• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Dags för en samlingsbild (minus keepers, de använder jag ju aldrig ändå), liten men naggande god samling som försöker ha affordable/micro-inriktning :D
C5613C3B-ABF2-4758-A7EB-EBC2200E6E4C.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag funderar på en sak....

En gång i tiden hade jag en Tissot PRX, nya modellen i 40mm, med silvertavla och roséindex. Jag gillade den som attans, speciellt finishen, designen, profilen på boetten och kombon silver/rosé. Det jag inte gillade var storleken, visst den är "bara" 40mm, men den kändes sjukt stor på handleden. Nu har det ju kommit en 35a som jag då naturligtvis spanar lite efter, men är lite orolig att den skall kännas för liten istället :p

Min fd. PRX
IMG_1268.JPG

IMG_1080.JPG

IMG_1288.JPG
R1063299.jpg



Då har jag ett längre tag kikat lite efter en D1 Milano Ultra Thin i 38mm då den kanske passar mig bättre. Hade en D1 Milano Commando till låns under en passaround och blev glatt överraskad av vilken bra finish den hade. Men är en D1 Milano verkligen ett bra köp då den kostar lika mycket som en PRX och de facto bara är en kinaklocka?
UTBU02_Emotional_fe264b79-62fe-4ab1-87f5-2f03125c662c_1200x.png


Då hittade jag en parfymklocka. 38mm i diameter, 8mm tjock, swiss made, safir, ETA, integrerad länk och en modell i stål med silver och rosétavla. Nackdelen, det är en Calvin Klein :D Modellen heter Step och är utgången men går att hitta lite varstans för 1/3 av priset för en PRX eller Ultra Thin.

calvin-klein-armbandsur-k6k31b46.jpg
calvin-klein-armbandsur-k6k31b46 (2).jpg
calvin-klein-armbandsur-k6k31b46 (1).jpg


... finns i en hög olika färger också
k6k3114l.jpg

calvin-klein-step-black-dial-stainless-steel-men_s-watch-k6k31143_2.jpg


Vilken av dessa tre ger mest bang-for-the-buck tycker ni? :D Får man ens kalla sig klockentusiast om man köper en Calvin Klein? (Har redan en visserligen, så det tåget har redan gått)

Hade ju en D1 milano passaround för några år sedan, finish på boett var helt klart bra! Inte sett prx irl dock men tissot är ju överlag bra med 🤓
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag funderar på en sak....

En gång i tiden hade jag en Tissot PRX, nya modellen i 40mm, med silvertavla och roséindex. Jag gillade den som attans, speciellt finishen, designen, profilen på boetten och kombon silver/rosé. Det jag inte gillade var storleken, visst den är "bara" 40mm, men den kändes sjukt stor på handleden. Nu har det ju kommit en 35a som jag då naturligtvis spanar lite efter, men är lite orolig att den skall kännas för liten istället :p

Min fd. PRX
IMG_1268.JPG

IMG_1080.JPG

IMG_1288.JPG
R1063299.jpg



Då har jag ett längre tag kikat lite efter en D1 Milano Ultra Thin i 38mm då den kanske passar mig bättre. Hade en D1 Milano Commando till låns under en passaround och blev glatt överraskad av vilken bra finish den hade. Men är en D1 Milano verkligen ett bra köp då den kostar lika mycket som en PRX och de facto bara är en kinaklocka?
UTBU02_Emotional_fe264b79-62fe-4ab1-87f5-2f03125c662c_1200x.png


Då hittade jag en parfymklocka. 38mm i diameter, 8mm tjock, swiss made, safir, ETA, integrerad länk och en modell i stål med silver och rosétavla. Nackdelen, det är en Calvin Klein :D Modellen heter Step och är utgången men går att hitta lite varstans för 1/3 av priset för en PRX eller Ultra Thin.

calvin-klein-armbandsur-k6k31b46.jpg
calvin-klein-armbandsur-k6k31b46 (2).jpg
calvin-klein-armbandsur-k6k31b46 (1).jpg


... finns i en hög olika färger också
k6k3114l.jpg

calvin-klein-step-black-dial-stainless-steel-men_s-watch-k6k31143_2.jpg


Vilken av dessa tre ger mest bang-for-the-buck tycker ni? :D Får man ens kalla sig klockentusiast om man köper en Calvin Klein? (Har redan en visserligen, så det tåget har redan gått)

Calvin Klein snyggast av de där 👍

Annars gillar jag den här om man är ute efter formspråket på PRX
20220304_120841.jpg
 
Topp