Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sån här då? 39mmBra tipsNackdelen är att jag lär få vänta tills PRX kommer i 38mm istället
![]()
Lite stor fortfarande, men färgen var aptuff. Var det inte han som äger Batavi som var en riktig skitstövel?En sån här då? 39mm
![]()
Jag funderar på en sak....
En gång i tiden hade jag en Tissot PRX, nya modellen i 40mm, med silvertavla och roséindex. Jag gillade den som attans, speciellt finishen, designen, profilen på boetten och kombon silver/rosé. Det jag inte gillade var storleken, visst den är "bara" 40mm, men den kändes sjukt stor på handleden. Nu har det ju kommit en 35a som jag då naturligtvis spanar lite efter, men är lite orolig att den skall kännas för liten istället
Min fd. PRX
![]()
![]()
![]()
![]()
Då har jag ett längre tag kikat lite efter en D1 Milano Ultra Thin i 38mm då den kanske passar mig bättre. Hade en D1 Milano Commando till låns under en passaround och blev glatt överraskad av vilken bra finish den hade. Men är en D1 Milano verkligen ett bra köp då den kostar lika mycket som en PRX och de facto bara är en kinaklocka?
![]()
Då hittade jag en parfymklocka. 38mm i diameter, 8mm tjock, swiss made, safir, ETA, integrerad länk och en modell i stål med silver och rosétavla. Nackdelen, det är en Calvin KleinModellen heter Step och är utgången men går att hitta lite varstans för 1/3 av priset för en PRX eller Ultra Thin.
![]()
![]()
![]()
... finns i en hög olika färger också
![]()
![]()
Vilken av dessa tre ger mest bang-for-the-buck tycker ni?Får man ens kalla sig klockentusiast om man köper en Calvin Klein? (Har redan en visserligen, så det tåget har redan gått)
Jo just det, minns inte exakt vad eller varför. Men nått var det.Lite stor fortfarande, men färgen var aptuff. Var det inte han som äger Batavi som var en riktig skitstövel?
D1 är riktigt bra, var det samma passaround kanske?Hade ju en D1 milano passaround för några år sedan, finish på boett var helt klart bra! Inte sett prx irl dock men tissot är ju överlag bra med![]()
Tålamod är en dygd...samtidigt som "a pain in the a**"!Bra tipsNackdelen är att jag lär få vänta tills PRX kommer i 38mm istället
![]()
De var lite tuffaDom här då @FreakyLeo ?
Världens lökigaste namn, men klockorna ser ju kul ut iaf.
Shareholder Watches. Kika på deras hemsida.
38,7mm, 9,5mm tjock.
![]()
![]()
Snygg!En sån här då? 39mm
![]()
Haha, nej. Jag stöder dig vilken klocka du än väljer att köpa.De var lite tuffaÄr det bara för att få bort mig från idén att köpa en CK?
![]()
Jag funderar på en sak....
En gång i tiden hade jag en Tissot PRX, nya modellen i 40mm, med silvertavla och roséindex. Jag gillade den som attans, speciellt finishen, designen, profilen på boetten och kombon silver/rosé. Det jag inte gillade var storleken, visst den är "bara" 40mm, men den kändes sjukt stor på handleden. Nu har det ju kommit en 35a som jag då naturligtvis spanar lite efter, men är lite orolig att den skall kännas för liten istället
Min fd. PRX
![]()
![]()
![]()
![]()
Då har jag ett längre tag kikat lite efter en D1 Milano Ultra Thin i 38mm då den kanske passar mig bättre. Hade en D1 Milano Commando till låns under en passaround och blev glatt överraskad av vilken bra finish den hade. Men är en D1 Milano verkligen ett bra köp då den kostar lika mycket som en PRX och de facto bara är en kinaklocka?
![]()
Då hittade jag en parfymklocka. 38mm i diameter, 8mm tjock, swiss made, safir, ETA, integrerad länk och en modell i stål med silver och rosétavla. Nackdelen, det är en Calvin KleinModellen heter Step och är utgången men går att hitta lite varstans för 1/3 av priset för en PRX eller Ultra Thin.
![]()
![]()
![]()
... finns i en hög olika färger också
![]()
![]()
Vilken av dessa tre ger mest bang-for-the-buck tycker ni?Får man ens kalla sig klockentusiast om man köper en Calvin Klein? (Har redan en visserligen, så det tåget har redan gått)
De är tuffa, men kvarts vill jag ju haCalvin Klein snyggast av de där
Annars gillar jag den här om man är ute efter formspråket på PRX
![]()
Den är jäkligt stekigJag skulle fortfarande vilja ha en 40mm helguld PRX![]()
Så jäkla najs men ack så litenDen är jäkligt stekig
![]()
Tycker du? Du hade ju en 40, jag tyckte den bars stort.Så jäkla najs men ack så liten![]()
Här har jag alltså gått och missat att den görs även i 40mm!Tycker du? Du hade ju en 40, jag tyckte den bars stort.
Jupp, fast man får pröjsa en 1000ing tillHär har jag alltså gått och missat att den görs även i 40mm!
Nu måste någon köpa min GG och det fort som faan!![]()
Det gör jag gladeligen!
Trodde det var en arm tills jag läste texten. Såg bara klockan.
Härligt att du också kör bluesday! Vi skapar en ny trend här känner jagGodmorgon!!
![]()
haha så sant! 35 är verkligen ingen sweetspot men formen på prxen och just i guld tycker jag den gör sig bättre lite mindreVi har olika preferenser på vad en smäck är
Har haft 40mm ett par gånger och den sitter som en smäck på mina 18,5![]()