• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmm.. jag anar ett mönster.. 🤔
0190F272-2B17-4D64-94CB-B1D10B75FCD5.jpeg
 
Tänkte precis samma. Den är dessutom exakt likadan som den förra (i mina ögon). Det är bara lek med lumen om jag fattat rätt.

Denna däremot var mer intressant, mer franskt, från Akrone. Med bezel som gör allt, utom att snurra åt båda hållen.

20BE8AA5-BDB8-4D65-A8FC-3760CFEDF2DD.jpeg


Trevlig regatta klocka, Inte alls dum. Bezeln ser mera ut som en gradskiva men många funktioner minsann. Går säkert att navigera med ochså.
 
Nä jag passade i sista stund, var sjukt sugen men kikade på en review och tyckte de såg lite klumpiga ut på höjden. Så avvaktade, men kommer förr eller senare bli en Zelos med meteorit-tavla 🌟
Jag hade en meteorit i korgen men velade för länge. Jag tyckte ochså den verkade onödigt hög med tanke på ett ganska tunnt urverk. Men kanske 200 m WR som ger lite på höjden. Verkar vara lite problem med skruvarna i länken ochså men utöver det👌
Man kan ju fundera ett tag tills dom släpps på Serious Watches den 17 December.
 
Jag hade en meteorit i korgen men velade för länge. Jag tyckte ochså den verkade onödigt hög med tanke på ett ganska tunnt urverk. Men kanske 200 m WR som ger lite på höjden. Verkar vara lite problem med skruvarna i länken ochså men utöver det👌
Man kan ju fundera ett tag tills dom släpps på Serious Watches den 17 December.
Okej se där! Great minds think alike😜
Ja man får ju å andra sidan 200m vattenresistans men tycker den såg fetare ut än vad måtten säger. Claspen såg också lite väl klumpig ut men stort plus för smidig microjustering. Men den är galet fin utseendemässigt👍
 
Kul! Köpte du direkt från deras webbsida? Funkade bra? Har du nån bild på armen så får du gärna dela med dig 😃 storlek på handleden? Upplevs som måtten säger eller stor/liten? Sorry, hundra frågor… 😃
Som f.d 5303-ägare och drabbad av Sericas extremt pinsamma kundservice så v.g kolla klippet nedan för att väga för-nackdelar.
Men det är verkligen en superfin klocka på alla sätt och vis, bärs lite mindre än måtten antyder imo. Här på gummi, 18,5 handled 🙂
GURlXl5.jpg

Det här kändes ju lite sådär angående Serica...

 
Som f.d 5303-ägare och drabbad av Sericas extremt pinsamma kundservice så v.g kolla klippet nedan för att väga för-nackdelar.
Men det är verkligen en superfin klocka på alla sätt och vis, bärs lite mindre än måtten antyder imo. Här på gummi, 18,5 handled 🙂
GURlXl5.jpg
Synd på en så jäkla snygg klocka! Den var grym med det vita gummit. Tack för tipset! 🙂
 
  • Like
Reactions: v0n
Som f.d 5303-ägare och drabbad av Sericas extremt pinsamma kundservice så v.g kolla klippet nedan för att väga för-nackdelar.
Men det är verkligen en superfin klocka på alla sätt och vis, bärs lite mindre än måtten antyder imo. Här på gummi, 18,5 handled 🙂
GURlXl5.jpg
Nu vet jag inte hur vanligt problemet är med det som visas i klippet men man blir ju lite fundersam hur det här ganska nya och oprövade soprod newton verket håller måttet egentligen eller om det är något bristfälligt i monteringen hos Serica. Vad jag förstått så är det bara Serica som använder dessa verk än så länge. ( Läste att Ollech & Wajs skulle börja använda soprod newton i någon modell ochså men den verkar inte ha kommit ut ännu).
 
Nu vet jag inte hur vanligt problemet är med det som visas i klippet men man blir ju lite fundersam hur det här ganska nya och oprövade soprod newton verket håller måttet egentligen eller om det är något bristfälligt i monteringen hos Serica. Vad jag förstått så är det bara Serica som använder dessa verk än så länge. ( Läste att Ollech & Wajs skulle börja använda soprod newton i någon modell ochså men den verkar inte ha kommit ut ännu).
Kolla typ sju minuter in i klippet så ser man Sericas "nya" taktik, dvs verket ska tydligen vara lite småtrasigt :dead:

Soprod ligger under Festina som kanske inte är kända för sina kvalitativa grejer överlag, men vad vet jag. Newtonkalibern är dessutom väldans oprövat som du säger och verkar lida av diverse barnsjukdomar. Har haft undermåliga kalibrar från Soprod förr, så jag har personligen svårt att se att det är en tillfällighet.
Tror alltså inte det är nåt fel på monteringen, "bara" urverksrelaterat strul.
 
Kolla typ sju minuter in i klippet så ser man Sericas "nya" taktik, dvs verket ska tydligen vara lite småtrasigt :dead:

Soprod ligger under Festina som kanske inte är kända för sina kvalitativa grejer överlag, men vad vet jag. Newtonkalibern är dessutom väldans oprövat som du säger och verkar lida av diverse barnsjukdomar. Har haft undermåliga kalibrar från Soprod förr, så jag har personligen svårt att se att det är en tillfällighet.
Tror alltså inte det är nåt fel på monteringen, "bara" urverksrelaterat strul.
Ja, verkar lite så och dom verkar ju skylla lite på barnsjukdomar som du säger. Är lite sugen på nya GMT:n men kör ju med soprod där ochså men förvisso lite mera beprövad caliber.
 
Ja, verkar lite så och dom verkar ju skylla lite på barnsjukdomar som du säger. Är lite sugen på nya GMT:n men kör ju med soprod där ochså men förvisso lite mera beprövad caliber.
Har ingen erfarenhet av GMT-kalibern alls så säger inget 🤐

För eventuell relevans så består toppnamnen inom just Festina Group av giganter som Jaguar, Kronaby, Lotus, Calypso m.m (inte bilarna).
Klingar inte superförtroendeingivande i mina öron men det får man såklart bedöma som man vill.
 
Har ingen erfarenhet av GMT-kalibern alls så säger inget 🤐

För eventuell relevans så består toppnamnen inom just Festina Group av giganter som Jaguar, Kronaby, Lotus, Calypso m.m (inte bilarna).
Klingar inte superförtroendeingivande i mina öron men det får man såklart bedöma som man vill.

undrar varför de envisas att använda Soprod då...?
Finns ju flera andra vettiga alternativ som STP och Ronda om man inte vill använda Selitta.
 
Har ingen erfarenhet av GMT-kalibern alls så säger inget 🤐

För eventuell relevans så består toppnamnen inom just Festina Group av giganter som Jaguar, Kronaby, Lotus, Calypso m.m (inte bilarna).
Klingar inte superförtroendeingivande i mina öron men det får man såklart bedöma som man vill.
Har bara erfarenhet av Soprod C125 i Lorier Hyperion gmt och där var det inga problem i vart fall.
 
Tillbaka
Topp