kissa i byxan? Jag fattar ingenting.

En efterlängtad trio är nu komplett hur som helst.
F39BC864-A3FC-40A9-8F82-04305867AC78.jpeg

Hörde någon politiker häromdagen som drog metaforen ”det är som att kissa i byxorna, det blir snabbt kallt”. Osäker på om jag hört det förut. Definitivt inte av en politiker. Menas det att det först är skönt att kissa i byxan? Jag fattar ingenting.

Om det är kallt ute, skönt först men snart kallt...

Väldigt, väldigt bra! Hur känner du för storleken på Oris nu efter ett par veckor?

@BjornAgain , har du någon intel på de olika bandmaterialen som The Watch Steward erbjuder?
Är sugen på att testa, typ 3 band för samma pris som ett Erika's verkar vara hyfsat prisvärt 🙂
Jag måste erkänna att jag brukar bli förvirrad inne på hans site. Tyckte att senast jag beställde så var de lite för "släta" i ytan. Jag tror att de är den här typen (Poly) jag gillar och att det är den jag har här och borde ha beställt:
cw_sandhurst.jpg

Den här är väldigt mjuk, kan tänka mig att en del tycker den är för mjuk. I så fall passar kanske hans andra varianter bättre. Som han skriver för att göra det lagom förvirrat;
TDM stands for Troupes de Marine, a subdivision of the French Army, and it's meant to describe the style of the strap. So how does it compare with the Nylon or Poly straps? It falls somewhere in the middle. The TDM material is not as structured as Nylon, but not as pliable as Poly. It has more stretch than Nylon, but less than the Poly. It's softer to the touch than Nylon, but not as soft as the Poly. See what I mean?

Så Poly är nog det mjukaste - tror jag :) Så från mjuk till hård är det Poly -> TDM -> Nylon.

Tillbaka
Topp